(Odcinek 5/7) Najważniejsze wydarzenia WTCR w 2018 roku

Wakacje na koniec roku to idealna okazja, aby podsumować miniony rok finansowy. Do 31 grudnia znajdź momenty, które wyróżniły Cię w różnych mistrzostwach. Kontynuujmy tę siedmioczęściową serię z turystyką.

opublikowany 30/12/2018 à 10:45

Bernard

0 Zobacz komentarze)

(Odcinek 5/7) Najważniejsze wydarzenia WTCR w 2018 roku

360° przy 160 km/h
To powiedzenie jest dobrze znane na padoku Pucharu Świata Samochodów Turystycznych (WTCR). W Makau wszystko może się zdarzyć i Yann Ehrlacher nie będzie nam zaprzeczał. Alzatczyk, potrącony przez Pepe Oriolę na początku drugiego wyścigu, wszedł w mistrzowski obrót z prędkością prawie 2 km/h.

 

Pomimo uderzenia w szynę, przyszły pilot Lynk & Co był w stanie kontynuować swój awans na szóste miejsce, nie powodując uszkodzeń swojej Hondy Civic Type-R.

Imponująca akcja w Vila Real
En Nascar, tak to nazywamy „duży”. Nie mogąc oddać ani centymetra w pierwszym zakręcie pierwszego wyścigu w Portugalii, Roba Huffa i Mehdiego Bennaniego (Volkswagen) wysłali się wzajemnie na szynę. Problemem jestpoza przynależnością do tego samego zespołu (Sébastien Loeb Racing) wyprzedzili całą bandę szaleńców...

 

 

Splątanie jest niesamowite. Poręcz zabezpieczająca jest rozerwana, silnik Golfa GTI Roba Huffa zostaje zerwany, des roues volent, la Hyundai de Thed Björk prend feu, Yann Ehrlacher est obligé de uciec z wraku przez bagażnik otwarty przez Toma Coronela. Cudem obrażenia ciała były niewielkie (jedynie Mehdi Bennani, cierpiący na zawroty i bóle głowy, został zabrany do szpitala na badania kontrolne).

Powrót Monteiro
Przykład siły woli, Tiago Monteiro udaje się wziąć udział w swoim pierwszym wyścigu na Suzuka (Japonia), po przymusowej nieobecności trwającej 415 dni. Portugalczyk, ciężko ranny w wypadku podczas prywatnych testów w Barcelonie (Hiszpania) we wrześniu 2017 r., został oklaskiwany przez wszystkich kierowców, którzy przed pierwszą sesją treningową w piątek przygotowali wartę honorową.

 

 

Były pilot F1 został poruszony tym wyrazem szacunku. „Próbuję skoncentrować się na testach, ale wiąże się to z wieloma emocjami, bardzo dużym. Mam łzy w oczach. Marzyłem o tym od dawna i oto jesteśmy. Dlatego kocham ten sport i te mistrzostwa”. Jego powrót na pełen etat planowany jest na rok 2019.

Trzymający w napięciu finał
Opóźniony o 39 punktów przed trzema ostatnimi wyścigami w Makau na generalnym liderze Gabriele Tarquini, Yvan Muller znakomicie podjął wyzwanie. Ponieważ włoski weteran popełniał błędy (wyjście z kwalifikacji, starcia w peletonie, 4. miejsce, wycofanie się, 10. w wyścigach) Francuz zaliczył solidny weekend (2., 3., 4.) w mieście gamingu.

 

 

W końcu zabrakło mu trzech małych punktów przekląć pionka swego rywala. Czterokrotny mistrz WTCC pocieszył się tytułem Teams dla swojego zespołu Yvan Muller Racing, podczas ustalania terminu rewanżu w przyszłym roku.

Samochody wszędzie w Suzuce
Trzeci wyścig japońskiego spotkania to podsumowanie tego, co wywołuje uśmiech na twarzy miłośników sportów motorowych: wyprzedzanie, atak, kontakt, poślizg! Nie ma potrzeby szczegółowo opisywać tej ciężkiej próby (wygrał Gabriele Tarquini), gdy przygody gromadziły się w ciągu 11 rund. Miejsce na spektakl:

 

 

 

 

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz