Z Pasquale przechodzi do SMP, co jest pierwszym zwycięstwem Browna

Kierowca DJR odnotowuje piąte zwycięstwo w SMP, a młody debiutant odnosi swój pierwszy sukces w supersamochodach.

opublikowany 14/11/2021 à 12:26

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Z Pasquale przechodzi do SMP, co jest pierwszym zwycięstwem Browna

Drugie zwycięstwo weekendu Antona De Pasquale w SMP. ©Zespół Shell V-Power Racing

Autor swojego drugiego pole position weekendu w Sydney, Anton De Pasquale po raz kolejny pokazał, że Sydney Motorsport Park to jego dom. Po czterech zwycięstwach w poprzednich 2 wyścigach na torze SMP, kierowca Dick Johnson Racing zrobił to ponownie w tę niedzielę.

Anton De Pasquale ponownie zdobył pole position i dobrze wystartował, utrzymując swoją pozycję pomimo ataków swojego kolegi z drużyny, Willa Davisona. Szybko oddzielony od reszty ADP po 3 okrążeniach wyścigu miał jedną sekundę przewagi nad swoim partnerem i nieco ponad 3 nad trzecim, Jamiem Whincupem.

Przy otwartym oknie do tankowania Anton De Pasquale zjechał do boksów pod koniec 14. okrążenia, aby zamontować cztery nowe opony w swoim Fordzie Mustangu. Wyłaniając się za Willem Davisonem, który przejechał przez swój garaż cztery okrążenia wcześniej, poleman zauważył, że przewaga zmniejsza się z okrążenia za okrążeniem, aż do odzyskania prawej strony na początku 20. okrążenia.

Będący w doskonałej formie Anton De Pasquale na 3. okrążeniu zepchnął swojego kolegę z drużyny do 5 cala i wykorzystał walki za sobą, aby przedrzeć się dalej. Will Davison, drugi przez długi czas za swoim partnerem, miał problemy na koniec wyścigu i zobaczył, jak Jamie Whincup (Triple Eight), Chaz Mostert (Walkinshaw Andretti United) i Shane van Gisbergen (Triple Eight) grillowali go, gdy zbliżali się do szachownicy .

Dobrze wspomagany tą walką w lusterkach, Anton De Pasquale miał przekroczyć linię mety z ponad 6 sekundami przewagi nad Jamiem Whincupem, a Shane van Gisbergen ukradł Chazowi Mostertowi 3. miejsce na linii startu / dojazd!

Brown, dzień chwały

Will Brown (Erebus Motorsport), odnoszący sukcesy od czasu wznowienia w SMP, nie był w stanie urzeczywistnić swoich wysiłków, aż do teraz, aby wspiąć się na najwyższy stopień. To już zrobione.

Zaczynając z czwartego rzędu, Will Brown wyprzedził Antona De Pasquale z zewnątrz w pierwszym zakręcie. Tym samym kierowca Erebus Motorsport pozostał nieco ponad sekundę za liderami Jamie Whincupe i Shane van Gisbergen.

Zablokowany za kierowcami Triple Eight Will Brown zdecydował się na jazdę podcięciem i pod koniec 13. okrążenia założył dwie nowe opony. Strategia opłaciła się, gdy trzy okrążenia później znalazł się przed Jamiem Whincupem, gdy opuścił aleję serwisową.

Will Brown, będący w dobrej formie, kiedy w końcu mógł walczyć o zwycięstwo, zobaczył, że za nim wychodzi Shane van Gisbergen, lider odkąd grupa prowadząca przestała istnieć. Następnie doszło do bójki pomiędzy ludźmi z Triple Eight, na której bezpośrednio skorzystał kierowca Erebusa, który zwiększył wraz z nimi przewagę.

Cierpiąc na ostatniej prostej z powodu wcześniejszego zatrzymania się, Will Brown zauważył, że na początku ostatniego okrążenia dwóch kierowców Triple Eight straciło niecałe pół sekundy. Pod presją, debiutant udało mu się utrzymać prowadzenie, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo i zostając 82. innym zwycięzcą w historii supersamochodów, podczas gdy Nick Percat i Todd Hazelwood z Brad Jones Racing zajęli miejsca w pierwszej piątce.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz