Vincent Vosse (Team WRT): „Jesteśmy tylko pasażerami”

Współzałożyciel i szef zespołu W Racing Team spędza swój okres izolacji w pobliżu Spa-Francorchamps, czekając na lepsze dni.

opublikowany 31/03/2020 à 11:16

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Vincent Vosse (Team WRT): „Jesteśmy tylko pasażerami”

Jak przebiega izolacja w Belgii?

Tutaj jesteśmy mniej więcej w tym samym rodzaju więzienia, co we Francji. Ogłoszono to dzień lub dwa później niż w domu, ale bary i restauracje zostały zamknięte wcześniej. W końcu nie jesteśmy tu, żeby się ścigać... Jeśli chodzi o zespół, część z nich pracuje z domu; inny został umieszczony na bezrobociu technicznym.

Podjęliśmy tę decyzję stosunkowo wcześnie, chcąc utrzymać stabilną organizację, ponieważ część zespołu „budowlanego” podlega ciągłej rotacji. Wszystko to będzie miało duży wpływ na sport motorowy w ogóle, ale czym jest sport motorowy w obliczu obecnego kryzysu?

W tej sytuacji jesteśmy tylko pasażerami i możemy po prostu stosować zasady i egzekwować je wokół siebie. Zobaczymy już, czy izolacja przyniesie efekty, jeśli liczba przypadków znacznie spadnie.

Nie jestem lekarzem i byłbym ostrożny w formułowaniu opinii. Są kraje, Hiszpania czy Włochy, które odczuwają to znacznie bardziej niż my i trudno zrozumieć, że na przykład Portugalia nie.

Jak osobiście radzisz sobie z tą sytuacją?

Mam szczęście, że mieszkam blisko Spa. Ogólnie rzecz biorąc, mieszkanie na wsi, na odludziu, jest już błogosławieństwem. To jest bardzo ciche. Jestem z moją żoną i moimi dziećmi; Uczę się żyć z rodziną, co nie zdarza mi się często! Uwięzienie w takich warunkach, bez myślenia o skutkach gospodarczych, jakie będzie to miało, przebiega dobrze. Mam tu dużo szczęścia.

Jeśli chodzi o konsekwencje gospodarcze, czy można już zmierzyć ich zakres?

Nie, nikt nie będzie wiedział dokładnie. Decyzje zostały podjęte na czas, zatrzymano osoby, które należało zatrzymać, a jeśli w tym roku liczba wyścigów utrzyma się na tym samym poziomie, to w skróconym okresie, w DTM podobnie jak w GT, wpływu nie będzie.

Będzie to raczej mierzone w przyszłych inwestycjach zawodników sportów motorowych, producentów, panów kierowców itp. Łatwo zrozumieć, że sporty motorowe nie są priorytetem. Dla nas tak, to nasza praca, ale wszystko jest względne. Będziemy musieli zachować ostrożność i zwracać uwagę na decyzje, które zostaną podjęte w ciągu najbliższych sześciu tygodni.

Jednak sporty motorowe mogą również w niewielkim stopniu przyczynić się do przezwyciężenia kryzysu zdrowotnego. Największe zespoły, m.in F1 w szczególności (ale nie tylko. przyp. red.) wykorzystali swoje bardzo wyrafinowane maszyny do produkcji sprzętu, który może być przydatny dla personelu badawczego, personelu pielęgniarskiego, i jest to wielki znak solidarności ze strony przemysłu samochodowego.

Na poziomie sportowym w połowie marca ogłosiliście pojawienie się trzeciego samochodu WRT w DTM w tym sezonie. Jak to mogło dojść do skutku?

Nie będziemy tego ukrywać, zrobiono to, ponieważ DTM tego potrzebowało od czasu wycofania się Aston Martin ! Liczba samochodów, która wyniosła 18, co stanowi dobry wynik dla zawodów takich jak DTM, spadła do 14. BMW wystawiło dodatkowy samochód dla Roberta Kubicy i tutaj jest 16. z trzecim Audi WRT.

W zeszłym roku, kiedy zaczynaliśmy, byłem w szerokim kontakcie z Ferdynandem von Habsburgiem, byliśmy bardzo blisko porozumienia. W tym roku było to możliwe, Audi ułatwiło sprawę i pozwoliło nam przejąć część kosztów, które ponieśliśmy w programie GT. Zatem każdy znalazł coś dla siebie. Zobaczmy teraz, jak rozpocznie się ten sezon... a zwłaszcza, jak się rozwinie.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz