Zapraszamy do zapoznania się z analizą Rajdu Portugalii przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 2166 AUTOhebdo, dostępną od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od tej środy w kioskach.
W Mistrzostwach Producentów Hyundai prowadzi, mając obecnie 13 punktów przewagi nad M-Sport. Na drugim miejscu znajduje się Toyota z 35 egzemplarzami, a Citroën z 64.
Oto ranking kierowców po Rajdzie Portugalii:
Thierry Neuville (Hyundai) wygrywa Rajd Portugalii, wyprzedzając kierowców M-Sport Elfyna Evansa i Teemu Suninena. Esapekka Lappi (Toyota) utrzymał czwarte miejsce na sześć sekund przed Dani Sordo (Hyundai). Mads Ostberg (Citroën) zdobywa punkty i zajmuje szóste miejsce, wyprzedzając swojego kolegę z drużyny Craiga Breena.
Esapekka Lappi (Toyota) wygrał Power Stage z przewagą 1”9 nad Thierrym Neuvillem. Dani Sordo był drugi z wynikiem 2”1, przed Teemu Suninenem i Elfynem Evansem. Sébastien Ogier był w stanie ustanowić dopiero ósmy najszybszy czas.
Pontus Tidemand (Skoda) zwycięża w WRC 2 przed Łukaszem Pieniążkiem (Skoda) i Stéphane Lefebvre (Citroën). Pierre-Louis Loubet (Hyundai) zajmuje czwarte miejsce w tej kategorii.
Ostateczny ranking WRC 2:
Klasyfikacja końcowa WRC 2 po SS20 – 1. Tidemand 4 godz. 03 m 57.4 sek. 2. Pieniazek +2 m 06.5 sek. 3. Lefebvre +2 m 23.5 sek. 4. Loubet +3 m 10.5 sek. 5. Nordgren +5 m 41.1 sek. #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 20 maja 2018
Klasyfikacja Rajdu Portugalii:
Klasyfikacja końcowa WRC po SS20 – 1. Neuville 3 godz. 49 m 46.6 sek. 2. Evans +40.0 sek. 3. Suninen +47.3 sek. 4. Lappi +54.7 sek. 5. Sordo +1 m 0.9 sek. #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 20 maja 2018
Lappi poprawił specjalny rekord Fafe o 5″1. Czterem producentom udało się poprawić poprzedni benchmark.
Ranking Power Stage:
Pierwsza piątka Power Stage – 1. Esapekka Lappi (5 punktów)2. Thierry Neuville (4 punkty) 3. Dani Sordo (3 punkty) 4. Teemu Suninen (2 punkty) 5. Elfyn Evans (1 punkt) #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 20 maja 2018
Neuville obejmuje prowadzenie w mistrzostwach z 19 punktami przewagi nad Ogierem i 29 punktami zdobytymi do zera dla Francuza. „Możemy być dumni z tego, co osiągnęliśmy, nawet jeśli moglibyśmy osiągnąć doskonały wynik dla Hyundaia. Na Power Stage z dwoma kołami zapasowymi trudno było osiągnąć lepszy wynik. »
Neuville wygrywa Rajd Portugalii! Belg odnotowuje swoje szóste zwycięstwo w WRC i drugie w sezonie po Szwecji. Kierowca Hyundaia przejmuje także kontrolę nad mistrzostwami.
Belg zajął także drugie miejsce na Power Stage, tracąc 2″1 punktów do zera Lappiego.
Evans zakończył wyścig ze stratą 4 cala za Lappim, ustanawiając czwarty czas tymczasowy w odcinku specjalnym. Kierowca M-Sport zajmuje drugą pozycję.
Suninen ustanawia trzeci najszybszy czas, 3″3 za Lappim. Kierowca M-Sport zdobywa swoje pierwsze podium w WRC. Finn pozostaje zarezerwowany po przyjeździe.
Lappi jeszcze bardziej poprawia referencję, wyprzedzając Sordo o 2″1. Kierowca Toyoty zajmuje 4. pozycję ze stratą 6″2 do Hiszpana. „Nie jest łatwo jeździć ciężko przez cały poranek. Jestem zadowolony z mojego weekendu. »
Bardzo dobry występ Sordo, który poprawia czas Mikkelsena o 2″5. Ogier spada na 4. miejsce w rankingu Power Stage. Kierowca Hyundaia zajmuje 5. miejsce. „Atakowałem jak szalony. Bardzo chciałbym powalczyć o podium. »
Ostberg traci 3 dziesiąte sekundy do Mikkelsena, ustanawiając drugi czas tymczasowy. Kierowca Citroëna zajmuje 2. miejsce.
Breen notuje czwarty czas tymczasowy, 4″3 za tymczasowym zdrapką Mikkelsena. Irlandczyk z Irlandii Północnej zajmuje 4. miejsce. „Teraz skupiamy się na Sardynii. »
Mikkelsen przejmuje tymczasowe zdrapkę od Ogiera z 6 dziesiątymi sekundy do przodu. Kierowca Hyundaia zajmuje 17. pozycję. „To nie był weekend, na jaki liczyliśmy…”
Ogier poprawia benchmark, mając 2″7 przewagi nad Latvalą. Kierowca M-Sportu po wyjechaniu z trasy na pierwszym etapie zapewnił sobie 21. miejsce. „W tej pozycji nie mogłem jechać szybciej. Mam nadzieję, że to wystarczy. »
Latvala ustanawia swój pierwszy benchmarkowy czas na poziomie 6'41″1, 4 dziesiąte sekundy od zera Ogiera z pierwszego przejazdu. „Było trochę ślisko, ale mam nadzieję zdobyć przynajmniej kilka punktów. » Kierowca Toyoty po wycofaniu się z pierwszego etapu zajmuje 25. miejsce.
Tidemand poprawia benchmark o 3 sekundy i wygrywa tę kategorię.
Aby przeczytać także
Światowe wyzwanie GT
Brands Hatch – Wyścig 2: Lucas Auer i Maro Engel dominują na czele 0