W drugiej sesji kwalifikacyjnej, którą w dużej mierze przerwał deszcz, nie odnotowano żadnej znaczącej poprawy. Mimo to Porsche nr 88 Abu Dhabi – Proton Racing awansowało na trzecie miejsce w kategorii GTE Am, poprawiając się tuż przed deszczem.
Koniec drugiej kwalifikacji.
Krohn obrócił się w Hunaudières za kierownicą Ligiera nr 40. Deszcz szczególnie utrudnia kibicom warunki.
Krótka żółta flaga w strefie 26 (Arnage) za zejście z trajektorii Ferrari 458 Italia nr 61 Clearwater Racing, który mógł kontynuować swój wysiłek.
Dumas zasiadł za kierownicą Porsche nr 2. Sześć LMP1-H musi teraz mierzyć się z deszczem, który wzmógł się w pierwszej części toru.
Porsche nr 2 jako jedyne zjechało do boksów. Hartley za kierownicą modelu nr 1, Conway i Davidson w Toyotach, Fässler i Di Grassi w Audi.
Chatin obrócił się przy wyjściu z rogu Raccordement. Ligier PB Compétition zajmuje 10. miejsce w kategorii LMP2.
Koniec strefy spowolnienia w Mulsanne.
Hartley (Porsche nr 1): „Nie próbujemy niczego przed kwalifikacjami, zaczynając od małej ilości paliwa. Chodzi raczej o przygotowanie się do wyścigu. »
„Nie podejmujemy żadnych wysiłków mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa. Chodzi raczej o przygotowanie się do wyścigu”: @BrendonHartley @ 24hoursoflemans pic.twitter.com/qJWdgqWMFa
— Zespół Porsche LMP1 (@Porsche_Team) 16 czerwca 2016
Żółta flaga w strefie 20 (Mulsanne), tor będzie stępką. W sektorach 19 i 20 toru Le Mans wkrótce zostanie uruchomiona strefa spowolnienia.
Zmiana kierowcy w Fordzie wraz z Andym Priaulxem i Olivierem Pla przesiadają się do GT nr 67 i 68.
Obecnie na torze znajduje się sześć samolotów LMP1-H. Tempo zmienia się prawie pół minuty od pole position.
Fässler powrócił na tor w Audi nr 7, nadal na 5. pozycji. Niemiec nie będzie w stanie poprawić swojego miejsca ze względu na wciąż deszczowe warunki w niektórych częściach toru:
Marcel Faessler pokonuje teraz deszczowy tor Le Mans. #WEC # LeMans24 #LigaWydajności pic.twitter.com/qMTVtaPLkX
- Audi Sport (@audisport) 16 czerwca 2016
Tracy Krohn narzeka na swoje sterowanie w Ligierze nr 40. Krohn Racing LMP2 zajmuje ostatnie miejsce w tej kategorii.
Richard Westbrook (Ford) i James Calado (Ferrari) rozpoczynają nowy sezon.
#911RSR Numery 91 i 92 wciąż czekają w garażu. # LeMans24 #PorscheLeMans pic.twitter.com/gIjfNBcWSL
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) 16 czerwca 2016 r.
Jeżeli szanse na poprawę czasów są bardzo nikłe, kilku kierowców, w szczególności Marino Franchitti i Billy Johnson z Forda, kontynuuje okrążenia.
Podczas gdy czekamy na powrót na tor, oto kilka zdjęć z ostatnich kilku minut #Beechdean99 @AMR_Oficjalny pic.twitter.com/FG5yMKz1fX
— Beechdean AMR (@BeechdeanAMR) 16 czerwca 2016 r.
Gommendy wrócił na tor na oponach przejściowych w bardzo trudnych warunkach. Załoga nr 05 Eurasia Motorsport Oreca 33 zajmuje 10. miejsce w LMP2:
.@TGommendy uważał, że warunki uzasadniają przejście na Inter. Wraca na tor # LeMans24 # LM24 pic.twitter.com/lC8oS8yRph
— Eurasia Motorsport (@eurasiaracing) 16 czerwca 2016
Toyoty i Audi są na dobrej drodze, a Porsche odpoczywają w boksach w połowie sesji. Do przerwy pozostało 58 minut.