Nowy format, bezpieczeństwo… Prezentacja Super GT 2024 

Gdy testy przedsezonowe dobiegają końca, Super GT przygotowuje się na rok pełen zmian zarówno na torze, jak i za kulisami.

opublikowany 29/03/2024 à 14:21

Tetsuya Tsuzuki

0 Zobacz komentarze)

Nowy format, bezpieczeństwo… Prezentacja Super GT 2024

©Super GT

Zakończyły się oficjalne testy Super GT, które odbyły się w te dwa weekendy. Tam Toyota GR Supra pokazała swoją prędkość na mokrych torach w Okejamie i Fuji, ustanawiając najlepsze czasy. Na suchej nawierzchni toru Fuji najszybsza okazała się nowa Honda Civic Type R-GT. Należy pamiętać, że ten ostatni jest pierwszym 4-drzwiowym samochodem biorącym udział w kategorii GT500. Masaaki Bandoh, prezes GTA, promotor serii Super GT, powiedział, że z zadowoleniem przyjmuje wprowadzenie przez Hondę tego pojazdu do Super GT zgodnie ze strategią marketingową Hondy.

W kategorii GT300 w oficjalnych testach zasiadło trzech oficjalnych kierowców europejskich producentów: Bruno Spengler (BMW), Marco Sorensen (Aston Martin) i Lilou Wadoux (Ferrari). Ta ostatnia jednak padła ofiarą wypadku poza torem, uderzając w barierki podczas pierwszego dnia testów na Fuji, jednak Francuzka wyszła bez obrażeń, co podkreśla wysoki poziom bezpieczeństwa Ferrari GT3.

Jeśli chodzi o kategorię GT3, w tym roku kontynuowana jest współpraca z SRO w zakresie wdrażania BoP w samochodach biorących udział w klasie GT300.

Michelin wycofał się z klasy GT500 pod koniec ubiegłego roku, ale francuski producent opon w tym roku nadal będzie dostarczał standardowe opony do trzech GT3 w klasie GT300, w tym do BMW i Ferrari. Niemiecka firma oraz Włoch udostępnią zespołom dwóch oficjalnych kierowców.

Przed pandemią Covid-19 planowano zorganizować dwa wyścigi za granicą, jeden w Tajlandii, a drugi w Malezji. Ale nawet po pandemii koszty transportu gwałtownie wzrosły z powodu globalnego niedoboru kontenerów itp. Przy słabym jenie (oficjalna waluta Japonii) Super GT nadal nie jest w stanie odzyskać pojemności.międzynarodowy, nawet jeśli ma na to ochotę jest nadal aktualne.

Zmiany w regulaminie sportowym i technicznym Super GT w 2024 roku

Odległość do biegania

Dystans wyścigu ulegnie zmianie. Nadal odbędą się trzy wyścigi na 300 km, ale w tym sezonie pojawią się trzy nowe wyścigi 3-godzinne i dwa wyścigi na 350 km. W zeszłym roku odbyły się trzy wyścigi na 300 km i pięć wyścigów na 450 km.

Rezerwowy pilot

" Rezerwowy system kierowcy » został dodany jako nowy dodatek do regulaminu sportowego. Oznacza to, że jeśli jeden z dwóch regularnie zarejestrowanych kierowców zespołu nie będzie mógł ścigać się z powodu nieprzewidzianych okoliczności (nagła choroba, kontuzja w wyścigu poprzedzającym wyścig itp.), jego miejsce może zająć wcześniej zarejestrowany „kierowca rezerwowy”.

Środki poprawiające bezpieczeństwo

W ubiegłym roku doszło do kilku poważnych wypadków nie tylko w Super GT, ale także w Super Formule. W Japonii narastały obawy dotyczące bezpieczeństwa wyścigów samochodowych.

Aby rozwiązać te problemy, GTA zamierzało zmniejszyć prędkość pojazdu na zakrętach, aby zapewnić bezpieczeństwo, i w tym celu promotor serii zmienił minimalny prześwit dla samochodów GT500 i dodał dodatkowe obciążenie dla samochodów GT300.GTXNUMX.

Zwiększono minimalny prześwit pod pojazdem dla samochodów GT500

Aby zmniejszyć w stosunku do dotychczasowego poziomu ilość docisku, który bezpośrednio wpływa na prędkość pokonywania zakrętów, w samochodach klasy GT500 minimalna grubość bloku ślizgowego kontrolującego prześwit Minimalna podłoga samochodu została podwyższona o 5mm.

Podczas sesji testowych przeprowadzonych tej zimy na torze Sepang w Malezji, przy obecności w szczególności producentów opon, trzej producenci (Toyota, Honda i Nissan) opracowujący samochody GT500 potwierdzili to i poinformowali, że „ prędkości na zakrętach zostały zmniejszone w oczekiwanym zakresie „. Nawiasem mówiąc, oczekiwany czas okrążenia na przykład na torze Suzuka był dłuższy o około 0 do 7 sekundy.

Dodatkowy ciężar do załadowania samochodami GT300

Oprócz istniejących limitów wagowych Równowaga wydajności (BoP), które są ustawione dla każdej marki samochodu, należy teraz obciążyć dodatkową masę. Pomoże to kontrolować prędkość na zakrętach samochodów GT300.

W celu wprowadzenia tego środka zdecydowano o zmniejszeniu obciążenia Waga sukcesu (dodatkowe kilogramy w samochodzie zwycięzcy) w tym sezonie dla klasy GT300. Do tej pory maksymalny limit Waga sukcesu dla obu klas wynosiło 100 kg, jednak w tym sezonie maksymalna waga dla kategorii GT300 została obniżona do 80 kg. Dodatkowo w 2-6 rundzie serii ciężarek Waga sukcesu Za każdy zdobyty punkt w serii dodano 3 kg, w tym sezonie podwyżka zostanie zmniejszona do 2 kg na punkt jak w kategorii GT500. Podobnie w 7. rundzie dotychczasowe 1,5 kg za punkt zostało zmniejszone do 1 kg.

Maksymalny limit dla klasy GT500 wyniesie 100 kg, tak jak miało to miejsce w zeszłym sezonie, a dla samochodów o masie powyżej 50 kg dodatkowe punkty zostały nadrobione poprzez regulację kołnierza paliwowego. Dodatek 2 kg za punkt w wyścigach od 2. do 6. oraz 1 kg w wyścigu 7. pozostanie taki sam.

Reagowanie na problemy ochrony środowiska

Przyjęcie „łączonego formatu czasu”

Jeśli chodzi o kwalifikacje, w tym sezonie o ostatecznej pozycji każdego zespołu zadecyduje łączny czas obu kierowców. Oznacza to, że wszystkie zespoły wezmą udział w Q1 i Q2. Czas trwania również nieznacznie się zmienił, ponieważ Q2 zostało skrócone do 8 minut w porównaniu do 10 do tej pory. Q1 pozostaje na 10.

Dodatkowo, podczas gdy w przeszłości kierowca zdobywający pole position otrzymywał jeden punkt, począwszy od tego sezonu zdobywca pole position otrzyma trzy, drugie dwa, a trzecie jeden (2) punkt. Ponadto rekord pole position zostanie przyznany dwóm kierowcom, którzy wzięli udział w Q3 i Q1.

Ta zmiana formatu kwalifikacji jest powiązana ze zmniejszeniem liczby kompletów opon dozwolonych w każdej rundzie.

Liczba dopuszczonych kompletów opon

W zeszłym sezonie liczba kompletów, które można było wnieść i oznaczyć na rundę (od oficjalnych treningów do kwalifikacji i wyścigu) wynosiła pięć kompletów opon na suchy tor, ale od obecnego sezonu liczba ta jest zmniejszona o A. Przed rozpoczęciem oficjalnej sesji treningowej zostaną oznaczone cztery komplety opon na suchą nawierzchnię. Podczas kwalifikacji można użyć tylko jednego z nich. Zawodnicy muszą rozpocząć wyścig tą samą grą.

Paliwo syntetyczne wykonane z materiałów pochodzenia biologicznego dla klasy GT300

Od ubiegłego sezonu w kategorii GT500 zastosowano paliwo neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla (Paliwo neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla: CNF), paliwo syntetyczne, które nie wykorzystuje paliw kopalnych, „GTA R100”. Jednak w przypadku kategorii GT300 zdecydowano się odłożyć jej wprowadzenie. Od sezonu 2024 w kategorii GT300 zastosowane zostanie paliwo CNF „GTA R50”, czyli paliwo syntetyczne zawierające w 50% składniki pochodzenia biologicznego.

„Do W przyszłości planujemy lokalnie produkować „e-paliwo” w oparciu o dwutlenek węgla i wodór, przyznał Masaaki Bandoh. Chcielibyśmy kontynuować rozwój, wprowadzając to do Super GT do 2030 roku. »

Obecnie reagowanie na kwestie ochrony środowiska jest głównym tematem w świecie sportów motorowych w Japonii. W oponach Super Formula zastosowano ekologiczne materiały, a pojazdy wodorowe rywalizują w Super Taikyu.

Biopaliwa są już wykorzystywane w krajowych motocyklowych mistrzostwach prędkości.

Nie wiadomo, czy Masaaki Bandoh Przewodniczący GTA, promotor Super GT, jest ekologiem czy nie. Jednak jest nieugięty w kwestii utrzymania dźwięku wydechu samochodu wyścigowego. „ Chciałbym organizować wyścigi, podczas których moglibyśmy cieszyć się dźwiękiem wydechu przed zatłoczoną publicznością. »

Do zobaczenia 13 i 14 kwietnia w Okejamie na inauguracji sezonu 2024.

CZYTAJ TAKŻE > Nissan ogłasza swoje programy dotyczące Super GT

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz