Stéphane Ratel: „Jestem zagorzałym obrońcą konkurencji klientów”

Stéphane Ratel, prezes SRO Motorsports Group, powrócił do kilku tematów związanych ze swoją serią na padoku w Monzy, miejscu otwarcia GT World Challenge Europe Endurance Cup.

opublikowany 22/04/2021 à 11:57

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Stéphane Ratel: „Jestem zagorzałym obrońcą konkurencji klientów”

Co sądzisz o siatkach na rok 2021?

 

W GT3 nadal straciliśmy około dziesięciu samochodów, co nie jest małą rzeczą. W 38 roku w GT2019 mieliśmy 4 samochodów, a największy cios odnieśliśmy w zeszłym roku z powodu Covid-19, kiedy liczba samochodów spadła do 17-18. Powrót do 47 samochodów to coś niesamowitego. Czasami niektóre rzeczy są trudne do wyjaśnienia.

Pojechałem na ostatni wyścig we Francji na torze Paul Ricard, aby porozmawiać z zespołami. Tworząc podwójny program poprzez dodanie GT4 Europe do GT World Challenge Europe, koszty amortyzacji zostaną obniżone.

Poza tym GT4 było wcześniej organizowane nieco samodzielnie, a serię powierzyłem Laurentowi Gaudinowi i jego twórczość zasługuje na uznanie. W 2019 roku borykaliśmy się także z problemami sportowymi, które odbiły się na nas na 2020 rok.

GT3 zajmie miejsce GTLM w IMSAi wciąż czekamy na przyszłe oblicze kategorii GT w serii ACO. Czy obawiasz się draftu, który będzie szkodliwy dla Twojej serii w przyszłości?

Nie wierzę. Konkurowanie nie leży ani w interesie SRO, ani ACO. Być może się mylę, ale zbudowaliśmy dwie platformy, które dobrze się sprawdzają i ta konstruktywna emulacja, a nie destrukcyjna rywalizacja, może przyczynić się do ogólnego sukcesu samochodów sportowych. Z naszej strony mamy doskonałe relacje z ADAC GT Masters, dla których zapewniamy BoP. Nie widzę zamiaru działać przeciwko sobie.

ACO osiąga coś niezwykłego dzięki swojej głównej kategorii. Myślę, że to będzie ogromny sukces. Jestem zdecydowanym zwolennikiem konkurencji klientów i ma to coś w sobie. Być może tak będzie, jak w wielkiej epoce Porsche 956, samochody fabryczne i samochody klientów. Jakakolwiek będzie część GT, czy będzie to GTE, GT3 czy cokolwiek innego, nie widzę, żeby cały padok Monzy jechał do Le Mans.

Nie możemy zapominać, że równowaga w przypadku IMSA i ACO wynika z faktu, że istnieją wyraźnie dwie platformy. Jedna, w której GT jest kategorią, która zawsze opiera się na prototypach, i druga, w której GT jest samą kategorią. Zawsze będą ludzie, którzy wolą wygrywać ogólnie w GT, i inni, którzy wolą korzystać z prototypów. To dwa różne produkty.

Nie martwię się bo to statki komunikacyjne, a w GT jest wystarczający zapas w skromniejszych seriach czy o prostszym profilu. Jeśli jest tu mniej Profesjonalistów, ponieważ są zwróceni w ich stronę Le Mans, będziemy mieli wtedy więcej miejsca dla Amsów.

GT2 uruchamia się nieśmiało. Czy nadal masz zaufanie do tej koncepcji?

GT2 pozostaje moją wielką nadzieją na przyszłość. Może się to wydawać skomplikowane, gdy na starcie znajduje się tylko dwanaście samochodów, ale ja w to wierzę. Ludzie jeszcze nie zrozumieli, że są to duże GT4 o bardzo podobnych kosztach eksploatacji i imponujących samochodach do prowadzenia. Mam też nadzieję, że uda nam się odtworzyć lepszy rozkład pomiędzy kategoriami.

GT4 był początkowo projektowany z myślą o „małych samochodach”. Położyć razem Alpine i Toyota GR Supra staje twarzą w twarz z masywniejszym Audi, a ich silnik V10 jest dość skomplikowany pod względem BoP. Mam nadzieję, że GT2 zadziała, bo to świetna polisa ubezpieczeniowa na wypadek, gdyby GT3 stało się za drogie. »

Gdzie jesteś w związku z edycją 2021 Hours of Spa 24? Czy termin zawiasów lipiec-sierpień może zostać utrzymany?

Przestajemy cokolwiek przewidywać. Dziś jest to bardzo skomplikowane. W zeszłym roku zmieniliśmy datę, umieszczając się w chłodnej jesieni, ale za to po wspaniałym wyścigu. Dziś możemy się ruszyć, ale jeśli to zrobimy, zniszczymy nasz dotychczasowy kalendarz, bo wszystko jest ze sobą powiązane. Dlatego musimy przerobić całą część programu.

Możemy stracić nasze wyścigi wsparcia. Nie wiemy, jak będzie wyglądała sytuacja pod koniec lipca. Jeśli zmienimy wszystko i nie wyobrażając sobie przyjęcia pełnej publiczności, uda nam się mieć kilka baniek na co najmniej 5 osób, to warto spróbować.

Czy masz termin?

Decyzja zostanie podjęta bardzo szybko.

A co z wyborem toru na Bliskim Wschodzie na rundę, która zostanie potwierdzona w Intercontinental GT Challenge?

Jeszcze nie. Mamy kilka logicznych opcji i podobnie jak w przypadku Spa, decyzja zapadnie wkrótce.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz