Korzystając z przerwy zimowej i przygotowując się do odpowiedniego sezonu, wielu pilotów decyduje się osiedlić na Bliskim Wschodzie na kilka tygodni, aby rywalizować w tzw. F3 Azja w tamtym czasie. Od tego czasu F3 Asia bardzo się zmieniło. FRAC (Formuła Regionalne Mistrzostwa Azji) w 2022 r., FRMEC (Formuła Regionalne Mistrzostwa Bliskiego Wschodu) w 2023 r., mistrzostwa Azji oferują idealne warunki do poprawy formy, ale także do zdobycia kilku punktów Super Licencji, jeśli chcesz wspiąć się w górę Formuła 1. W ostatnich latach nierzadko można było spotkać pilotów F2 wziąć w nim udział np Guanyu-Zhou czy Roya Nissany’ego. Jednak w przypadku tej edycji sytuacja jest inna, ponieważ jest więcej młodych uczestników niż doświadczonych, którzy są umówieni na spotkanie na Bliskim Wschodzie.
FRMEC eksportuje
Od czasu kryzysu zdrowotnego w 2020 r. promotorzy F3 Asia i FRAC zdecydowali się zorganizować mistrzostwa rozgrywane wyłącznie pomiędzy Abu Zabi i Dubajem. W przypadku FRMEC postanowili rozszerzyć swoje pole działania. Po dwóch edycjach zarezerwowanych wyłącznie dla Yas Marina i Dubai Autodrome, seria pojedzie na dwie rundy do Kuwejtu.
Tym samym kalendarz edycji 2023 zostanie podzielony pomiędzy trzy obwody. Działania wojenne rozpoczną się w najbliższy weekend (13/14 stycznia) w Dubaju jako podniesienie kurtyny 24-godzinnego toru przed podwójną eskapadą do Kuwejtu (27–28 stycznia, a następnie 1er-2 lutego). Drugie spotkanie odbędzie się w Dubaju (11–12 lutego) przed finałem w Abu Zabi (18–19 lutego), które będzie gospodarzem mistrzostw tylko raz w tej kampanii.
Którzy kierowcy będą we FRMEC?
Jeśli chodzi o kierowców, składem wyróżniają się dwa zespoły: Prema i Hitech GP. Wśród Włochów wszelkie nadzieje pokładane są w Andrei Kimi Antonelli, zwycięzcy F4 Italy i F4 Germany w 2022 roku. Oczekiwany we FRECA z trans strukturąalpine, protegowany Mercedes będzie reprezentował Mumbai Falcons (zespół, którego wsparcie techniczne zapewnia Prema) na torze, podobnie jak jego dwaj przyszli koledzy z drużyny w mistrzostwach Europy, Rafael Camara i Lorenzo Fluxà. Idealny trening dla nich, ponieważ będą również korzystać z Tatuusa T-318 później, nawet jeśli seria azjatycka jest zasilana przez Alfa Romeo a nie Alpine.
Dino Beganovic, koronowany we FRECA w zeszłym sezonie, przygotuje swoją kampanię w F3, rywalizując w pierwszych dwóch spotkaniach, zanim ustąpi miejsca Kirillowi Smalowi.
Jeśli chodzi o Anglików z Hitech GP, oni również zdecydowali się przybyć z ciężką artylerią. Oczekiwany w F2 z brytyjskim zespołem Jak Crawford weźmie udział w pierwszych trzech rundach, podobnie jak jego kolega z drużyny Gabriele Mini, który będzie grał w F3 w 2023 roku.
Z drugiej strony Sebastián Montoya i Daniel Mavlyutov będą na Bliskim Wschodzie od początku do końca FRMEC.
Ze strony francuskiej oczekiwany jest tylko jeden przedstawiciel na Bliskim Wschodzie. To Sami Meguetounif, który będzie rywalizował w całej edycji 2023 Hyderabad Blackbirds, który niedawno nawiązał współpracę z MP Motorsport dla FRMEC.
CZYTAJ TAKŻE > Portret Andrei Kimi Antonelli, nowej gwiazdy Mercedesa
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)