Rajd Monzy 2021

08h11

Ranking oferty specjalnej:

08h10

W finale Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC 2021) nie będzie rundy obserwacyjnej.Na górzystym i asfaltowym odcinku specjalnym u podnóża Lombardii Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Toyota) mocno uderzyli.

Walczący o ósmy tytuł Francuzi w wielkim stylu zdystansowali się od konkurencji. Jedyni rywale o koronę, Elfyn Evans i Scott Martin (Toyota, 2. miejsce), są 3″6 z tyłu! Specjalista od asfaltu, Dani Sordo (Hyundai), ustępuje ponad 6″. Nowicjusze za kierownicą Rally1 na torze Monza Oliver Solberg (Hyundai) i Adrien Fourmaux (Ford) spisali się dobrze, osiągając piąty i szósty czas ze stratą ponad 5 cali.

Kalle Rovanperä (Toyota), choć najszybszy z odcinka próbnego, nie znajduje się na szczycie tabeli. Fin postępuje zgodnie z wytycznymi zespołu, aby nie atakować zbyt mocno, aby zapewnić sobie tytuł konstruktorów.

Ranking nadchodzącego wydarzenia specjalnego

08h04

Oliver Solberg wraca za kierownicą Hyundaia i20 Coupe WRC na torze Monza. Syn Pettera Solberga również odkrywa to wydarzenie podczas Rally1 i korzysta z notatek nowego pilota, Elliotta Edmonsona (4. miejsce w 2021 r.).

Dobiegł do mety za szóstym razem, 6 cali za Ogierem. „Nie podejmowałem żadnego ryzyka, było bardziej ślisko, niż się spodziewałem. Z Elliottem wszystko układa się dobrze, wykonuje świetną robotę. »

08h02

W trzecim Hyundaiu i20 Coupe WRC nie znajdziemy nieobecnego z powodów rodzinnych Otta Tänaka, ale Teemu Suninena. Finn, zwolniony przez M-Sport Ford na początku roku i odebrany przez Hyundai Motorsport w WRC2, wykonuje duży skok z bramki.

Specjalne 22″2 ukończył za Ogierem. „W niektórych momentach byłem trochę zbyt ostrożny. »

07h58

Adrien Fourmaux i Alexandre Coria (Ford) zdecydowali się na jazdę na czterech miękkich oponach. Francuzi odkryli to wydarzenie podczas Rajdu 1 i ukończyli ten etap SS1 ze znacznym opóźnieniem wynoszącym 11″3.

„Szczerze mówiąc, nie sądzę, że dokonałem dobrego wyboru opon. Samochód dość mocno się kołysał. Trudno było utrzymać samochód stabilnie, straciłem czas, ponieważ musiałem mieć bardzo płynny styl jazdy. »

07h55

Gus Greensmith (M-Sport Ford) przeżywa wyjątkowy rajd. Anglik wczoraj wieczorem podpisał przedłużenie kontraktu w parku serwisowym i będzie drugim kierowcą angielskiego zespołu na pokładzie nowego hybrydowego Forda Pumy. Blondyn zmienił także drugiego pilota i słucha notatek Szweda Jonasa Anderssona.

Ustanowił piąty raz ze stratą 5″13 do Ogiera. „Jest dużo martwych liści, w niektórych zakrętach jechałem powoli jak babcia. »

 

07h53

Ekspert od asfaltu Dani Sordo (Hyundai) uzyskał trzeci czas tymczasowy, 3 cali za Sébastienem Ogierem. „To dość skomplikowane. Toyoty jeżdżą tak szybko…”

07h51

Takamoto Katsuta (Toyota) również nie posuwa się za daleko. Japończycy ukończyli wyścig 16″ wolniej. „W niektórych miejscach droga jest śliska. Poziom przyczepności jest nieregularny. Następna oferta specjalna będzie miała podobne warunki. »

07h46

Rovanperä spadł o 17″5, co jest nietypowym opóźnieniem dla młodego 21-letniego Finna, autora najlepszego czasu wczorajszego odcinka testowego: „Moim celem jest ukończenie rajdu. Nie mam powodu, żeby za bardzo atakować. »

07h44

Thierry Neuville (Hyundai) zakończył wyścig ze znacznym opóźnieniem: 8″2! „Brakuje mu trochę przyczepności” – powiedział Belg swojemu pilotowi Martinowi Wydaeghe.

Neuville: „Może martwe liście na drodze sprawiają, że przyczepność jest bardziej śliska, nie wiem. »

07h42

Na pierwszą pętlę kierowcy zabrali pięć twardych opon Pirelli i cztery miękkie mieszanki. Dopiero Thierry Neuville zmienił ten wybór.

07h40

Elfyn Evans traci od początku 3″6 do Francuza! Nie jest to początek rajdu, na jaki liczył Walijczyk, który aby zdobyć tytuł, za wszelką cenę musi wyprzedzić Sébastiena Ogiera.

Evans: „Jestem zaskoczony, że straciłem tak dużo czasu, ponieważ wrażenia nie były takie złe. »

07h37

Kierowcy startują według kolejności klasyfikacji generalnej. Zatem to Sébastien Ogier przejmuje inicjatywę.
Ogier oświadczył na mecie: „Na końcówce jest trochę mgły i wilgoć. Ale nic szczególnie niepokojącego. »

07h34

Jeśli trasa w dużej mierze przypomina poprzednią edycję, która pełniła już rolę finału, to sytuacja jest jednak odwrotna niż w 2020 roku, gdyż Ogier-Ingrassia mają 17 punktów przewagi wobec 14 punktów straty przed rokiem. Ogier-Ingrassia prezentują się we Włoszech z jeszcze większą szansą na zdobycie swojej 8e poświęcony. Aby to zrobić, najłatwiejszym rozwiązaniem będzie wyprzedzenie kolegów z drużyny.

Inne opcje obejmują dążenie do zajęcia miejsca na podium lub zdobycie 13 punktów więcej niż rywale. W przypadku tych ostatnich misja jest prosta do określenia, ale skomplikowana do wykonania, ponieważ będą musieli zdobyć o 18 jednostek więcej niż Trójkolorowi. W przypadku remisu pomiędzy dwoma przeciwnikami tytuł zostanie przyznany temu, który odniesie najwięcej zwycięstw, a Ogier wygra dzięki swoim 4 sukcesom przeciwko 2 dla Evansa przed tą rundą.

07h31

Oto program pierwszego etapu:
SS1: Gerosa 1 (10,96 km) o godz. 7:31
SS2: Costa Valle Imagna 1 (22,11 km) o godz. 8:16
SS3: Gerosa 2 (10,96 km) o godz. 10:20
SS4: Costa Valle Imagna 2 (22,11 km) o 11:08
SS5: Cinturato 1 (14,49 km) o 13:45
SS6: Cinturato 2 (14,49 km) o 15:55
SS7: Grand Prix 1 (10,29 km) o 18:27

07h30

Cóż, cała wasza miłość do WRC! Jeśli na tym zakończy się lekcja włoskiego, zapraszamy wszystkich entuzjastów WRC do śledzenia wielkiego finału sezonu 2021 na Monzy.

Na słynnym włoskim torze kończy się kampania Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) 2021. W najbliższy piątek, 19 listopada, od godz. 7:31 zaplanowano siedem odcinków specjalnych, które będą śledzić na tej stronie z komentarzem na żywo.

Głównym zainteresowaniem tego spotkania będzie odkrycie tożsamości mistrzów świata. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Toyota) prowadzą w klasyfikacji generalnej z 17 punktami przewagi nad swoimi kolegami z drużyny Elfynem Evansem i Scottem Martinem. Francuzi mają swój los w swoich rękach zdobyć ósmy tytuł.

 

Aby przeczytać także