12h02

OS12, który zakończy pierwszy etap tego dnia, rozpocznie się o godzinie 12:08.

11h47

Ostatni zakręt ES wydaje się być pułapką dla wielu kierowców WRC-2. Jednym z nich jest Quentin Gilbert. Jan Kopecky (Skoda Fabia R5) ustanawia najlepszy czas w tej kategorii z czasem 9’28”4, 1”3 przed Erikiem Camilli (Ford Fiesta R5).

W sumie Kopecky nadal wyprzedza Francuza z przewagą 9″2. Pontus Tidemand (Skoda Fabia R5) pozostaje trzeci, ale z wynikiem 59″1.

11h47

Ott Tänak (Ford) utrzymuje prowadzenie w Rajdzie Niemiec. Estończyk ustanowił najlepszy czas jedenastego odcinka specjalnego Freisen 1 z czasem 8"59 i wyprzedza Sébastiena Ogiera (Ford) o cztery dziesiąte i Haydena Paddona (Hyundai) o 9"1.

Mniejszy sukces Andreasa Mikkelsena (Citroën), który obrócił się i zatrzymał na skrzyżowaniu. Norweg traci 10″4 punkty do Tänaka i obecnie w klasyfikacji generalnej traci 25″7 punktów do kierowcy M-Sport. Mikkelsen utrzymuje 5 cala przewagi nad Ogierem zajmującym drugie miejsce.

Elfyn Evans (Ford) utrzymuje czwarte miejsce pomimo małego błędu na starcie SS i nadal wyprzedza Juho Hänninena (Toyota), Craiga Breena (Citroën), Jari-Mattiego Latvalę (Toyota) i Haydena Paddona (Hyundai).

 

11h45

Szósty najszybszy czas Daniego Sordo (Hyundai). Hiszpan przyznaje, że kolejność startu nie jest dla niego korzystna, przez co trasa wygląda jak test terenowy.

11h44

Kris Meeke (Citroën) traci 9″5 na Tänaku i zdobywa siódmy czas tymczasowy. „Jest bardzo ślisko. Tutaj jest jak w Monte Carlo. » wyznaje Brytyjczyk.

11h37

Ott Tänak (Ford) przekroczył granicę 9 stóp na tym ES w czasie 8’59″9. Estończyk ustanawia najlepszy czas tymczasowy o cztery dziesiąte w stosunku do Sébastiena Ogiera i zwiększa swoją przewagę do 25″7 nad Mikkelsenem i 31″0 nad mistrzem świata.

11h36

Andreas Mikkelsen (Citroën) stracił 10 cali na Ogierze, który obrócił się i zatrzymał na skrzyżowaniu. Norweg utrzymuje jednak w sumie drugie miejsce w stosunku do Francuza z przewagą 5″3.

11h34

Sébastien Ogier przybywa na metę swoim Fordem Fiestą M-Sport. Francuz ustanowił tymczasowy najlepszy czas na 9’00”3, siedem dziesiątych przed Paddonem.

11h32

Elfyn Evans (Ford) ustanowił czwarty czas tymczasowy z czasem 9’07”5, 6”5 za Paddonem. Brytyjczyk wskazuje, że obrócił się na pierwszym zakręcie w prawo.

11h30

11″9 stracone przez Craiga Breena (Citroën) na Hayden Paddon na końcu tych 14,78 km. „Było o wiele bardziej sucho, niż myślałem, i w pewnym momencie wylądowałem na polu. »

11h29

Juho Hänninen (Toyota) był szybszy od swojego kolegi z drużyny Latvali z czasem 9’03”8, 2”8 za Paddonem.

11h28

Dość rozczarowany Jari-Matti Latvala (Toyota) zatrzymał swojego Yarisa na przystanku. 9’04″4 dla byłego kierowcy Volkswagena. „Wcale nie jestem szczęśliwy. Kolejny błąd. Na śliskim odcinku pojechałem szeroko i spędziłem dużo czasu na polu. Dziś rano nic nie idzie dobrze. Naprawdę jestem na siebie zły. »

11h26

Paddon (Hyundai) uzyskał czas 9 minut 01 cali, mając lekko uszkodzony lewy tył i20. „To nic” – przyznaje Paddon. Często trafiamy bele słomy w kilku turach. »

11h22

Oto wybór opon dla kierowców noszących opony Michelin w przypadku dwóch nadchodzących modeli ES:

– Meeke (Citroën), Sordo (Hyundai), Ogier i Tänak (Ford): trzy twarde i dwa miękkie – Mikkelsen (Citroën): trzy miękkie i dwa twarde – Latvala i Hänninen (Toyota): cztery miękkie i dwa twarde – Lappi ( Toyota) cztery miękkie i jeden twardy – Paddon (Hyundai); pięć trudnych  

11h18

9’22″0 dla Armina Kremera (Ford) na koniec OS11.

11h08

Armin Kremer (Ford) zaliczył już pierwszy etap pośredni SS11.

11h05

SS11, pierwszy przejazd przez Freisen (14,78 km), ma rozpocząć się o godzinie 11:17, a godzina odjazdu jest zmieniona w stosunku do rozkładu.

Aby przeczytać także