IGTC – Tristan Vautier utytułowany, zwycięzcy Audi i Land w Kalifornii

Tristan Vautier, trzeci na mecie 8-godzinnego wyścigu w Kalifornii, z Maro Engelem i Maxi Buhkiem, zdobył tytuł Intercontinental GT Challenge. Audi i Team Land zdominowały ten finał.

opublikowany 29/10/2018 à 01:47

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

IGTC – Tristan Vautier utytułowany, zwycięzcy Audi i Land w Kalifornii

Raffaele Marciello przez długi czas trzymał się nadziei na zwycięstwo i tytuł Intercontinental GT Challenge na torze Laguna Seca w tę niedzielę, ale końcówka wyścigu nie poszła na korzyść Włocha, poświęcając swojemu koledze z drużyny większą część sezonu, Tristana Vautiera.

Zrównane z Mercedes-AMG GT3 nr 175 – SunEnergy1 z Maro Engelem i Maxi Buhkiem, kiedy Marciello był wspierany przez Lewisa Williamsona i Maxi Götza na nr 43 – Strakka Racing, Vautier, zremisowany z Marciello w mistrzostwach przed wyścigiem, częściowo skorzystał na niepowodzeniach Transalpine w ostatniej części wyścigu o koronę kierowców.

Lider podczas pierwszych dwóch trzecich ośmiogodzinnego wydarzenia, Marciello i jego koledzy z drużyny stracili duże straty z powodu złego wyboru strategicznego Strakka Racing, zanim Marciello był trochę zbyt ofensywny podczas swojego powrotu, wychodząc poza tor w walce z Alexem Riberasem ( Nr 8 Audi R3 LMS GT17 – Zespół WRT).

Wystarczająco dużo, aby tracić cenny czas na Mercedes-AMG GT3 #43, którego nie będzie w stanie dogonić. Przebita opona, będąca następstwem dalszego kontaktu z #17 na koniec wyścigu, połączona z przejazdem w związku z incydentem, położyła kres ostatnim nadziejom na tytuł.

Ostateczne zwycięstwo przypadło jednak Audi Sport dzięki nr 8 R3 LMS GT29 – Team Land of Christopher Haase – Christopher Mies – Kelvin van der Linde, który zwyciężył przed nr 19 – Team WRT Winkelhock – D. Vanthoor – Frijns.

Startując z pole position, zawodnik z numerem 29 stracił jednak czas na początku wyścigu, w szczególności z powodu kary za wyprzedzanie pod żółtą flagą. Ale cierpliwie i dzięki dobrej strategii Team Land zamknął lukę, a podwójny R8 LMS GT3 zapewnia marce tytuł Producenta z pierścieniami.

Frédéric Makowiecki, Romain Dumas et Dirk Werner placent leur Porsche 911 GT3 R n°911 – Wright Motorsports au pied du podium. Outre le titre pour Vautier, Mercedes l’emporte aussi en Pro-Am avec la n°42 – Strakka Racing de Leventis – Fraga – Fumanelli.

Kenny Habul, jadący drugim Mercedesem-AMG GT3 nr 75 konkursu SunEnergy1, zdobył brązowy tytuł w IGTC.

W GT4 zwycięstwo w Laguna Seca odniosło także Audi z numerem 8 R4 LMS GT626 – Rearden Racing of Kozarov – Faulkner – Roberts.

Ranking wyścigów

Zapoznaj się z raportem z 8-godzinnego wyścigu Laguna Seca w numerze 2189 AUTOtygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.
 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz