Cameron Waters wygrywa swój drugi wyścig w sezonie

Po raz pierwszy od marca 2023 r. olśniewający Ford Mustang Camerona Watersa zwyciężył w kategorii Supersamochody. Shane van Gisbergen jest drugi, a lider mistrzostw Brodie Kostecki – piąty.

opublikowany 28/10/2023 à 10:21

Fabiena Gerarda

0 Zobacz komentarze)

Cameron Waters wygrywa swój drugi wyścig w sezonie

©Supersamochody

  • Początek wyścigu mógł wydawać się surrealistyczny, gdyż już na pierwszych okrążeniach na czele stada stanęły 4 Fordy Mustangi. Poleman Waters wyprzedza Matta Payne’a (Gaj Racing), a za nimi uplasowali się Chaz Mostert (Walkinshaw Andretti United) i Thomas Randle (wyścigi w Tickford). Pierwszym Camaro był Shane van Gisbergen, który zajął 5. miejsce.

 

  • Odnowioną formę Forda można wytłumaczyć faktem, że na torze miejskim takim jak Surfers Paradise kładzie się mniejszy nacisk na wady aero i silnika, na które cierpią amerykańskie coupe. Komisja techniczna Australian Supercars zgodziła się na modyfikację aerodynamiki Mustangów. W ten sposób można zmodyfikować spojler, skrzydło i boki, aby zapewnić temu drugiemu nieco większą wydajność.

 

  • Na torze zaowocowało to dużą dominacją Camerona Watersa (Tickford Racing) podczas pierwszego przejazdu. Brodie Kostecki (Erebus Motorsport) ma misję. Liderowi mistrzostw zabrakło superpole. Kostecki stracił swój najlepszy czas za zbyt krótkie skrócenie pierwszej szykany na pierwszym okrążeniu. Skazano go zatem na start z 10. miejsca na starcie. 

 

  • Po 18 okrążeniach wyścigu kierowca czerwonego Camaro znajdował się na 7. miejscu, borykając się z trudnościami z wyprzedzaniem na niezwykle wymagającym torze miejskim. Lider wyścigu Cam Waters od początku trzeciej generacji zmagał się z pewnym pechem. Wygląda jednak na to, że odniesie swoje pierwsze zwycięstwo od rundy otwierającej sezon na ulicach Newcastle w marcu ubiegłego roku! 

 

  • Po pierwszej kwarcie wyścigu przed Shane’em van Gisbergenem wciąż są 3 Fordy Mustangi. Waters, Payne i Randle w tej kolejności wydają się być murem nie do przebicia dla trzykrotnego mistrza. Brodie Kostecki walczy o awans. Będzie miał fantastyczny mecz z Chazem Mostertem (Walkinshaw Andretti United). Na razie piąty Mostert stawia dobry opór liderowi mistrzostw. Pewny siebie i pracowity Kostecki wyprzedził Mosterta, który korzystając z okazji zaliczył swój pierwszy pit stop. 

 

  • Na 28. okrążeniu Waters, lider wyścigu, zjeżdża do boksów. Następnie Shane van Gisbergen przejął kontrolę nad wyścigiem, pozbywając się Matta Payne'a. Kiedy kierowca Triple Eight i ostatni kierowcy zatrzymują się, Cameron Waters obejmuje prowadzenie w wyścigu.

 

  • Po pit stopach klasyfikacja przedstawia się następująco: Waters, Reynolds i Randle znajdują się na tymczasowym podium. Van Gisbergen musi kontrolować powrót Kosteckiego do mniej niż trzech sekund za nim. 

 

  • W połowie wyścigu oczywiste jest, że zrobienie różnicy na torze będzie skomplikowane. Zespoły wchodzą w fazę zarządzania oponami i ilością paliwa w samochodach. W czołówce Waters wydaje się być na najlepszej pozycji, ponieważ to on zdołał najdalej dojechać na oponach podczas pierwszego przejazdu.  

 

  • Cam Waters i Tickford wydają się być pewni, że dokończą wyścig na czele wyścigu. Waters regularnie zjeżdżał do boksów, aby dojechać do ostatniego przystanku na 38 okrążeń przed metą. Reynolds próbuje powstrzymać Watersa przed powrotem na tor, ale kierowca Tickford nie daje mu nadziei. Dobry występ na tych ostatnich przystankach należy do Triple Eight, któremu udało się zyskać miejsce dla SvG, który wyprzedził Thomasa Randle'a (Tickford Racing). 

 

  • Shane van Gisbergen zakończył wyścig ze strachem w żołądku, a kierowca Camaro nr 97 otrzymał ostrzeżenie za przekroczenie limitów toru o jeden raz za dużo. Z 18 punktami zdobytymi przez Kosteckiego, SvG nie może sobie pozwolić na luksus utraty takiej przewagi. Na 5 okrążeń przed końcem Kostecki jest piąty w wyścigu. Zakończenie wyścigu skupia się na walce o zwycięstwo pomiędzy Watersem i Reynoldsem. Na 20 okrążeń przed końcem van Gisbergen, kierowca Penrite Racing, wrócił bardzo mocny. Drugie miejsce w wyścigu nie zajęło mu dużo czasu. Pozostało mu 10 okrążeń, aby spróbować skrócić 9 sekundy dzielące go od Watersa. 

 

  • Pozostało 5 okrążeń, a SvG traci niecałe 2 sekundy do czarnego Mustanga. Camaro zbliża się do Waters. Kostecki nadal jest na 5. miejscu. Właściwy ruch wydaje się możliwy w przypadku nowozelandzkiego giganta. 

 

  • Dwa okrążenia przed końcem wyścigu zostaje nawiązane połączenie pomiędzy dwoma samochodami sponsorowanymi przez dwie główne marki napojów energetycznych. Wszystko więc rozstrzygnie się na ostatnim okrążeniu. 

  • Waters wkłada całe swoje serce w powstrzymanie van Gisbergena, który próbuje znaleźć okazję. Waters utrzyma przewagę i wygra swój drugi wyścig w sezonie. Shane van Gisbergen może pocieszyć się znakomitym drugim miejscem, które pozwala mu zmniejszyć przewagę do Brodiego Kosteckiego do 104 jednostek. David Reynolds (Grove Racing) w pierwszym wyścigu stanął na podium.  

 

  • Przed nami jeszcze jedna runda spektakularnymi uliczkami Surfers Paradise. Do zobaczenia jutro rano około 7:45 na rozpoczęciu drugiej rundy. 

Wyniki i tabele mistrzostw

Cam Waters kończy długą podróż przez pustynię dla Tickford Racing ©Supercars

Brodie Kostecki stracił dziś rano 25 punktów van Gisbergenowi. ©Supersamochody

Fabiena Gerarda

Szwajcarski nóż do sportów motorowych. Lubię rozmawiać o dyscyplinach cieni, które zasługują na wyświetlenie na światło dzienne. Specjalista od samochodów turystycznych (Supercars, DTM, TCR World Tour, BTCC)

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz