Nowa Honda, Lilou Wadoux w GT300: Super GT startuje w ten weekend

Gdy testy przedsezonowe dobiegają końca, Super GT przygotowuje się na rok wielu zmian.

opublikowany 09/04/2024 à 09:57

Tetsuya Tsuzuki

0 Zobacz komentarze)

Nowa Honda, Lilou Wadoux w GT300: Super GT startuje w ten weekend

Lilou Wadoux będzie dążyć do podium w klasie GT300 za kierownicą Ferrari 296 GT3 - Foto: Ponos

W Japonii mistrzostwa GT numer 1 przygotowują się do powrotu w tym tygodniu na kręty tor Okayama. Testy przedsezonowe, które trwały dwa weekendy, zasugerowały wstępną hierarchię. Tam Toyota GR Supra pokazała swoją prędkość na mokrych torach w Okejamie i Fuji, ustanawiając tam najlepsze czasy. Na suchej nawierzchni toru Fuji najszybsza okazała się nowa Honda Civic Type R-GT. Należy pamiętać, że ten ostatni jest pierwszym 4-drzwiowym samochodem biorącym udział w kategorii premier, czyli GT500. Masaaki Bandoh, prezes GTA, promotor serii Super GT, powiedział, że z radością powitał Hondę, aby wykorzystała Super GT jako ważny element strategii marketingowej marki.

W GT500 startuje tylko trzech zagranicznych kierowców. W rolach głównych powinni zagrać byli mistrzowie Bertrand Baguette (Nissan) i Ronnie Quintarelli (Nissan). Francuz Giuliano Alesi (Toyota) będzie musiał pracować, aby złagodzić krytykę pod jego adresem w związku z jego brakiem wyników w przeszłości.

W kategorii GT300 w oficjalnych testach zasiadło trzech oficjalnych kierowców europejskich producentów: Bruno Spengler (BMW), Marco Sorensen (Aston Martin) i Lilou Wadoux (Ferrari). Ta ostatnia jednak padła ofiarą wypadku poza torem, uderzając w barierki już pierwszego dnia testów na Fuji, jednak Francuzka wyszła bez obrażeń. 22-latek z Amiens będzie wspierać Japończyka Kei Cozzolino, widzianego trzykrotnie w Le Mans w GTE Am i mistrza GT World Challenge Asia w Pro-Am w 2022 roku.

Jeśli chodzi o kategorię GT3, kontynuowana jest współpraca z SRO w zakresie wdrażania BoP w samochodach biorących udział w klasie GT300. Michelin wycofał się z klasy GT500 pod koniec ubiegłego roku, ale francuski producent opon w tym roku nadal będzie dostarczał standardowe opony do trzech GT3 w klasie GT300, w tym do BMW i Ferrari. Niemiecka firma oraz Włoch udostępnią zespołom dwóch oficjalnych kierowców.

Przed pandemią Covid-19 planowano zorganizować dwa wyścigi za granicą, jeden w Tajlandii, a drugi w Malezji. Jednak nawet po pandemii koszty transportu gwałtownie wzrosły z powodu globalnego niedoboru kontenerów. Jen (oficjalna waluta Japonii) jest słaby, dlatego Super GT nadal nie można eksportować, nawet jeśli pragnienie nie jest udawane.

Zmiany w regulaminie sportowym i technicznym Super GT w 2024 roku

Odległość do biegania 

W dalszym ciągu odbędą się trzy wyścigi na 300 km, ale także trzy nowe wyścigi 3-godzinne i dwa wyścigi na 350 km. W zeszłym roku odbyły się trzy wyścigi na 300 km i pięć wyścigów na 450 km.

Rezerwowy pilot

Jako nowy dodatek do regulaminu sportowego dodano „System kierowcy rezerwowego”. Oznacza to, że w przypadku, gdy jeden z dwóch startujących kierowców nie będzie mógł ścigać się z powodu nieprzewidzianych okoliczności (nagła choroba, kontuzja podczas rundy poprzedzającej wyścig itp.), jego miejsce będzie mógł zająć wcześniej zarejestrowany kierowca rezerwowy.

Bezpieczeństwo

W ubiegłym roku doszło do kilku poważnych wypadków nie tylko w Super GT, ale także w Super Formule. W Japonii narastały obawy dotyczące bezpieczeństwa wyścigów samochodowych.

Aby rozwiązać te problemy, GTA miało na celu zmniejszenie prędkości na zakrętach i w tym celu deweloper zmienił minimalny prześwit pod pojazdem GT500 i zwiększył wagę GT300.

Zwiększono minimalny prześwit pod pojazdem dla samochodów GT500

Aby zmniejszyć siłę docisku, minimalną grubość bloku ślizgowego kontrolującego minimalny prześwit samochodu zwiększono o 5 mm. Oczekiwany czas okrążenia na torze Suzuka będzie około 0”7 do 1” wolniejszy.

Kwalifikacje

O końcowej pozycji zadecydują łączne czasy obu kierowców. Oznacza to, że wszyscy wezmą udział w Q1 i Q2. Czas trwania również nieznacznie się zmienił, ponieważ Q2 zostało skrócone do 8 minut w porównaniu do 10 do tej pory. Q1 pozostaje na 10.

Dodatkowo, podczas gdy w przeszłości kierowca zdobywający pole position otrzymywał jeden punkt, od tego sezonu zdobywca pole position otrzyma trzy, 2 punktye dwa i 3e punkt.

Ta zmiana formatu kwalifikacji jest powiązana ze zmniejszeniem liczby kompletów opon dozwolonych w każdej rundzie.

opony

W zeszłym sezonie liczba kompletów, które można było wnieść na rundę (z oficjalnych treningów do kwalifikacji i wyścigu) wynosiła pięć kompletów opon na suchy tor, ale od obecnego sezonu liczba ta zostanie zmniejszona o jeden. Przed rozpoczęciem oficjalnej sesji treningowej zostaną oznaczone cztery komplety opon na suchą nawierzchnię. Podczas kwalifikacji można użyć tylko jednego z nich. Zawodnicy muszą rozpocząć wyścig tą samą grą.

paliwo

Od zeszłego sezonu kategoria GT500 zdecydowała się na paliwo neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla (CNF), paliwo syntetyczne, które nie wykorzystuje żadnych paliw kopalnych, „GTA R100”. Jednak w przypadku kategorii GT300 zdecydowano się odłożyć jej wprowadzenie. Od sezonu 2024 w kategorii GT300 zastosowane zostanie paliwo CNF „GTA R50”, czyli paliwo syntetyczne zawierające w 50% składniki pochodzenia biologicznego.

„W przyszłości planujemy lokalnie produkować e-paliwo w oparciu o dwutlenek węgla i wodór– wskazał Masaaki Bandoh. Chcielibyśmy kontynuować rozwój, wprowadzając to do Super GT do 2030 roku.

Nie wiemy, czy Masaaki Bandoh, prezes GTA, promotor Super GT, jest ekologiem, czy nie. Ale jest nieugięty, jeśli chodzi o utrzymanie dźwięku wydechu samochodu wyścigowego. „Chciałbym organizować wyścigi, podczas których moglibyśmy cieszyć się dźwiękiem wydechu przed zatłoczoną publicznością. »

CZYTAJ TAKŻE > Nowy format, bezpieczeństwo… Prezentacja Super GT 2024

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz