Autor pierwszego w karierze pole position Anton de Pasquale miał wszystko, aby w zeszłym roku odnieść pierwsze zwycięstwo od czasu Darwina.
Jako pierwszy na linii Australijczyk dobrze obronił się przed kolegą z drużyny Willem Davisonem, gdy zgasły światła, a przede wszystkim uniknął chaosu na pierwszym okrążeniu, w wyniku którego Cameron Waters, Macauley Jones (Brad Jones Racing), a nawet Chaz Mostert (Walkinshaw Andretti United ) na macie.
Jesteśmy daleko, a samochody DJR uderzają w panele w pierwszych zakrętach! #RepcoSC pic.twitter.com/qHspj454rU
— Supersamochody (@supersamochody) 9 maja 2021 r.
Prowadzący pod koniec tego pełnego wrażeń pierwszego okrążenia Anton de Pasquale doskonale poradził sobie ze startem do wyścigu. Bez nadmiernego wysiłku zatrzymał się na 7. okrążeniu, po czym wrócił na tor za Shane’em van Gisbergenem (Triple Eight), który jeszcze nie zatankował.
Chłopaki, pozostały jeszcze 23 okrążenia…
Wszystkie kąty tego dzikiego bocznika #RepcoSC pic.twitter.com/b4vZBxVRlL
— Supersamochody (@supersamochody) 9 maja 2021 r.
Po zatrzymaniu tego ostatniego ponownie liderem był kierowca Dick Johnson Racing, dzięki któremu Will Davison awansował na 2. miejsce po pozbyciu się Jamesa Courtneya (Tickford Racing) na 17. okrążeniu.
Sytuacja nie ulegnie już zmianie po stronie DJR, który oferuje swój pierwszy dublet od The Bend 2020 dzięki sukcesowi Antona de Pasquale, jego drugiego w karierze i pierwszego w nowym zespole, a na drugim miejscu Will Davison również oferuje 2. zwycięstwo Forda w supersamochodach
Stosując niecodzienną strategię i zatrzymując się na 16. z 24 okrążeń wyścigu, Shane van Gisbergen w końcu zdołał zapewnić sobie ósme podium w sezonie, po starcie z 8. pozycji na starcie.
Anton De Pasquale wraca do gry @PirtekAUS Victory Lane z jego nazwiskiem obok historycznego kamienia milowego Forda #RepcoSC pic.twitter.com/hzVQII6uD1
— Supersamochody (@supersamochody) 9 maja 2021 r.
Po raz kolejny na pole position w drugiej rundzie dnia, trzeciej rundy weekendu, Anton de Pasquale tym razem miał znacznie mniej szczęścia.
Ruszamy na wyścig 11!
De Pasquale wygrywa wyścig dragsterów do zakrętu nr 1 #RepcoSC pic.twitter.com/Fb6qiGmHPt
— Supersamochody (@supersamochody) 9 maja 2021 r.
Pomimo kolejnego dobrego startu, zawodnik DJR był zmuszony oddać kontrolę nad wyścigiem Cameronowi Watersowi, a nawet rzucić ręcznik na kolana z powodu awarii silnika.
De Pasquale ma bardzo źle brzmiący silnik #RepcoSC pic.twitter.com/qtND98PiYE
— Supersamochody (@supersamochody) 9 maja 2021 r.
Umieszczony na czele kierowca Tickford Racing musiał następnie utrzymać za sobą wspaniałego klienta w osobie Shane’a van Gisbergena. Chociaż udało mu się zepchnąć go z powrotem do 2"9, Cameron Waters zauważył, że jego przewaga spadła do 1"3, kiedy przejechał przez aleję serwisową na 12. okrążeniu.
Shane van Gisbergen, który zrobił wrażenie podczas swojego pierwszego przejazdu, po raz kolejny oparł się na niecodziennej strategii (15. okrążenie), która pozwoliła mu wrócić na tor na wydechach Camerona Watersa.
SVG nie traci czasu na wywieranie presji na Watersa. Ma pęknięcie wewnątrz w pierwszym zakręcie #RepcoSC pic.twitter.com/qrZCKPMJ1T
— Supersamochody (@supersamochody) 9 maja 2021 r.
Pomimo licznych prób, liderowi mistrzostw nie udało się znaleźć luki w walce z Cameronem Watersem, który od razu skierował się ku swojemu pierwszemu sukcesowi w tym roku.
Drugi w pierwszym niedzielnym wyścigu Will Davison kończy swój weekend w The Bend kolejnym podium dzięki swojemu 3. miejscu.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)