Rajd Portugalii 2019
Załogi przygotowują się do rywalizacji na drugim przejściu Cabeceiras de Basto o długości 22,22 km, które powinno rozpocząć się o godzinie 17:01. Najszybszy był Latvala z czasem 13’42”9.
Tänak zostaje aresztowany dzięki łączu. Podczas kontroli Toyoty załoga pozostaje w kontakcie ze swoim zespołem. Czy Estończyk zidentyfikował problem ze swoim samochodem?
Ott Tänak (Toyota) ustanowił nowy rekord, pokonując OS 11 Rajdu Portugalii, trasę Vieira do Minho o długości 20,53 km, z czasem 12 minut 51”5. Jego kolega z drużyny Kris Meeke był najbliżej z drugim opóźnieniem, ale Jari-Matti Latvala stracił około dziesięciu sekund. Fin napotkał problemy z przednim amortyzatorem.
Thierry Neuville (Hyundai) dobiegł do mety ze stratą 4”5 metrów do wzorca, wyprzedzając Sébastiena Ogiera (Citroëna) o 9 dziesiątych. Esapekka Lappi (Citroën) podążył za Francuzem, przed Teemu Suninenem (M-Sport). Sébastien Loeb (Hyundai) dojechał do mety z piętnastoma sekundami straty.
Ott Tänak odzyskał prawie 15-sekundowe prowadzenie nad Jari-Matti Latvalą, któremu zagrażał Kris Meeke, który stracił niecałe 5 sekund. Thierry Neuville pozostaje czwarty, ma już 4”2 punktów przewagi nad Sébastienem Ogierem. Esapekka Lappi nadal jest 8., przed Fordami Teemu Suninena, Gusa Greensmitha i Elfyna Evansa.
Kopecky jeździ z otwartą maską w wersji specjalnej. Przynajmniej kurz nie jest już problemem...
Pomimo czasu Meeke’a, to Tänak zwyciężył, wyprzedzając Irlandczyka z Irlandii Północnej o sekundę. Po lekkim luzie Estończyk odzyskał prawie 15-sekundowe prowadzenie nad Latvalą, który miał problemy z amortyzatorami.
Latvala wyznacza czas, prawie 9 sekund za Meeke. Irlandczyk z Irlandii Północnej odrobił stratę 5 sekund do Fina i zdecydowanie pozostaje w meczu z Toyotą. „Upewnia się, że sprawdzamy przednie amortyzatory. Nie czułem dobrze przodu samochodu. »
Meeke wykonuje tymczasowe zadrapanie z 3″5 przewagą nad Neuville. Irlandczyk z Irlandii Północnej umacnia swoją trzecią pozycję, mając prawie 3 sekund przewagi nad Belgiem.
Neuville pokonuje Ogiera różnicą 9 dziesiątych. Kierowca Citroëna jest teraz 2″8 za Belgiem. „To najbardziej śliski SS. Czasami wychodziłem poza linię i bałem się, że uderzę w zły kamień. »
Neuville w momencie podziału traci 8 dziesiątych do Ogiera. Belg ma o jedno koło mniej niż Francuz.
Sordo zajmuje 4″3 miejsce za Ogierem i wyprzedza Loeba o ponad 2 sekundy. Hiszpan, podobnie jak Francuz, zamiata drogę do Neuville. „Jestem trochę zaskoczony czasem Ogiera. Jest bardzo szybki. »
Loeb zakończył wyścig z piątym czasem tymczasowym, około dziesięciu sekund za Ogierem. „Mieliśmy dobre SS, nie było nic specjalnego do zanotowania. »
Ogier w końcu poprawił czas swojego kolegi z drużyny Lappiego o 2″7. Neuville traci pół sekundy do Belga w pierwszej części. „Zobaczymy, co się stanie z dwoma kołami na pokładzie. »
Suninenowi brakuje do tymczasowego progu o 7 dziesiątych sekundy i w klasyfikacji generalnej traci do Lappiego około dziesięć sekund. „Chcielibyśmy wypaść lepiej, ale jest w porządku. »
Ogier dorównuje swojemu koledze z drużyny Lappiemu, 3 dziesiąte sekundy za Finnem w 2. sektorze.
Greenmsith zajął 4 sekundy za Lappim. Kierowca M-Sportu jest na 8. miejscu.
Lappi poprawia czas Evansa o ponad 17 sekund. " To jest bardzo trudne. Jest tak gorąco, że nie spodziewałem się takiego wyzwania. » Kierowca Citroëna jest na 6. miejscu.
Volkswagen przekazał informację po serii pożarów, które miały miejsce w Polo GTI R5. Przed pożarem VW Veiby'ego Meireles miał ten sam problem na pierwszym etapie. W przeszłości miały miejsce inne zdarzenia tego typu.
„Nieustannie pracujemy nad ustaleniem przyczyny pożarów w niektórych samochodach naszych klientów. Najważniejsze, że cała załoga jest cała i zdrowa. »
Evans uzyskał czas 13'17″1, około 18 sekund za osiągnięciem Meeke'a w pierwszym przejeździe. „Naprawdę walczę. Drogi są wąskie, nie mogę skręcić…”
Lappi utrzymuje dobre tempo, mając w drugiej połowie ponad 13 sekund przewagi nad Evansem.
W pierwszej części Greensmith podążał za Lappim o 3 sekundy, wyprzedzając swojego kolegę z drużyny Evansa o ponad 6 sekund, który stał się ofiarą strategii Hyundaia.
Aby przeczytać także
GT / Turystyka