24 godziny Le Mans 2016
Audi Sport zidentyfikowało problem, który zmusił Lucasa di Grassiego do zjazdu do boksu podczas wolnych treningów. Przednia oś R18 nr 8 została uszkodzona, gdy przejechał wibrator. „Będziemy pracować nad powrotem na tor podczas kwalifikacji (pierwsza sesja odbędzie się dziś wieczorem od 22:XNUMX do północy). »
AKTUALIZACJA w Audi #8: po uderzeniu w krawężnik przestał działać przedni napęd. Bardzo staramy się ponownie pojechać w kwalifikacjach #WEC # LeMans24
- Audi Sport (@audisport) 15 czerwca 2016
Przygotowanie #911RSR #PorscheMotorsport dla #Kwalifikacyjny # LeMans24 teraz. #PorscheLeMans pic.twitter.com/0gs2TQNEJ5
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) 15 czerwca 2016 r.
Transmisja na żywo zostanie wznowiona o godzinie 22:XNUMX podczas pierwszych treningów kwalifikacyjnych. Podsumowanie pierwszej bezpłatnej sesji treningowej dostępne jest na naszej stronie.
Zdjęcia Dworu:
Zdjęcia na temat trasy z naszej dzisiejszej pierwszej sesji treningowej # LeMans24 #WEC pic.twitter.com/uZLfel5myg
— ManorWEC (@ManorWEC) 15 czerwca 2016
Podobnie jak w GTE Pro, Ferrari osiągnęło najlepszy czas w GTE Am, numer 458 Clearwater Racing 61 Italia Roba Bella, ustanawiając najlepszy czas 3'57"543. W rankingu znajdują się siostrzane samochody nr 62 Scuderia Corsa i nr 83 AF Corse, w których znajdziemy Francuza Emmanuela Collarda i François Perrodo, powiązanych z Rui Aguasem. Corvette nr 7 C50.R firmy Larbre Compétition zajęła 7. miejsce w tej kategorii.
W GTE Pro Ferrari zdominowało pierwszą sesję na AF Corse 488 z numerem 51 prowadzonym przez trio Bruni – Pier Guidi – Calado był najszybszy z najlepszym czasem uzyskanym przez Gianmarię Burni wynoszącym 3'53″833. Siostrzany samochód Risi Competizione firmy Vilander – Fisichella – Malucelli zajmuje miejsce w klasyfikacji z wynikiem 3'54″180, wyprzedzając trzy z czterech Fordów GT z Chip Ganassi Racing.
Wśród korsarzy to Rebellion R-One nr 12 firmy Prost-Heidfeld-Piquet Jr prowadził debaty, osiągając wynik o sześć sekund gorszy od wzorca testowego.
JeśliAlpine Numer 36 przez długi czas utrzymywał się na czele LMP2 za sprawą Nicolasa Lapierre’a, to Richard Bradley ustanowił najlepszy czas na torze KCMG Oreca 05, pokonując okrążenie toru Sarthe w czasie 3’39’’133 sześć dziesiątych przewagi nad pierwszym A460. PB Compétition Ligier zamyka pierwszą trójkę w kategorii, a Paul-Loup Chatin umieścił LMP2 nieco ponad sekundę za samochodem zespołu z Hongkongu.
Numer 6 Sarrazin-Conway-Kobayashi jest nieco ponad sekundę za punktem odniesienia. Prototyp został uszkodzony w ostatnich chwilach przez kontakt z szyną Stéphane’a Sarrazina na wyjeździe z zakrętu Indianapolis. Dwie sekundy za nim traci numer 5 Davidsona-Buemi-Nakajimy.
Porsche przodowało podczas treningów wolnych przed 84. edycją 24-godzinnego wyścigu Le Mans, ustanawiając najlepsze czasy. Neel Jani ustanowił punkt odniesienia na koniec sesji (skróconej po zjechaniu Inès Taittinger z toru w Pegasusie Racing Morgan z numerem 28), okrążeniem ukończonym w 3'22''011 w 919 Hybrid z numerem 2, czyli w pół sekundy przed numerem 1 Brendona Hartleya.
Pierwsze Audi, nr 18 R8, traci niecałą sekundę do samochodów ze Stuttgartu. Jego sesję testową przerwał jednak problem mechaniczny, który zmusił Lucasa di Grassiego do powrotu do garażu. LMP1 na ringach poprzedza dwie hybrydy Toyoty TS050.
Sarrazin uderzył w szynę wyjeżdżając z Indianapolis. Przyczyna utraty kontroli pozostaje nieznana.
Sesja się nie zakończy. Porsche utrzymuje najlepszy czas z czasem Neela Janiego zarejestrowanego w Porsche nr 2.
Toyota nr 6 Sarrazina wraca na bieg jałowy z powodu uszkodzenia prawego przedniego koła. Przedni zderzak został urwany.
Czerwona flaga! Taittinger wypadł z toru na zakręcie kartingowym Pesagus Racing Morgan nr 28. LMP2 wylądowała w ścianie opony.
Jani uzyskał najlepszy czas w Porsche nr 3 w czasie 22'011"2. siostrzany samochód pojawia się za pół sekundy.
Bradley osiąga najlepszy czas w LMP2 za kierownicą KCMG Oreca 05 z czasem 3'39"133, co pozwala mu spaść z ligiAlpine Nr 36 w pół sekundy.
Jani prowadzi w pierwszych dwóch sektorach nad Porsche nr 2, które traci do wzorca 4 dziesiąte.
Billy Johnson wraca w zwolnionym tempie Fordem GT nr 66 z uszkodzonym lewym lusterkiem.
Audi nr 8 nadal stoi w garażu po problemie, jaki Di Grassi napotkał na pierwszej szykanie Mulsanne.
Koniec okresu podwójnej żółtej flagi w strefie 25 (Indianapolis).