Filippi dołącza do Vernay i Hyundai w Pure ETCR

Obaj Francuzi będą jeździć Hyundaiem Velosterem N ETCR wraz z Augusto Farfusem i Tomem Chiltonem w 2021 roku. 

opublikowany 27/04/2021 à 10:25

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Filippi dołącza do Vernay i Hyundai w Pure ETCR

Jego miejsce wicemistrzostwo zdobyte w TCR Europe w 2020 r n’a pas été ignorée par Hyundai Motorsport. Le Corse John Filippi a décroché une place dans le programme inédit en Pure ETCR, la nouvelle discipline de Tourisme électrique.

Tym samym 26-letni kierowca dołącza do doświadczonego Augusto Farfusa i Jean-Karl Vernay, odpowiedzialny za rozwój Veloster N ETCR przez wiele miesięcy. Czwartym zawodnikiem w grupie będzie Anglik Tom Chilton, który ukończył Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) za kierownicą Forda, a następnie Sébastiena Loeb Wyścigi

„Mimo że w zeszłym sezonie jeździłem Hyundaiem TCR, przejście na Pure ETCR z Velosterem N ETCR pozostaje dla mnie dużą zmianą, – wyjaśnia Francuz. Wiem, że to będzie wyzwanie, ale nie mogę się już tego doczekać. Moim pierwszym priorytetem jest przyzwyczajenie się do samochodu podczas testów przedsezonowych. Wszystko będzie nowe – nowy samochód, nowy zespół i zupełnie nowy format weekendów wyścigowych. »

Według niego John Filippi startuje w zawodach elektrycznych w idealnym momencie. „To będzie pierwszy sezon nowych mistrzostw, wszyscy będą w tej samej sytuacji. Dla kierowcy jest to ekscytująca pozycja i świetna okazja, aby pokazać, na co cię stać. Jestem pewien, że będzie to bardzo zacięta seria. To powinien być świetny sezon. »

Jego rodak Jean-Karl Vernay będzie miał przewagę w postaci lepszej kontroli nad swoim nowym samochodem. Tej zimy Lyonnais przeprowadził kilka sesji testowych z elektrycznym Velosterem. „To będzie bardzo pracowity sezon dla mnie jako kierowcy Hyundai Motorsport Customer Racing, ale nie mógłbym być z tego powodu szczęśliwszy.

 

 

Hyundai Veloster N ETCR i samochód, który Wystartuję w Pucharze Świata Samochodów Turystycznych (WTCR) są bardzo różne, podobnie jak sama dyscyplina, ale nie sądzę, że to stanowi problem. Może nawet to pomoże – na przykład w krótkich wyścigach Pure ETCR trzeba będzie być bardzo precyzyjnym w wyprzedzaniu i mam nadzieję, że ta umiejętność pomoże mi również w WTCR.

Dzięki mojej roli kierowcy rozwojowego w projekcie ETCR mam już pewne doświadczenie z samochodem, ale teraz potwierdzono, że jestem członkiem zespołu wyścigowego na ten sezon, że mogę w pełni skoncentrować się na pozostałych testach, aby móc wygrać w Vallelunga. »

Sezon rozpocznie się we Włoszech w dniach 18–20 czerwca niedaleko Rzymu, na torze Vallelunga. Weźmie w nim udział dwóch innych producentów: Cupra i Romeo Ferraris.

 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz