Beltoise przedstawia elektrycznego GT BT01

Julien Beltoise i firma Beltoise eTechnology stworzyli BT01, elektryczny GT przeznaczony do zawodów jednej marki i kursów nauki jazdy.

opublikowany 18/03/2021 à 19:00

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Beltoise przedstawia elektrycznego GT BT01

Elektryczny GT Made in France już tu jest! W czwartek, 18 marca, Julien Beltoise zaprezentował pierwsze dzieło swojej firmy, Beltoise eTechnology: BT01. 

Wyprodukowany w centrum mechanicznym Haute-Saintonge (Charente-Maritime) i zaprojektowany przez Spark Racing Technology, samochód ma być prawdziwym GT. Z wyglądem oscylującym pomiędzy Mitjetem a Aston Martin GT3 rozwija moc 290 kW, co odpowiada 394 koniom mechanicznym, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4 sekundy i prędkość maksymalną ponad 210 km/h. Na wadze waży 1.200 kilogramów.

« Otoczyliśmy się największymi specjalistami w dziedzinie sportów motorowych w 100% elektrycznych, w tym przypadku francuską firmą Spark Racing Technology, co pozwoliło nam przekuć naszą koncepcję i nasze specyfikacje w rzeczywistość », wyjaśnia Julien Beltoise, omawiając konstrukcję pojazdu.


© Beltoise eTechnologia

Ale nie spodziewajcie się, że zobaczycie go na drogach krajowych. Urządzenie BT01 będzie przeznaczone wyłącznie do użytku w obwodzie. „ Dziś prototyp jest funkcjonalny i był już testowany przez Anthony’ego Beltoise’a, jednak nadal jest rozwijany. Celem jest stworzenie siedmiu przykładów, począwszy od przyszłego lata, co umożliwi rozpoczęcie kursów pilotażowych w 2022 r. ". 

Kursy te będą stanowić jedno z zastosowań samochodu w sesjach trwających od 10 do 12 minut, po których nastąpi czas ładowania. Wszystko to w ciągu 3 godzin dziennie jazdy. 

« Po pierwszych etapach pierwszych siedmiu egzemplarzy wyprodukujemy drugą wersję, która będzie spełniać standardy FIA, niezbędne do homologacji w zawodach. », Ogłoś twórców.

Rzeczywiście, BT01 będzie również przeznaczony do zawodów od 2023 r., poprzez utworzenie serii jednej marki wspierającej główne mistrzostwa w dziedzinie energii cieplnej i elektrycznej we Francji i na arenie międzynarodowej. Samochód będzie mógł startować w 25-minutowych wyścigach. 

« BT01 spełnia aktualne potrzeby naszego sportu, podsumował Julien Beltoise. Wymaga finansowania i sponsorów, których obecnie jest coraz mniej, głównie ze względu na emisję CO2. Z niedrogim samochodem (około 150 000 euro za samochód w wersji do nauki jazdy) do zerowej emisji, wzbudzimy nowe zainteresowanie sponsorów i zreformujemy łańcuch gospodarczy naszego sportu ".

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz