Skazany na koniec stawki i skomplikowany wyścig z powodu problemu ze skrzynią biegów w sobotę, Anton De Pasquale ustanowił rekord w tę niedzielę w Sydney. Mocny człowiek po wznowieniu zawodów w SMP, mając trzy pole position i dwa zwycięstwa w poprzedni weekend, reprezentant DJR wygrał swój trzeci wyścig w ciągu zaledwie 3 dni.
Autor nowego tyczki w Sydney Motorsport Park i podczas deszczu Anton De Pasquale narzucił swoje prawo podczas wyścigu. Zaskoczony na początku przez Shane'a van Gisbergena (Triple Eight) i Bryce'a Fullwooda (Walkinshaw Andretti United), ADP spadł z powrotem na 3. pozycję, a następnie rozpoczął operację powrotu. Operację, którą wkrótce udało mu się znakomicie przeprowadzić, odzyskując kontrolę na drugim okrążeniu wyścigu.
Ruszywszy na miękkich oponach, kierowca Forda Mustanga nr 17 szybko nabrał tempa i zauważył, że Shane van Gisbergen stopniowo tracił grunt pod nogami. Odepchnięty prawie 8 sekund od lidera SvG zdecydował się jako pierwszy zjechać do alei serwisowej na 13. okrążeniu, zostawiając rywala samego na torze. Pomimo zatrzymania lidera mistrzostw, Anton De Pasquale opóźnił tankowanie i wykonał ostatni przejazd składający się z 10 wysokiej jakości okrążeń, co pozwoliło mu wypracować sobie 2-sekundową przewagę nad van Gisbergenem po pit stopie na 23. okrążeniu.
Po prostu dodaj wodę!
Wielki dramat na pierwszym okrążeniu, gdy SVG wybiega z bramy! #RepcoSC pic.twitter.com/9KYSHCx4WC
— Supersamochody (@supersamochody) Listopad 7, 2021
Prawie w kontakcie z Antonem De Pasquale na koniec wyścigu, Shane van Gisbergen otrzymał następnie zakaz przymierzania czegokolwiek ze swoim odpowiednikiem. Zmuszony do powrotu do boksów po podejrzeniu przebicia opony w lewym tylnym kole, jego kolega z drużyny i wicemistrz mistrzostw Jamie Whincup spadł na 25. miejsce, wykonując interesy SvG, które nie prosiło o tak wiele.
Złe wieści dla Whincupa!
Jest zmuszony do drugiego zatrzymania po tym, jak jego lewy tył doznał uszkodzenia wewnętrznej krawędzi po złapaniu krawężnika #RepcoSC pic.twitter.com/wD7O1f3nJ2
— Supersamochody (@supersamochody) Listopad 7, 2021
No to ruszamy! Świetny przystanek dla DJR zapewnił Antonowi trochę miejsca.
Czy SVG może go pokonać? #RepcoSC pic.twitter.com/vaVQ0lwhW3
— Supersamochody (@supersamochody) Listopad 7, 2021
Gdy Shane van Gisbergen znalazł się w kolejce, Anton De Pasquale mógł następnie skierować się prosto do swojego pierwszego zwycięstwa w ten weekend, a zarazem trzeciego w ostatnich pięciu wyścigach. James Courtney (Tickford Racing) zajął 3. miejsce i wrócił na podium po raz pierwszy od Darwin 2020.
Whincup jako szef w deszczu
W trudnej sytuacji po tym, jak kilka godzin wcześniej zajął 25. miejsce, Jamie Whincup poprawił swoją sytuację podczas trzeciego wyścigu w tę niedzielę. Podczas deszczu w Sydney kierowca Triple Eight doskonale wystartował z 3. pozycji i objął prowadzenie, podczas gdy obecni w pierwszym rzędzie Shane van Gisbergen i Anton De Pasquale spadli na 7. i 3. rzędy.
Światła zgasły przed wyścigiem 25 i wygląda na to, że Fullwood skoczył z pistoletu! #RepcoSC pic.twitter.com/sZSMor2BX7
— Supersamochody (@supersamochody) Listopad 7, 2021
Wyścig został następnie przerwany po tym, jak James Courtney i Brodie Kostecki (Erebus Motorsport) wypadli z toru, a samochód bezpieczeństwa pojawił się po raz pierwszy od czasu Darwina w czerwcu ubiegłego roku. Jamie Whincup ożywił grupę po trzech okrążeniach neutralizacji i szybko zdegradował Antona De Pasquale do 3 sekund, a Shane van Gisbergen spadł w rankingach po objechaniu żwirowej pułapki.
Courtney i Kostecki wyjechali na pierwsze okrążenie, a samochód BP Ultimate Safety został wystawiony!
Obydwa sterowniki są w porządku #RepcoSC pic.twitter.com/y97Sj6x8pc
— Supersamochody (@supersamochody) Listopad 7, 2021
Ciężka sytuacja Kiwi będzie kontynuowana w alei serwisowej. Po zatankowaniu na 17. okrążeniu SvG zobaczył, jak jeden ze swoich mechaników kończy dokręcanie felgi, gdy samochód wrócił na tor. Działanie zupełnie nie w guście kierownictwa wyścigu, które natychmiast wymusiło na nim przejazd, co Nowozelandczyk wykonał na kolejnym okrążeniu.
😳😳😳 #RepcoSC pic.twitter.com/OqnaqbeYbA
— Supersamochody (@supersamochody) Listopad 7, 2021
Tymczasem Jamie Whincup doskonale poradził sobie w wyścigu podczas powodzi w Sydney, a Anton De Pasquale zjechał do boksów na swój postój na 19 okrążeniu. Kierowca Triple Eight zdecydował się kontynuować jazdę na torze i zatrzymał się na T21, gdy do akcji ponownie włączył się samochód bezpieczeństwa po wypadku Jake'a Kosteckiego (Matt Stone Racing).
CZERWONA FLAGA
Wyścig 25 został zawieszony. Wszystkie samochody pojadą za samochodem bezpieczeństwa BP Ultimate Safety Car z powrotem do alei serwisowej i pozostaną w aktualnej kolejności w warunkach parku zamkniętego #RepcoSC pic.twitter.com/POtUvjAm7v
— Supersamochody (@supersamochody) Listopad 7, 2021
Po trzech okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa po raz pierwszy od finału w Gold Coast w 2018 roku wywieszono czerwoną flagę. W miarę jak padał deszcz, sędziowie zdecydowali o zakończeniu wyścigu zwycięstwem Jamiego Whincupa, kończąc tym samym passę 17 zwycięstw wyścigi bez zwycięstwa, ostatni miał miejsce w kwietniu na Tasmanii. Na podium stanęli Anton De Pasquale i Chaz Moster (Walkinshaw Andretti United), którzy startowali jako ostatni po niezaliczeniu przeglądów technicznych. Zwycięzca w sobotę i drugi w niedzielę rano Shane van Gisbergen zajął dopiero 2. miejsce.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)