Zwycięzca AKKA-ASP w C1 w Budapeszcie z duetem Abril-Marciello

Bezsporne zwycięstwo Raffaele Marciello i Vincenta Abrila w pierwszym wyścigu finału Blancpain GT World Challenge Europe w Budapeszcie. Jutro o tytuł zagrają Engel-Stolz i Caldarelli-Mapelli.

opublikowany 07/09/2019 à 16:24

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Zwycięzca AKKA-ASP w C1 w Budapeszcie z duetem Abril-Marciello

Raffaele Marciello i Vincent Abril bez problemu wygrał pierwszy wyścig finału Blancpain GT World Challenge Europe w Budapeszcie na Węgrzech.

Dueciści z Mercedes-AMG GT3 nr 88 – AKKA-ASP dominowała od startu do mety w wyścigu rozgrywanym na mokrym torze, który pod koniec wyścigu nieco wysychał.

Po opadach deszczu przed startem zmuszono sędziów do startu w warunkach samochodu bezpieczeństwa, a Raffaele Marciello prowadził peleton przed Lucą Stolzem (Mercedes-AMG GT3 nr 4 – Black Falcon) i Mirko Bortolottim (Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 63 – GRT) ).

Trio, które okaże się jedynym, które ożywi tę pierwszą konfrontację weekendu, zwłaszcza z Bortolottim, który w sekwencji drugiej i trzeciej tury zajmuje drugie miejsce za Stolzem.

Kolejność w czołowej trójce nie zmienia się po zmianie kierowcy, na czele znajduje się Vincent Abril, przed Christianem Engelhartem i Maro Engelem. Ale ten ostatni, walcząc o tytuł przeciwko Lamborghini nr 63, a zwłaszcza przeciwko drugiemu Huracanowi nr 563 – FFF Racing Andrei Caldarelli i Marco Mapelli, wie, że wszystkie punkty mogą się liczyć i stopniowo wraca do samochodu z pomarańczowo-zielona barwa.

Niemiec próbował wszystkiego i udało mu się wyprzedzić na ostatnim okrążeniu, nie będąc jednak w stanie dogonić Vincenta Abrila, który zwyciężył wraz ze swoim kolegą z drużyny Raffaele Marciello.

Engel i Stolz spisali się znakomicie w mistrzostwach, zajmując drugie miejsce przed Bortolottim – Engelhartem i tracą dwa punkty do liderów tabeli Caldarelli – Mapelli, zajmując jedynie 5. miejsce za Clemensem Schmidem – Kelvinem van der Linde (Audi R8 LMS GT3 Evo nr 66 – Próba wyścigu).

O tytuł World Challenge Europe 2019 walczyć będą zatem dwie załogi (Caldarelli – Mapelli i Engel – Stolz), które będą rywalizować o tytuł World Challenge Europe 89. AKKA-ASP odnosi niemal pełne sukcesy w kategoriach, m.in. zwycięstwami w Srebrnym Pucharze Nico Bastiana – Thomasa Neubauera (Mercedes n°3) oraz w Pro-Am z duetem Jim Pla – Jean-Luc Beaubelique, Pla wyprzedzając Phila Keena (Lamborghini Huracan GT519 Evo n°XNUMX – FFF Racing) na ostatnim okrążeniu.

Zwycięstwo w Am Cup Floriana Scholze i Wolfganga Trillera (Ferrari 488 GT3 nr 444 – HB Racing).

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz