Na pierwszy rzut oka możemy się zasadnie zastanawiać, co pięć wielkich francuskich nadziei na torach może zrobić na szutrowym torze z samochodami rallye wszelkiego rodzaju. A jednak Hadrien David (FRECA), Isack Hadjar (F3 FIA), Victor Martins (F3 FIA), Esteban Masson (FRECA) i Theo Pourchaire (F2 FIA) byli obecni na tor szkolny Monteilsw Gard, aby dzięki FFSA odkryć radość z jazdy po lądzie. Zainteresowanie tych królów asfaltu i krawężników jest realne: odkrycie poziomu przyczepności innego niż ten, do którego są przyzwyczajeni i wykorzystanie go do swoich celów jednomiejscowy.
W kontakcie ze Stéphane’em Sarrazinem, trenerem XXL, który w swojej karierze znakomicie poradził sobie ze wszystkim, pięciu młodych mężczyzn, z których większość nie ma jeszcze nawet licencji, wykazało się ogromnymi zdolnościami adaptacyjnymi. „Tego dnia, oprócz spójności, jaką tworzy między nimi, stawiamy ich w trudnej sytuacji w nieznanym środowisku, wyjaśnia DTN Christophe Lollier. Pozwoliło nam to sprawdzić ich zdolność do przystosowania się do niskiego poziomu przyczepności oraz koordynację w kontrolowaniu jazdy. To doświadczenie przyniesie im ogromne korzyści, gdy staną w obliczu trudnych warunków wyścigowych. Szczerze mówiąc, jestem zdumiony ich postępem.”
🔥🇫🇷
DZIĘKUJEMY chłopaki, byliście wspaniali! Znakomity rocznik 2022 💪
Cóż, jedynym problemem jest to, że wszyscy chcą teraz zrobić rajd terenowy 😂 pic.twitter.com/jXHU8miZxw
— FFSA (@FFSportAuto) 17 maja 2022 r.
Po fazie odkrywania za kierownicą Suzuki Rally Cup z napędem na 2 koła, Esteban Masson i jego towarzysze przejęli kontrolę nad Mitsubishi z napędem na 4 koła, samochodem, który szczególnie docenili. Po kilku zakrętach Peugeot 208 „Rajd Młodzieży Yacco FFSA” de la Stellantis Motors Cup, ils ont clôturé le stage par la découverte de la Hyundai Rally 2 du Sarrazin Motorsport.
Kiedy wysiedli z samochodu, pięciu kierowców było po prostu w niebie! „Ten samochód to potwór” Isack Hadjar pokazał nam fenomenalny postęp przez cały dzień. Stéphane Sarrazin jako luksusowy trener nie krył podziwu dla pięcioosobowego klubu. „To naprawdę bardzo fajne, co zrobili. W ciągu zaledwie jednego dnia poczynili ogromne postępy”.
Francuska ekipa torowa przebywa w Monteils na kursie jazdy terenowej. Oto jeden z pierwszych fragmentów @IGK_Zack6 skomentował @VictorMartinsFR ! pic.twitter.com/yKWVLBzHmW
- AUTOhebdo (@autohebdo) 17 maja 2022 r.
Część z nich marzy teraz o wystartowaniu w rajdzie szutrowym! Szczególnie Théo Pourchaire i Victor Martins mogli zobaczyć, jak radzą sobie z tą dyscypliną. Ale oczywiście nie od razu! Na razie pięciu młodych mężczyzn powróci na swoje tradycyjne miejsca. Pourchaire, Martins i Hadjar w ten weekend w Barcelonie na F2 i F3. Następnie David i Masson w Monako w następnym tygodniu dla FRECA. Tym razem będziesz musiał unikać driftu i ślizgania się, aby ponownie skupić się na asfalcie i jego mocnej przyczepności. Ale te wielkie nadzieje francuskiego sportu motorowego pokazały, że są w stanie przystosować się do wszystkiego!
Raport wewnętrzny znajdziesz w nadchodzących tygodniach w AUTOhebdo i na AUTOhebdo.fr.
Odkrycie Rajdu4 ✅
Odkrycie Rajdu2 ✅Udane szkolenie przyspieszone dla naszych kierowców z francuskiego zespołu FFSA Circuit Team 🇫🇷
Doświadczenie zdobyte i świetna zabawa dzisiaj 💙 pic.twitter.com/zDRwW2J4oZ
— FFSA (@FFSportAuto) 17 maja 2022 r.
CZYTAJ TAKŻE > Wywiad krzyżowy – Pourchaire i Martins: „Nasze pierwsze spotkanie? Jeden na drugim w gokarcie!”
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)