GT / Turystyka
Hänninen jest jeszcze dalej w tyle, mając 2 sekundy za Sordo i ponad 7 sekund od tymczasowego zera Tänaka. „Wolimy skupiać się na spójności, a nie na wydajności. To dopiero pierwszy specjał. »
Evans ma jedną sekundę przewagi nad Sordo, ustanawiając piąty czas tymczasowy, ponad 5 sekundy za wzorcem. „Kurs pozostaje bardzo śliski i nie widać wyłaniającej się jasnej trajektorii. Wolałem poruszać się ostrożnie. »
Sordo traci ponad 5 sekund na Tänaku. Kierowca Hyundaia również polegał głównie na twardych oponach.
Latvala jest najwolniejszy – 3”2 za Tänakiem i 2 dziesiąte za Ogierem. „Nie martwię się tym, ponieważ polegaliśmy na twardych oponach i spodziewałem się, że stracę trochę czasu na tej trasie. »
Latvala i Sordo wydają się wolniejsi od Ogiera w pierwszym sektorze. Kierowca Toyoty traci do Ogiera 9 dziesiątych, a lokalny kierowca prawie 4 sekundy do tyłu.
Tänak uzyskuje tymczasowy czas 7'16″7, 3 s lepszy od Ogiera. „Dobrze się czuję za kierownicą. »
Neuville poprawił czas Ogiera o 9 dziesiątych, uzyskując czas 7'18″8. „W aucie wszystko się poruszało, ale udało mi się zorientować w sytuacji specjalnej. Wszystko powinno być w porządku, jeśli temperatura nie wzrośnie zbytnio. »
Tänak zaczyna mocno, mając 2″4 przewagi nad Ogierem w pierwszym sektorze.
Ogier po raz pierwszy ustanawia czas 7'19″7. „To nie był dla nas zły etap. »
Ogier wyruszył w pierwszą trasę specjalną Rajdu Katalonii.
Odnośnie opon:
Latvala, Hänninen i Ostberg mają 5 twardych opon (6 dla Lappi)
Kierowcy Citroëna mają 4 miękkie i 2 twarde
Kierowcy M-Sport mają 3 miękkie i 2 twarde
Sordo i Mikkelsen mają po jednym miękkim i 4 twardym
Neuville ma 6 ofert
Kolejność startu do pierwszego etapu:
Ostatnim zwycięzcą RACC pozostaje Ogier. Mikkelsen zwyciężył w 2015 roku. Francuz pozostaje najskuteczniejszym kierowcą tej imprezy z 3 sukcesami.
Start OS1 nastąpi o godzinie 9:53. Specjalna trasa Caseres, która otwiera piłkę, oferuje 12,5 km na czas.
Widok na trasę pierwszego etapu RACC:
Witamy w relacji na żywo z Rajdu Katalonii!
Pierwszy etap składa się z trzech odcinków specjalnych, na których rywalizacja odbywa się dwukrotnie, a łączna długość wyścigu wynosi 115,9 km z pomiarem czasu. Ta mieszana impreza obejmuje pierwszy dzień rywalizacji głównie na szutrze, a odcinek specjalny Terra Alta to najdłuższy rajd o długości 39 km, obejmujący przejazdy po ziemi i asfalcie.
Aby przeczytać także
GT / Turystyka
PCCF - Paul Ricard: Przyjemność i praca, słowa-klucze Erica Debarda 0