Caldarelli – Mapelli utytułowany na Węgrzech, Abril – Marciello zwycięzcy w C2

Czwarty w drugim wyścigu w Budapeszcie Marco Mapelli i Andrea Caldarelli zdobywają koronę w Blancpain GT World Challenge Europe. Vincent Abril i Raffaele Marciello zdobywają dublet na Węgrzech.

opublikowany 08/09/2019 à 14:58

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Caldarelli – Mapelli utytułowany na Węgrzech, Abril – Marciello zwycięzcy w C2

Obie załogi zakończyły wyścig Blancpain GT World Challenge Europe z taką samą liczbą punktów, ale był to duet Marco Mapelli – Andrea Caldarelli (Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 563 – FFF Racing) koronowany na załogę Maro Engela – Luca Stolza (Mercedes-AMG GT3 nr 4 – Black Falcon) na koniec trzymającego w napięciu finału w Budapeszcie.

Włosi wykorzystują czwarte miejsce, ale przede wszystkim największą liczbę zwycięstw w sezonie, dwa na jednego dla niemieckiego samochodu, aby zdobyć koronę na europejskiej scenie. To nowy zwycięski etap w historii FFF Racing, mistrza Blancpain GT Series Asia w 2018 roku.

Andrea Caldarelli miał znakomity pierwszy przejazd i awansował na ósmą pozycję z 13. miejsca na starcie (były kierowca Super GT stracił swój najlepszy czas w Q2 z powodu przekroczenia limitów toru).

Jednak to w boksach FFF Racing w dużej mierze przypieczętuje tytuł 2019, ponieważ kiedy otworzy się okno na zmianę kierowców, dwa czołowe Lamborghini Huracan GT3 Evo, numer 63 Engelharta i numer 563 Caldarelliego, rzucą się jako pierwsze do pit lane.

Następnie FFF Racing szybko zjechało do boksów na 47″, zyskując w ten sposób cenny czas w stosunku do zawodów.

Lider Vincent Abril (Mercedes-AMG GT3 nr 88 – AKKA-ASP) wrócił do boksów okrążenie później i przekazał kierownicę swojemu koledze z zespołu Raffaele Marciello, który z łatwością wyprzedził Lamborghini nr 63.

Ale dobra operacja dla FFF Racing, ponieważ Marco Mapelli udaje się uzyskać przewagę nad Audi R8 LMS GT3 Evo – Team WRT i Saintéloc Racing, wspinając się tuż za Mercedes-AMG GT3 z numerem 4 – Black Falcon, na czwartej pozycji .

Na czele Raffaele Marciello zmierza w stronę drugiego zwycięstwa w dwóch wyścigach na Węgrzech z Vincentem Abrilem, przed Mirko Bortolottim – Christianem Engelhartem (Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 63 – GRT).

Po trzecie, Maro Engel i Luca Stolz nie mogą przeszkodzić Mapelliemu i Caldarelliemu w zdobyciu korony World Challenge Europe 2019. Wynik nadal pozostaje tymczasowy ze względu na odwołanie złożone przez GRT w sprawie dyskwalifikacji z Zandvoort, co mogłoby pozwolić Black Falcon na gromadzenie punktów.

AKKA-ASP pociesza się tytułem Teams, pierwszym, odkąd francuska struktura przełamuje serię Team WRT zapoczątkowaną w 2013 roku w serii FIA GT.

Nico Bastian i Thomas Neubauer (Mercedes-AMG GT3 nr 89 – AKKA-ASP), drudzy w Srebrnym Pucharze za swoimi kolegami z drużyny Timurem Bogusławskim – Felipe Fragą (Mercedes-AMG GT3 nr 90 – AKKA-ASP) zostają koronowani w tej kategorii .

Pro-Am był świadkiem zwycięstwa i tytułu duetu Hamaguchi – Keen (Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 519 – FFF Racing), podczas gdy Florian Scholze i Wolfgang Triller nadal narzucali swoje Ferrari 488 GT3 nr 444 – HB Racing w Pucharze Am, po zdobyciu już korony w tej kategorii.

 

 

Pełną relację z finału Blancpain GT World Challenge Europe w Budapeszcie znajdziesz w numerze 2233 AUTOtygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz