Bathurst: Anulowanie wykrzykników z Top 10, Cameron Waters na pole position

Deszcz naprawdę odgrywa główną rolę w tej edycji Bathurst 1000. Z powodu ulewnych opadów kierownictwo wyścigu podjął mądrą decyzję o odwołaniu Super Pole. Następnej nocy Cameron Waters i James Moffat wystartują z pole position (we Francji).

opublikowany 08/10/2022 à 12:32

Fabiena Gerarda

0 Zobacz komentarze)

Bathurst: Anulowanie wykrzykników z Top 10, Cameron Waters na pole position

Ogłoszenie zostało ogłoszone 30 minut przed rozpoczęciem sesji krzyków 10 najlepszych. Warunki pogodowe nie pozwalały już na odprowadzenie wystarczającej ilości wody, która płynęła wszędzie wokół toru Mount Panorama. Władze australijskie udowodniły, że są skłonne dopuścić załogi do wyjazdu na tor w i tak już bardzo delikatnych warunkach (sesje darmowe 5 i 6 rozgrywane były na wilgotnym, a następnie podmokłym torze). Superpole to sesja, podczas której kierowcy podejmują maksymalne ryzyko, aby zdobyć Świętego Graala: pole position na dystansie 1000 kilometrów w Bathurst. W tym roku bezpieczeństwo pilotów stoi pod znakiem zapytania. Zapada wyrok: odwołanie nominacji do Top 10 edycji 2022. Najlepszy czas w sesji kwalifikacyjnej Camerona Watersa (wyścigi Tickford) (2'23.6168) i Jamesa Moffata wystartują dziś wieczorem z pole position. Niemniej jednak pilot Mustanga przygotował się do ćwiczenia: „ To pewne, to odwołanie jest rozczarowujące. Top 10 Shootout to jeden z moich ulubionych momentów w sezonie. To prawda, że ​​ilość wody na torze jest szalona. Dla nas, kierowców, nie stanowi to większego problemu, wiemy, jak dostosować się do warunków, gdy zajdzie taka potrzeba. Ale prawdą jest, że podjęcie ryzyka, gdy jutro odbędzie się „Wielki Wyścig”, jest ostatecznie najmądrzejszą decyzją.

Zaczną u boku Lee Holdswortha (przyszłego emeryta) i Matta Payne’a (Gaj Wyścigi). Chaz Mostert (Walkinshaw Andretti United) wolałby otrzymać trochę więcej szans, ponieważ od początku tygodnia pokazał, że jest szybki. Zacznie od drugiego rzędu ze swoim doświadczonym kolegą z drużyny Fabianem Coulthardem. Shane Van Gisbergen (inżynier Triple Eight) ustanowił czwarty najszybszy czas w sesji kwalifikacyjnej, ale po kontakcie z Macauleyem Jonesem (wyścigi Brada Jonesa) Nowozelandczyk otrzymał karę przesunięcia o 2 miejsca na polach startowych. Zaczną od 4. rzędu z Garthem Tanderem. Czwarte miejsce zajmuje niespodziewana załoga tych kwalifikacji, czyli duet Stanaway/Murphy. Duch i legenda mogą mieć dobre szanse na udział w edycji 3. Erebus Motorsport dokonuje wyczynu, umieszczając swoje samochody w pierwszej dziesiątce. Brodie Kostecki/Russell (7.) i Brown/Perkins (4.) będą częścią górę siatki. Pierwszy Ford Mustang z wyścigów Dicka Johnsona wystartuje z 2022. rzędu, a za kierownicą na zmianę zasiądą bracia Davison. 

Ulewy i deszcz spowodowały odwołanie strzelaniny Top 10. ©Supersamochody

Wśród rozczarowań odnotujemy 14. miejsce drugiego samochodu Triple Eight. Jamie Whincupowi nie udało się zakwalifikować wyżej na swój powrót. Broc Feeney i menadżer jego zespołu będą musieli napluć w rękawiczki, aby pomóc Shane’owi Van Gisbergenowi zdobyć tytuł w 65. edycji Bathurst 1000. Kolejna legenda wystartuje w samym sercu stawki i potencjalnie w najbardziej gorączkowej części plutonu . Craig Lowndes i Declan Fraser wystartują z 16. rzędu na pokładzie słynnego Commodore z numerem 888.  

 

Dla tych z Was, którzy szykują się na Grand Prix Formuła 1 z Japonii, wiedzcie, że 1000 kilometrów Bathurst już się rozpoczęło. 28 samochodów wyruszy dziś wieczorem o 2:15 tutaj, we Francji (11:15 czasu lokalnego, przyp. red.)




Fabiena Gerarda

Szwajcarski nóż do sportów motorowych. Lubię rozmawiać o dyscyplinach cieni, które zasługują na wyświetlenie na światło dzienne. Specjalista od samochodów turystycznych (Supercars, DTM, TCR World Tour, BTCC)

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz