24 godziny Le Mans 2019
Zapraszamy do zapoznania się z analizą 87. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2221 AUTOhebdo, dostępną od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach oraz od środy w kioskach.
Keating Motorsports odniósł swoje zwycięstwo w pierwszej kategorii w Le Mans, wygrywając kategorię GTE Am za kierownicą słynnego już Forda GT w fioletowych barwach marki Keating-Bleekemolen-Fraga. Tytuł w tej kategorii zdobył jednak Team Project 1 i jego załoga w składzie Perfetti-Bergmeister-Lindsey.
Pod koniec ekscytującego wyścigu w GTE Pro, w którym o prowadzenie toczyły się walki pomiędzy Ferrari, Porsche, Fordem i Corvette, to AF Corse F488 nr 51 Piera Guidi-Calado-Serry zwyciężył, rywalizując w wyścigu wolnym błędów. Porsche Bruni-Lietz-Makowieckiego i Pilet-Bamber-Tandy stanęli na podium w swojej kategorii. 911 92 RSR z Christensen-Estre-Vanthoor zajął 10. miejsce w GTE Pro po problemie z układem wydechowym, ale Michael Christensen i Kévin Estre i tak zdobyli tytuł.
Corvette nie odniosła sukcesu. Po wypadku Marcela Fässlera na torze #64 samochód Magnussena-Garcii-Rockenfellera prowadził w tej kategorii, dopóki nie został uwięziony przez samochód bezpieczeństwa. Odejście Jana Magnussena ostatecznie zrujnowało ostatnie nadzieje C7R.
Jeśli Aurus 01 G-Drive Rusinova-Van Uitert-Vergne objął prowadzenie w LMP2 dzięki samochodom bezpieczeństwa, toAlpine Lapierre-Negrao-Thiriet, który zdobył zwycięstwo i tytuł w kategorii, gdy prototyp rosyjskiego zespołu stracił kilka okrążeń w wyniku problemów ze starterem. Podium uzupełniają Oreca 07 z numerem 38 z Jackie Chan DC Racing z Tung-Richelmi-Aubry i TDS Racing z Perrodo-Vaxivière-Duval. Dragonspeed Gonzaleza-Maldonado-Davidsona walczył o pierwszą trójkę, zanim Pastor Maldonado wypadł z toru w Tertre Rouge wcześnie rano.
United Autosports wraz z Hansonem-Albuquerque-Di Restą stawia pierwszego Ligiera JSP217 pod podium LMP2. Najlepszy wynik w Dallara uzyskał Cetilar Villorba Corse, zajmując miejsce poza czołową 12-tką w kategorii wraz z Lacorte-Sernagiotto-Belicchi.
Toyoty pozostały nietykalne przez cały 24-godzinny wyścig Le Mans. Jednak to hybryda TS050 nr 8 Buemi-Nakajima-Alonso zwyciężyła po raz drugi z rzędu i zdobyła tytuł kierowców po przebiciu opony w siostrzanym samochodzie nr 7 Conway-Kobayashi-Lopez.
To SMP Racing zajmuje podium w klasyfikacji generalnej z numerem 1 BR11 Petrov-Aleshin-Vandorne przed dwoma Rebellions.
Skończone ! Kazuki Nakajima, Fernando Alonso i Sébastien Buemi zwyciężają w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2019!
To ostatnia runda!
W GTE Am masa została prawdopodobnie powiedziana, ponieważ Ford nr 85 jest 17 cali przed Porsche nr 56.
Toyota nr 7 przystanki. Toyota nr 8 znów na czele!
Na chwilę obecną Kevin Estre i Michael Christensen zajmując 10. miejsce w GTE Pro będą tytułami mistrzowskimi.
José Maria Lopez (Toyota nr 7) awansował na szczyt klasyfikacji generalnej i na 15 minut przed metą jest 8 cali przed Kazukim Nakajimą (Toyota nr 25).
Toyota nr 8 zjeżdża do boksów.
Jeroen Bleekemolen (Ford nr 85) wykonuje to zadanie, budując przewagę 8″”6 nad Jörgiem Bergmeisterem (Porsche nr 56) na czele GTE Am.
Corvette nr 63 zmienia wahacze i spada na dziewiąte miejsce w GTE Pro, pięć okrążeń za liderem.
#LEMANS24 KLASYFIKACJA #LMGTEAM Godzina 23 1️ KEATING MOTORSPORTS #85 2️ @projekt1_93 #56 3️ @jmwmotorsport #84 @fiawec pic.twitter.com/HhiazZI1mG
— 24-godzinny Le Mans (@24heuredumans) 16 czerwca 2019
#LEMANS24 KLASYFIKACJA #LMGTEPRO Godzina 23 1️ @AFCorse #51 2️ @PorscheRaces #91 3️ @PorscheRaces #93 @fiawec pic.twitter.com/NQYfifu11o
— 24-godzinny Le Mans (@24heuredumans) 16 czerwca 2019
#LEMANS24 KLASYFIKACJA #LMP2 Godzina 23 1️ @SignatechAlpine #36 2️ @DCRacing_Team #38 3️ @TDSRacing_live #28 @fiawec pic.twitter.com/uq0suYRPZ7
— 24-godzinny Le Mans (@24heuredumans) 16 czerwca 2019
#LEMANS24 KLASYFIKACJA #LMP1 Godzina 23 1️ @toyota_hybrid #7 2️ @toyota_hybrid #8 3️ @SMP_Racing #11 @fiawec pic.twitter.com/0kcqQ5irks
— 24-godzinny Le Mans (@24heuredumans) 16 czerwca 2019 r.
#7 @Toyota_Hybrid zwolnił, zanim zjechał do dołu! Walka o pierwszą pozycję powraca!#WEC #SuperFinał # LeMans24 pic.twitter.com/3wPl1GJA6j
- 24-godzinny wyścig Le Mans (@ 24hoursoflemans) 16 czerwca 2019 r.
Problemy ze sterowaniem w Corvetcie nr 63 Antonio Garcii. Samochód jest w dołach.
Antonio do garażu po zgłoszeniu problemu ze sterowaniem. Załoga zgłasza problem z dolnym wahaczem, który wymaga naprawy, aby mieć pewność, że Corvette będzie bezpieczna i dotrze do końca
— Wyścigi Corvette (@CorvetteRacing) 16 czerwca 2019 r.
Aby przeczytać także
GT / Turystyka