Klasyfikacja LM P1:
Bezpłatna praktyka 1. Toyota nr 7 3.18.0912. Wyścigi SMP #113. Bunt #34. Toyoty nr 85. Bunt nr 16. SMP Racing #17Wszystkie wyniki tutaj https://t.co/3crSKBa1r5#MichelinLeMans24 #PerformanceMadetoLast # LeMans24 pic.twitter.com/bLxMhYJSdL
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 12 czerwca 2019 r.
Pierwsza sesja kwalifikacyjna 87. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans odbędzie się od 22:XNUMX do północy. Pod koniec dnia prawdopodobieństwo opadów zmniejszyło się.
Erwin Creed (Ligier) wpada w poślizg na zakrętach Porsche przy dużej prędkości! Kierowca Larbre Compétition zatrzymuje się w prześwitach, nie uderzając w ścianę.
Pomachano flagą z szachownicą, to koniec tej bezpłatnej sesji treningowej! Trzeba śledzić rankingi.
Kamui Kobyashi kradnie najlepszy czas zespołowi SMP Racing po okrążeniu 3'18"091! Daje to nakład 1″8 w przypadku Stoffela Vandoorne.
Jaminet zajął 2. miejsce w GTE Pro, 3 dziesiąte sekundy za benchmarkiem kategorii. Bird poprawia także Ferrari z numerem 71 AF Corse, które plasuje się w pierwszej trójce. Jego kolega z zespołu, Calado, zrobił to samo, umieszczając siostrzany samochód na 5. miejscu pomiędzy Fordem GT z numerem 66 a BMW z numerem 82.
Ligier nr 49 z drużyny ARC Bratislava skręca na zakręcie Mulsanne, które jest dziś zdecydowanie trudnym miejscem.
Kamui Kobayashi (Toyota) ustanowił trzeci czas z czasem 3'20″082.
Gustavo Menezes (Rebellion) podczas hamowania w Mulsanne dotknął żwiru, bez poważnych konsekwencji.
Wszyscy zawodowcy GTE są teraz na dobrej drodze z wyjątkiem Ferrari nr 89 Risi Competizione, które z przejechaniem kilkunastu okrążeń zajmuje ostatnie miejsce w kategorii.
Dzieje się w klasie LM P2. Paul-Loup Chatin (Oreca) ustanowił najlepszy czas z czasem 3'28″363!
Drugi piruet dla pana kierowcy Fritsa van Eerda! Tym razem Holender z Racing Team Nederland popełnił błąd na szykanie Dunlop. Może odejść.
Nadeszła kolej Rody (Porsche nr 88), która zostaje wezwana do porządku przez sędziów za nadmierne przekroczenie limitów toru.
Ferrari Kessel Racing nr 60 prowadzone przez Schiavoniego obróciło się na wyjściu z pierwszej szykany Hunaudières. GTE Am na przedostatnim miejscu w tej kategorii wylądowało na szynie. W tym obszarze wywieszona jest podwójna żółta flaga.
Rookie Stoffel Vandoorne (BR Engineering) obejmuje prowadzenie w klasyfikacji generalnej z okrążeniem 3'19″931!
Mücke podniósł Forda GT nr 66 na 2. miejsce w GTE Pro, tracąc 6 dziesiątych punkt odniesienia w swojej kategorii.
Makowiecki otrzymał czarno-białą flagę za przekroczenie limitów toru. Porsche nr 91 zajmuje 13. pozycję w GTE Pro.
José Maria Lopez zbliża się do Rebellion na prowadzeniu z czasem okrążenia 3'20″355. Różnica między Toyotą a niehybrydowym prototypem wynosi 395 tysięcznych.
Fisichella właśnie ustanowił drugi najszybszy czas w GTE Am w Ferrari z numerem 2 Spirit of Race, 54 dziesiątych za Porsche Dempsey Proton Racing z numerem 7.
Widzimy ponownie swobodną sylwetkę Fritsa van Eerda przyspieszającą po pierwszej szykanie Mulsanne:
#WEC Powtórna rozgrywka: @RacingTeamNL #LEMANS24 pic.twitter.com/Gbgh1485lc
- WEC (@FIAWEC) 12 czerwca 2019 r.
Aby przeczytać także
Światowe wyzwanie GT
Brands Hatch – Wyścig 2: Lucas Auer i Maro Engel dominują na czele 0