Drugi po ponownym uruchomieniu w tę sobotę lider mistrzostw Shane van Gisbergen narzucił w tę niedzielę swoje przepisy dotyczące przedostatniego wyścigu weekendu w SMP. Piąty na starcie kierowca Triple Eight zaliczył doskonały start, co pozwoliło mu szybko włączyć się do walki o zwycięstwo z Willem Davisonem (Dick Johnson Racing), podczas gdy zdobywca pole position, Anton De Pasquale, po kiepskim starcie spadł na 7. miejsce.
Światła zgasły przed wyścigiem 21 i przed nami szalone, szalone okrążenie otwierające!! #RepcoSC pic.twitter.com/Y9Er1JBoCw
— Supersamochody (@supersamochody) 31 października 2021 r.
Umieszczony w wydechach Davisona, SvG nie wydawał się być w stanie zmniejszyć dystansu do Forda Mustanga nr 17 firmy DJR, który w ten weekend był w bardzo dobrej formie, podobnie jak numer 11. Gdy rozpoczął się mecz w pit stopie, różnica między obydwoma mężczyznami wynosiła prawie 2 cala.
Wezwany z powrotem do pit boxu pod koniec 15. okrążenia wyścigu Will Davison odkrył, że padł ofiarą problemów z elektroniką na desce rozdzielczej, przez co nie mógł aktywować ogranicznika pit-limitu. Następnie kierowca DJR musiał o własnych siłach wrócić na swoje miejsce, nie mając nadziei na przekroczenie dozwolonej prędkości w depot.
Ogromny dramat Willa Davisona!!
Cała jego kreska wypadła. To sprawi, że będzie to bardzo trudne zatrzymanie! #RepcoSC pic.twitter.com/jeBmHpq78k
— Supersamochody (@supersamochody) 31 października 2021 r.
Tymczasem Shane van Gisbergen, który założył tylko trzy opony na swojego Holdena Commodore, w porównaniu do 4 u swojego przeciwnika, wykorzystał niepowodzenia kierowcy DJR, aby go skarcić. Po powrocie do czołówki lider mistrzostw walczył z Antonem De Pasquale, który na 23. z 32 okrążeń wyścigu próbował zagrać w ręce swojego kolegi z drużyny. W drugim zakręcie wszedł szeroko, ADP przegrał pojedynek i zobaczył, jak kierowca Triple Eight przejmuje stery. Po uruchomieniu SvG nie dało się już złapać Willowi Davisonowi i jego problemom technicznym, który był zadowolony z drugiego miejsca ze stratą dwóch sekund. Nick Percat (Brad Jones Racing) zajął ostatnie miejsce na podium po świetnym ruchu Brodiego Kosteckiego (Erebus Motorsport). Anton De Pasquale, który początkowo zajmował piąte miejsce pod szachownicą, ostatecznie został zdegradowany za zamontowanie opony otrzymanej od kolegi z drużyny.
Ogromny punkt zwrotny w wyścigu!
De Pasquale wjeżdża szeroko, a SVG obejmuje prowadzenie w wyścigu 21 #RepcoSC pic.twitter.com/DuMv40TDoX
— Supersamochody (@supersamochody) 31 października 2021 r.
Odpowiedź de Pasquale’a
Anton De Pasquale, który w ten weekend zdobył pole position po raz trzeci w SMP, zemścił się, biorąc udział w ostatnim wyścigu mityngu po tym, jak kilka godzin wcześniej spadł z niego. Dobrze rozpoczął się, gdy tym razem zgasły światła, w przeciwieństwie do wyścigu 2, kierowca DJR pomyślnie ukończył pierwszą część testu, chroniąc się przed możliwym atakiem Willa Browna (Erebus Motorsport), który w 3. rundzie spadł do 4–10.
Anton De Pasquale, który z łatwością prowadził, zjechał do alei serwisowej na końcu 11. pętli, aby założyć 4 opony, podczas gdy Shane van Gisbergen, który swoją strategię wzorował na liderze, wsiadł na 3. Tymczasem Will Brown pozostał na tor, aby zyskać trochę czasu na rywalu.
Logicznie rzecz biorąc, po zatrzymaniu Willa Browna na 16. okrążeniu, Anton De Pasquale widział, jak wracał jak kula armatnia na koniec wyścigu. 10-sekundowa przerwa stopiła się jak śnieg w słońcu i Brown wrócił do szachownicy już po czterech okrążeniach. Pod presją ADP wykazało się dużą dojrzałością, aby nie poddać się debiutantowi i tym samym podpisać swoje drugie zwycięstwo w ten weekend, trzecie w tym roku i czwarte w swojej karierze. Kierowcy Triple Eight, Jamie Whincup i Shane van Gisbergen, startowali odpowiednio z 2. i 3. miejsca na mecie na tych samych pozycjach. Ofiara problemów z elektroniką w drugim wyścigu Will Davison znalazł się w pierwszej piątce.
BRĄZ JEST O PÓŁ SEKUNDY OD PASQUALE!! #RepcoSC pic.twitter.com/O6BtOTJ9wa
— Supersamochody (@supersamochody) 31 października 2021 r.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)