Ferrari zaprezentuje FXX K w przyszłym tygodniu na torze Yas Marina w Abu Zabi, jako część Ferrari Finali Mondiali (K jak KERS, czyli system odzyskiwania energii kinetycznej używany w F1 ostatni rok). Ten eksperymentalny model trafi na międzynarodowe tory w 2015 roku poza konkursem, co pozwala mu uwolnić się od wszelkich ograniczeń wynikających z różnych przepisów, ale tylko w ramach programu testowego.
Obsługiwane przez 12-litrowy 6.2-stopniowy silnik V65 rozwijający 860 KM i ponad 900 Nm przy 9250 obr/min, Ferrari FXX K będzie mogło czerpać korzyści z 1050 KM wraz z instalacją SREC rozwijającego 190 KM. W silniku zastosowano nowe wałki rozrządu i zmodyfikowany zawór wydechowy z popychaczami mechanicznymi zastępującymi hydrauliczne. Wśród wielu modyfikacji usunięto także tłumik.
SREC ma 4 tryby:
– „Kwalifikacje”, aby uzyskać maksymalne osiągi na latającym okrążeniu
– „Długi przekaźnik” w celu optymalizacji wydajności
– „Ręczne doładowanie”, aby wykorzystać nadmiar mocy według własnego uznania
– „Szybkie ładowanie”, aby szybko naładować akumulatory
Znaczące prace wprowadzono również nad aerodynamiką, zwłaszcza w przypadku większego separatora umieszczonego 3 cm niżej, jak ma to miejsce w przypadku Ferrari 458 zgłoszonego przez AF Corse w WEC. Listwy progowe wystają poza panele wahaczy, izolując przepływ powietrza od podwozia. Tył również został starannie przerobiony. Ta maszyna powinna oferować zadziwiającą wydajność.
Zdjęcia Ferrari FXX K mają zostać odkryte tutaj.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)