Elektryczny GT Made in France już tu jest! W czwartek, 18 marca, Julien Beltoise zaprezentował pierwsze dzieło swojej firmy, Beltoise eTechnology: BT01.
Wyprodukowany w centrum mechanicznym Haute-Saintonge (Charente-Maritime) i zaprojektowany przez Spark Racing Technology, samochód ma być prawdziwym GT. Z wyglądem oscylującym pomiędzy Mitjetem a Aston Martin GT3 rozwija moc 290 kW, co odpowiada 394 koniom mechanicznym, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4 sekundy i prędkość maksymalną ponad 210 km/h. Na wadze waży 1.200 kilogramów.
« Otoczyliśmy się największymi specjalistami w dziedzinie sportów motorowych w 100% elektrycznych, w tym przypadku francuską firmą Spark Racing Technology, co pozwoliło nam przekuć naszą koncepcję i nasze specyfikacje w rzeczywistość », wyjaśnia Julien Beltoise, omawiając konstrukcję pojazdu.
Ale nie spodziewajcie się, że zobaczycie go na drogach krajowych. Urządzenie BT01 będzie przeznaczone wyłącznie do użytku w obwodzie. „ Dziś prototyp jest funkcjonalny i był już testowany przez Anthony’ego Beltoise’a, jednak nadal jest rozwijany. Celem jest stworzenie siedmiu przykładów, począwszy od przyszłego lata, co umożliwi rozpoczęcie kursów pilotażowych w 2022 r. ".
Kursy te będą stanowić jedno z zastosowań samochodu w sesjach trwających od 10 do 12 minut, po których nastąpi czas ładowania. Wszystko to w ciągu 3 godzin dziennie jazdy.
« Po pierwszych etapach pierwszych siedmiu egzemplarzy wyprodukujemy drugą wersję, która będzie spełniać standardy FIA, niezbędne do homologacji w zawodach. », Ogłoś twórców.
Rzeczywiście, BT01 będzie również przeznaczony do zawodów od 2023 r., poprzez utworzenie serii jednej marki wspierającej główne mistrzostwa w dziedzinie energii cieplnej i elektrycznej we Francji i na arenie międzynarodowej. Samochód będzie mógł startować w 25-minutowych wyścigach.
« BT01 spełnia aktualne potrzeby naszego sportu, podsumował Julien Beltoise. Wymaga finansowania i sponsorów, których obecnie jest coraz mniej, głównie ze względu na emisję CO2. Z niedrogim samochodem (około 150 000 euro za samochód w wersji do nauki jazdy) do zerowej emisji, wzbudzimy nowe zainteresowanie sponsorów i zreformujemy łańcuch gospodarczy naszego sportu ".
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)