Rajd Walii Wielkiej Brytanii 2018

16h28

Mikkelsen spodziewany jest na początku drugiego przejścia Sweet Lamb Hafren (19,95 km) o 16:32.

16h21

Sébastien Ogier (M-Sport) zyskał trochę powietrza przed swoimi bezpośrednimi prześladowcami, będąc najszybszym na drugim przejeździe Myherin, 15. odcinku specjalnym Wales Rally GB. Pięciokrotny mistrz WRC miał ponad 3 sekundy przewagi nad kierowcami Toyoty Esapekką Lappi i Jari-Matti Latvalą, podczas gdy lider imprezy Ott Tänak (Toyota) dobiegł do mety ze stratą 6 sekund do Thierry’ego Neuville’a (Hyundai). Craig Breen (Citroën) był najbliżej wzorca, tracąc 2 sekundy, mimo że jego miękkie opony były w niekorzystnej sytuacji w porównaniu ze średnimi na suchych drogach napotkanych dzisiejszego popołudnia.

Ott Tänak utrzymuje 42 sekundy przewagi nad Sébastienem Ogierem. Jari-Matti Latvala pozostaje na 3. miejscu ze stratą 5 cali do Francuza, ale jego kolega z drużyny Esapekka Lappi stracił do 5 sekund. Craig Breen również dobiegł w ciągu 2 sekund od trzeciego Yarisa WRC. Mads Ostberg (Citroën) pozostaje 2., wyprzedzając trio Hyundaia składające się z Haydena Paddona, Andreasa Mikkelsena i Thierry'ego Neuville'a, którzy tracą ponad 3 sekund do Norwega.

16h17

Neuville pozostaje w tyle, a Ogier traci 6 sekund. Belg pozostaje 9., 5 sekund za swoim kolegą z drużyny Mikkelsenem. „Miałem dobre tempo, ale opony poruszały się za bardzo. Moje zawieszenie jest za miękkie. Droga jest bardziej sucha niż oczekiwano. »

16h15

Latvala zajął miejsce 3″8 za Ogierem i 4 dziesiąte za swoim kolegą z drużyny Lappim. Fin pozostaje trzeci, ze stratą ponad 3 sekund do Francuza i wciąż o 5 sekundy przed kolegą z drużyny. „Jest zaskakująco sucho. Dziś rano nie jechało mi się tu zbyt dobrze. Było trochę lepiej, ale nadal nie wystarczająco dobrze. »

16h14

Lappi daje 3″4 Ogierowi i 1″4 Breenowi. Kierowca Citroëna jest zaledwie 1″8 za trzecim Yarisem WRC. „Nie wiem, jaki wybór jest właściwy, jeśli chodzi o opony. Nie sądziłem, że droga będzie tak wyboista. »

16h12

Ogier wykonuje tymczasowe zadrapanie 2 sekundy przed Breenem. Kierowca M-Sport ma prawie dziesięć sekund przewagi nad Breenem, który pozostaje 5. w tabeli. „Ci, którzy mnie śledzą, są interesujący do naśladowania. W lesie nadal było ślisko. Nie atakowałem tak mocno jak dziś rano, ponieważ warunki były zmienne. »

16h08

Paddon wyprzedza Ostberga o 1″3, ale kierowca Hyundaia wciąż ma ponad 13 sekund straty do Ostberga.

16h07

Ostberg zwraca 6s swojemu rodakowi Mikkelsenowi. „Otrzymaliśmy złe informacje, ponieważ droga jest całkowicie sucha. Muszę uważać na opony. »

16h05

W odcinku specjalnym Ogier jest kilka dziesiątych przewagi nad Mikkelsenem.

16h04

Mikkelsen zakończył zawody z czasem 10'40″3. To o 6 sekund lepiej niż zdrapka Ogiera dzisiejszego ranka. „Teraz jest bardzo sucho. Wydaje się, że średnie opony lepiej pasują, ale różnice między obiema mieszankami są bardzo niewielkie i będziemy musieli zobaczyć warunki na następnym OS. »  

16h01

Paddon jedzie w tym samym tempie co Ostberg na pierwszym półproduktie, 1″5 za Mikkelsenem. Droga jest jednak sucha, co zmusza Norwega z Hyundaia do zamiatania.

15h59

Strategie są ponownie bardzo zróżnicowane:

Ostberg, Breen, Lappi i Paddon mają 5 miękkich opon.

Ogier i Latvala wzięli 2 miękkie i 3 średnie.

Evans ma 5 mediów.

Neuville, Mikkelsen i Tänak woleli wziąć 4 miękkie i 1 średni.

15h58

W pierwszym splicie Ostberg traci prawie 2 sekundy do Mikkelsena.

15h54

Mikkelsen zaczyna teraz w pierwszym SS drugiego fragmentu sceny.

15h49

Mikkelsen wyruszy na drugą przełęcz Myherin za około dziesięć minut. Ogier był dziś rano najszybszy, przebiegł 20,28 km w czasie 10'46″2.

Aby przeczytać także