Corvette nr 4 zwycięża pod powodzią

W wyścigu naznaczonym ulewami wody spadającymi na Oschersleben zwyciężyła Corvette nr 4 firmy Hezemans/Kumpens, wykorzystując błąd trzech faworytów w pierwszym zakręcie.

opublikowany 21/06/2009 à 19:26

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Corvette nr 4 zwycięża pod powodzią

« Zdobycie pole position w Oschersleben, który jest moim narodowym wyścigiem, jest dla mnie bardzo ważne. Zespół wykonał świetną robotę przy samochodzie. Ustawienia były idealne na kwalifikacje i nie sądziłem, że mogę prowadzić, mając trzy dziesiąte przewagi nad Saleenem. » Alex Müller rzeczywiście mógł być zadowolony w sobotę po zajęciu pierwszego miejsca na starcie „swojego” wyścigu. Ale nie wyobrażał sobie, że ta praca zostanie zredukowana do zera już na pierwszym zakręcie. Umieszczony obok Corvette C6.R Xaviera Maassena (Luc Alphand Aventures) i Saleena S7 Karla Wendlingera (K Plus K), Maserati MC 12 nr 2 popełnia błąd na pierwszej szykanie z dwoma rywalami. Na szczęście dla trzech mężczyzn ich wyścig na tym się nie zakończył i jedynie Maassen musiał wrócić do boksów w celu doraźnej naprawy.

Ten incydent dał prowadzenie Corvetcie C6.R nr 4 firmy Hezemans, która zwiększyła tę pozycję. Za nim, po dziesięciu minutach wyścigu, C6.R Longina wyprzedził Saleen z Dominguez. Jednocześnie Alex Müller, sfrustrowany spadkiem na tył peletonu, stara się nadrobić czas stracony w kolizji. Kontynuuje szybkie okrążenia i odważne wyprzedzania, m.in. na Fordzie GT w Kuppens i Saleenie w Lemeret. Następnie pojawia się deszcz, początkowo powolny, ale będzie miał wpływ na przebieg wyścigu. Atakując, aby wrócić na prowadzenie, Müller będzie w stanie walczyć? w trawie, ale może wrócić na tor.

Kiedy deszcz zaczyna intensywnie padać, wyścig przybiera inny obrót i zwiększa się liczba odwiedzin w żwirowych pułapkach. Wendlinger (Saleen nr 14) i Longin (Corvette nr 3) znajdują się wśród uwięzionych kierowców i przez swoje błędy tracą cenne sekundy. James Ruffier (Corvette nr 3), który zdołał wykorzystać błąd Ramosa (Maserati nr 2), kontynuuje kulminację zjazdów z toru i spada z powrotem w hierarchii. Jeśli chodzi o Sharpa, który przejął od Wendlingera, jest na trzeciej pozycji, po wyprzedzeniu Ramosa, za Kumpenem (Corvette nr 4) i Bartelsem (Maserati nr 1).

Pomimo kilku błędów, które nadal powodowały, że niektórzy zawodnicy tracili kilka sekund, wydaje się, że kolejność nie chce już poruszać się na czele wyścigu. Z wyjątkiem sytuacji, gdy Saleen S7 Karla Wendlingera zatrzymał się na poboczu toru niecałą minutę przed końcem wyścigu. Zwycięzca wyścigu na Silverstone, załoga ekipy K Plus K nie cieszyła się od tego czasu żadnym sukcesem. Zwycięża zatem Corvette C6.R nr 4 firmy Hezemans/Kumpen, przed załogą aktualnego mistrza, Bertolini/Bartels (Maserati nr 1), która po rozpoczęciu wyścigu spisuje się bardzo dobrze.

W GT2 tzw Ferrari 430 de Bruni/Vilander s?est imposé après avoir dominé la course de bout en bout. Vainqueur des deux premières courses de la saison avec Westbrook, Emmanuel Collard (Porsche 997 GT3 RSR) a dû jeter l?éponge après une demi-heure de course suite à un contact avec la Ferrari n°77. L?équipage garde toutefois la tête du championnat du monde.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz