Czekaliśmy na niego na froncie, Mercedes-AMG GT3 Evo nr 88 nie zawiódł na otwarciu GT World Challenge Europa Wytrzymałość Kubek w ostatni weekend na Monzie.
Ze swoim w 100% oficjalnym trio złożonym z Jules Gounon, Dani Juncadella i Raffaele Marciello na Monzie, najlepszym samochodzie zespołu AKKA-ASP zrobił wrażenie w obliczu wyzwania, jakie stanowiły niedzielne warunki na torze.
Z kwalifikacji zawodnik z numerem 88 wspiął się do pierwszego rzędu, pokonując w sumie trzykrotnie porażkę o 7 tysięcznych w stosunku do Lamborghini Huracan GT3 Evo nr 63 – FFF Racing, Jules Gounon również ustanawiał nowy rekord toru w 1 '46″442 .
Podczas wyścigu zespołowi Jérôme’a Polianda udało się pozbyć pułapek, jakie stwarzał deszcz, unikając zarówno zjazdów z toru, jak i przebić opony. Jeśli „Lello” Marciello zdołał wspiąć się na sam szczyt po problemach najnowocześniejszego Lamborghini, to właśnie Porsche 911 GT3 R nr 54 – Dinamic Motorsport, który wyłonił się na prowadzenie po drugiej serii postojów pod Full Course Yellow.
W momencie rozpoczęcia ostatniego przejazdu Jules Gounon, zajmujący drugie miejsce, wydaje się być w stanie zagrać o zwycięstwo z Klausem Bachlerem w 911-tce włoskiego zespołu, zwłaszcza że ostateczna neutralizacja zmniejsza różnice. Ale Francuz nigdy nie będzie w stanie martwić Bachlera.
© SRO Motorsports
„Brakowało nam trochę tempa, ale wiedzieliśmy, że Monza nie jest torem, który daje samochodowi największą przewagę, skomentował z nami były kierowca Bentleya. Zajęcie drugiego miejsca w tym sezonie, przy problemach dwóch naszych głównych rywali, jest ważne i możemy coś zbudować na tym wyniku.
Moja sztafeta nie była łatwa, ponieważ mieliśmy bardzo mało aero, myśląc, że pogoda pozostanie sucha. Za mną Lamborghini i Ferrari były naprawdę szybkie. Ale jak na moją pierwszą przejażdżkę Mercedesem-AMG GT3 Evo, jest naprawdę nieźle. »
AKKA-ASP i Jules Gounon powrócą do Endurance Cup za nieco ponad miesiąc na torze Paul Ricard, gdzie Ardéchois wygrał w 2019 roku z Bentleyem.
Zapoznaj się z pełną relacją z 3-godzinnego wyścigu na Monzy, sporządzoną przez naszego specjalnego korespondenta we Włoszech, w numerze 2308 AUTOtygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)