GT / Turystyka
OS12, który zakończy pierwszy etap tego dnia, rozpocznie się o godzinie 12:08.
Ostatni zakręt ES wydaje się być pułapką dla wielu kierowców WRC-2. Jednym z nich jest Quentin Gilbert. Jan Kopecky (Skoda Fabia R5) ustanawia najlepszy czas w tej kategorii z czasem 9’28”4, 1”3 przed Erikiem Camilli (Ford Fiesta R5).
W sumie Kopecky nadal wyprzedza Francuza z przewagą 9″2. Pontus Tidemand (Skoda Fabia R5) pozostaje trzeci, ale z wynikiem 59″1.
Ott Tänak (Ford) utrzymuje prowadzenie w Rajdzie Niemiec. Estończyk ustanowił najlepszy czas jedenastego odcinka specjalnego Freisen 1 z czasem 8"59 i wyprzedza Sébastiena Ogiera (Ford) o cztery dziesiąte i Haydena Paddona (Hyundai) o 9"1.
Mniejszy sukces Andreasa Mikkelsena (Citroën), który obrócił się i zatrzymał na skrzyżowaniu. Norweg traci 10″4 punkty do Tänaka i obecnie w klasyfikacji generalnej traci 25″7 punktów do kierowcy M-Sport. Mikkelsen utrzymuje 5 cala przewagi nad Ogierem zajmującym drugie miejsce.
Elfyn Evans (Ford) utrzymuje czwarte miejsce pomimo małego błędu na starcie SS i nadal wyprzedza Juho Hänninena (Toyota), Craiga Breena (Citroën), Jari-Mattiego Latvalę (Toyota) i Haydena Paddona (Hyundai).
Szósty najszybszy czas Daniego Sordo (Hyundai). Hiszpan przyznaje, że kolejność startu nie jest dla niego korzystna, przez co trasa wygląda jak test terenowy.
Kris Meeke (Citroën) traci 9″5 na Tänaku i zdobywa siódmy czas tymczasowy. „Jest bardzo ślisko. Tutaj jest jak w Monte Carlo. » wyznaje Brytyjczyk.
Ott Tänak (Ford) przekroczył granicę 9 stóp na tym ES w czasie 8’59″9. Estończyk ustanawia najlepszy czas tymczasowy o cztery dziesiąte w stosunku do Sébastiena Ogiera i zwiększa swoją przewagę do 25″7 nad Mikkelsenem i 31″0 nad mistrzem świata.
Andreas Mikkelsen (Citroën) stracił 10 cali na Ogierze, który obrócił się i zatrzymał na skrzyżowaniu. Norweg utrzymuje jednak w sumie drugie miejsce w stosunku do Francuza z przewagą 5″3.
Sébastien Ogier przybywa na metę swoim Fordem Fiestą M-Sport. Francuz ustanowił tymczasowy najlepszy czas na 9’00”3, siedem dziesiątych przed Paddonem.
Elfyn Evans (Ford) ustanowił czwarty czas tymczasowy z czasem 9’07”5, 6”5 za Paddonem. Brytyjczyk wskazuje, że obrócił się na pierwszym zakręcie w prawo.
11″9 stracone przez Craiga Breena (Citroën) na Hayden Paddon na końcu tych 14,78 km. „Było o wiele bardziej sucho, niż myślałem, i w pewnym momencie wylądowałem na polu. »
Juho Hänninen (Toyota) był szybszy od swojego kolegi z drużyny Latvali z czasem 9’03”8, 2”8 za Paddonem.
Dość rozczarowany Jari-Matti Latvala (Toyota) zatrzymał swojego Yarisa na przystanku. 9’04″4 dla byłego kierowcy Volkswagena. „Wcale nie jestem szczęśliwy. Kolejny błąd. Na śliskim odcinku pojechałem szeroko i spędziłem dużo czasu na polu. Dziś rano nic nie idzie dobrze. Naprawdę jestem na siebie zły. »
Paddon (Hyundai) uzyskał czas 9 minut 01 cali, mając lekko uszkodzony lewy tył i20. „To nic” – przyznaje Paddon. Często trafiamy bele słomy w kilku turach. »
Oto wybór opon dla kierowców noszących opony Michelin w przypadku dwóch nadchodzących modeli ES:
– Meeke (Citroën), Sordo (Hyundai), Ogier i Tänak (Ford): trzy twarde i dwa miękkie – Mikkelsen (Citroën): trzy miękkie i dwa twarde – Latvala i Hänninen (Toyota): cztery miękkie i dwa twarde – Lappi ( Toyota) cztery miękkie i jeden twardy – Paddon (Hyundai); pięć trudnych
9’22″0 dla Armina Kremera (Ford) na koniec OS11.
Armin Kremer (Ford) zaliczył już pierwszy etap pośredni SS11.
SS11, pierwszy przejazd przez Freisen (14,78 km), ma rozpocząć się o godzinie 11:17, a godzina odjazdu jest zmieniona w stosunku do rozkładu.
Aby przeczytać także
GT / Turystyka
PCCF - Paul Ricard: Przyjemność i praca, słowa-klucze Erica Debarda 0