Ferrari oficjalnie prezentuje swoje 296 GT3

Ferrari oficjalnie podniosło zasłonę w sprawie swojego 296 GT3, które od sezonu 488 zastąpi Ferrari 3 GT2023.

opublikowany 29/07/2022 à 13:15

Bastiena Chevala

0 Zobacz komentarze)

Ferrari oficjalnie prezentuje swoje 296 GT3

Ferrari oficjalnie zaprezentowało swoje 296 GT3 / Ferrari

Ferrari oficjalnie zaprezentowało swoje 296 GT3, sprowadzony w celu zastąpienia czcigodnego 488 GT3 podczas zawodów Grand Touring podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps. Ogłoszony w zeszłym rokuThe Ferrari 296 GT3 wyruszył już na tor podczas testów na prywatnym torze włoskiego producenta, w Fiorano, z Alessandro Pier Guidi i Andrea Bertolini za kierownicą. To nowe GT3 jest wynikiem współpracy pomiędzy Prancing Horse i Oreca. „ Otrzymaliśmy już wiele pochwał za ten samochód „, cieszył się Antonello Coletta, dyrektor działań sportowych Ferrari w GT, z którym rozmawialiśmy w Sebring (Floryda) na marginesie wyścigu 1000 mil Sebring, pierwsza runda sezonu 2022 WEC. Najważniejsze jednak, że to szybko mija. Uważamy, że wykonaliśmy w tej kwestii dobrą robotę. » Włoski producent jest już rozpieszczany wyborem, jeśli chodzi o wykorzystanie tego samochodu w zawodach, po otrzymaniu szeregu próśb od swoich stałych klientów (AF Corse, Risi Competizione, Kessel Racing itp.) lub innych, którzy jeszcze nie rozwijają się w Ferrari.

Czekając na pierwsze okrążenia w oficjalnych zawodach, aby naśladować bardzo płodny 488 GT3, Ferrari doprecyzowało specyfikacje techniczne 296 GT3. Silnik napędzający pięknego Włocha to sześciocylindrowy silnik w kształcie litery V o kącie 120°, rozwijający moc prawie 600 KM, z turbosprężarką wewnątrz V, „w celu zrównoważenia i obniżenia środka ciężkości”, twierdzi Ferrari. Skrzynia biegów jest 6-biegowa i umieszczona poprzecznie. Aktywacja sprzęgła, całkowicie elektrycznego, odbywa się teraz na kierownicy.

Silnik 296 GT3

Sześciocylindrowy silnik Ferrari 296 GT3.

Wreszcie, jeśli chodzi o podwozie 296 GT3, Ferrari wskazuje, że jego elementy zostały zaprojektowane i zoptymalizowane w celu ułatwienia i przyspieszenia interwencji podczas pit stopów. Istotna mocna strona, której nie możemy się doczekać, aby zobaczyć ją w akcji podczas pierwszych wyścigów 296 GT3.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz