GTWCE – Lamborghini tankuje na torze Nürburgring

3-godzinny tor Nürburgring uśmiechnął się do Lamborghini Huracan GT3 Evo, wygrywając we wszystkich trzech kategoriach.

opublikowany 05/09/2021 à 17:54

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

GTWCE – Lamborghini tankuje na torze Nürburgring

3-godzinny wyścig na torze Nürburgring, ósma runda sezonu GT World Challenge Europe, odbył się w tę niedzielę po zwycięstwo Mikela Azcony (Cupra) w TCR Europe na niemieckim torze. Włoskie trio Andrea Caldarelli, Mirko Bortolotti i Marco Mapelli (Lamborghini) z zespołu Orange 1 FFF Racing Team odeszło w tym roku po raz trzeci z pole position. Starter Marco Mapelli zdołał utrzymać pierwsze miejsce na pierwszym zakręcie, natomiast w dalszej części peletonu walka toczyła się pomiędzy Audi z numerem 32 i BMW z numerem 34. Prowadzenie w wyścigu w dużej mierze rozstrzygnęło się podczas pit stopów i Mercedes numer 88 zespołu AKKA ASP, w składzie trio Raffaele Marciello, Felipe Fraga i Jules Gounon, stracił duże korki na Lamborghini Huracan nr 63, który odzyskał miejsce na szczycie rankingu. Caldarelli nadal zwiększał przewagę swojej załogi. 

Jeśli chodzi o kategorię Pro-Am, toczyła się walka o prowadzenie w wyścigu pomiędzy Ferrari numer 93 i mercedes z numerem 20. W Srebrnym Pucharze Lamborghini z numerem 44 zostało w walce o drugie miejsce przerzucone przez Mercedesa z numerem 7, który otrzymał karę dziesięciu sekund. Za kierownicą Ferrari z numerem 33 Benjamin Hites doznał przebicia opony w lewym tylnym kole po ryzykownej próbie wyprzedzania mercedesem z numerem 40. Wyścig był ożywiony, a pięć samochodów walczyło na prostej w boksie. Wydawało się, że dzień będzie udany dla Lamborghini, ponieważ Huracan GT3 Evo nr 16 i 19 prowadził w tych dwóch kategoriach niecałą godzinę przed flagą w szachownicę.

Samochód bezpieczeństwa wjechał na tor 40 minut przed końcem, aby ewakuować BMW nr 10 należące do zespołu Boutsen Ginion, które zostało unieruchomione na torze. Wyścig nie został wznowiony na długo wraz z wyjazdem z toru Antonio Fuoco (Iron Lynx #71) w klasie S. Schumacher i Porsche GPX #22 qui s’arrêtait en bord de piste, déclenchant un Full Course Yellow et une nouvelle Safety Car. L’intervalle de temps entre les deux neutralisations était néanmoins suffisant pour permettre à l’écurie Emil Frey Racing #14 de prendre la tête en Silver Cup, toujours avec une Lamborghini Huracan GT3 Evo.

Po przybyciu na miejsce Lamborghini objęło prowadzenie we wszystkich trzech kategoriach. W Pro z Orange 1 FFF Racing Team #63 (Caldarelli – Bortolotti – Mapelli), w Pro Am, z innym Orange 1 FFF Racing Team, #19 (Keen – Constantini – Hamagushi) oraz w Silver Cup z Emil Frey Racing #14 (Fontana – Ineichen – Feller).

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz