DJR Team Penske ukarany za nieprzestrzeganie przepisów w Bathurst

Przed startem wyścigu Sandown 500 Ford Mustang nr 17 z duetu McLaughlin – Prémat został zdegradowany na koniec stawki, a DJR Team Penske został ukarany karą za niezgodność silnika w Bathurst.

opublikowany 10/11/2019 à 10:08

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

DJR Team Penske ukarany za nieprzestrzeganie przepisów w Bathurst

Oprócz odcinek spowolnienia Fabiana Coultharda, DJR Team Penske nie wyjdzie bez szwanku ze zwycięstwa w Bathurst 1000 z duetem Scott McLaughlin – Alexandre Prémat. Krótko przed niedzielnym wyścigiem Sandown 500 stewardzi Supercars nałożyli nowe sankcje na zespół, a także na samochód z numerem 17.

Przyczyną był silnik używany podczas sesji kwalifikacyjnych oraz w Bathurst Shootout na zwycięskim samochodzie, w którym przekroczono maksymalny dopuszczalny skok zaworów.

W rzeczywistości Ford Mustang z numerem 17 wśród zwycięzców wyścigu Bathurst 1000 został zdegradowany na koniec stawki Sandown 500, a DJR Team Penske został ukarany grzywną w wysokości 30 000 dolarów. Scott McLaughlin również stracił pole position w Bathurst 1000 i rekord okrążenia, ale utrzymał zwycięstwo z Alexandre Prématem.

DJR Team Penske przedstawił swoje zdanie na temat sankcji. „Wspomniany silnik napotkał problem mechaniczny podczas treningów i kwalifikacji, wyjaśnia stajnię. Po strzelaninie osoby odpowiedzialne pozwoliły nam to zmienić przed wyścigiem.

Jesteśmy przekonani, że na arkuszu konstrukcyjnym wskazano wymiary znacznie poniżej maksymalnego dopuszczalnego skoku zaworów wskazanego w dokumencie specyfikacji silnika zawartym w przepisach.

Mistrzostwa potwierdziły również, że wałek rozrządu, wahacze oraz wszystkie inne elementy i wymiary tego silnika są zgodne z dokumentacją specyfikacji silnika.

Raport komisarza potwierdził, że nasz zespół wyraźnie nie miał zamiaru naginać zasad i że nie było dowodów na to, że odnieśliśmy jakąkolwiek przewagę w zakresie osiągów, ponieważ silnik przeszedł po zawodach testy na stanowisku badawczym, uzyskując wyniki nie przekraczające danych referencyjnych.

Ponieważ na kilku zaworach zmierzono wznios przekraczający kilka tysięcznych, można jedynie stwierdzić, że silnik nie został poprawnie zmierzony podczas pierwszego montażu lub że powstałe uszkodzenia w silniku przyczyniły się do maksymalnej zmiany wzniosu zaworów w cylindrach. »

W każdym razie nic nie budzi wątpliwości tytuł zapewnił w niedzielny poranek Scott McLaughlini to już drugi rok z rzędu w kategorii Supercars.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz