Bez zaawansowanego 9X8 Peugeot „spodziewa się trudnego wyścigu” w Katarze

9X8 bez lotek otworzy Długodystansowe Mistrzostwa Świata marki Lion na dystansie 1812 km Kataru. Peugeot w oczekiwaniu na wersję zaawansowaną przygotowuje się na skomplikowany weekend ze swoim mocowaniem.

opublikowany 20/02/2024 à 12:28

Doriana Grangiera

1 Zobacz komentarze)

Bez zaawansowanego 9X8 Peugeot „spodziewa się trudnego wyścigu” w Katarze

© Joao Filipe / DPPI

Na sławnego jeszcze trochę poczekamy Peugeot 9X8 wyposażony w tylny spojler. Kilka tygodni temu francuski zespół potwierdził, że wersja „2.0” jego Hypercara nie zadebiutuje na inauguracji WEC, przez 1812 km Kataru (29 lutego – 2 marca). Ten ostatni powinien zostać wprowadzony na drugą rundę sezonu, na torze Imola. Firma Lion będzie zatem musiała zadowolić się pierwszą generacją 9X8, używaną od lipca 2022 roku, która nigdy tak naprawdę nie sprawdziła się na torze (jedno podium na dziesięć startów).

Kilka dni przed Prologiem WEC (24–25 lutego) Peugeot Sport przygotowuje się do dużego wyzwania na torze Losail, nowym obiekcie w kalendarzu na rok 2024, znanym z bardzo wymagających dla opon i trudnych dla mechaników. „Spodziewamy się trudnego wyścigu, potwierdza Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport. Decydująca będzie niezawodność, ale zaletą jest to, że w przypadku Peugeota 9X8 2023 wiemy, że możemy liczyć na sprawdzony samochód, który pod koniec ubiegłego roku pokazał swoją solidność w Fuji i Bahrajnie. »

„Konieczne będzie zatem zapewnienie wyraźnych osiągów, bez błędów, czy to po stronie kierowców, niezawodności czy strategii wykorzystania okoliczności– dodaje francuski inżynier. Aby to osiągnąć, będziemy mieli do dyspozycji nowe narzędzia, które pozwolą nam jeszcze bardziej zoptymalizować to, co robimy na torze. W każdym razie jesteśmy zdeterminowani, aby wykonać najlepszą możliwą kopię. »

Peugeot liczy na to, że BoP zbliży się do najlepszych

Zatem wyścig przejściowy dla Peugeot Sport w Katarze: francuski producent będzie próbował wykorzystać swoje osiągnięcia, aby konkurować z innymi Hypercarami i w 2024 roku wrócić do pełnej sprawności w dwóch zmodyfikowanych załogach. Stoffel Vandoorne zadebiutuje jako kierowca zwykły kierowca w 9X8 nr 94 z Loic Duval i Paul di Resta, a Nico Müller zasiada za kierownicą #93 wraz z Mikkelem Jensenem i Jean-Ériciem Vergne.

Oprócz trasy Losail druga niewiadoma dotyczy BOP dla 1812 km Kataru. „Przed pierwszym spotkaniem nastąpi nowe zrównoważenie bilansu wyników, szczegóły Jean-Marc Finot, wiceprezes Stellantis Motorsport. Peugeot 9×8, który wystawimy w Katarze, będzie pod każdym względem identyczny z tym, który startował w ostatnich wyścigach w 2023 roku. BoP będzie zatem musiało ustawić go jak najbliżej osiągów najlepszych zawodników. Pomysł jest więc taki, żeby spróbować powalczyć o dobre miejsca. »

CZYTAJ TAKŻE > Próba generalna doAlpine A424 przed chrztem bojowym w Katarze

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

1 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

20 o 02:2024

Biorąc pod uwagę wyjątkowo korzystne BOP przyznane 9X8 w tym wyścigu, nadal nie powinno pójść aż tak źle, w przeciwnym razie samochód ten powinien zostać wyrzucony do kosza.

1

Aby napisać komentarz