Odkrycie TCR przez lustrzankę jednoobiektywową

W ten weekend Sébastien Loeb Racing zadebiutował w Peugeot 308 Racing Cup w serii TCR.

opublikowany 08/05/2016 à 11:34

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Odkrycie TCR przez lustrzankę jednoobiektywową

Z Grégorym Guilvertem, oficjalnym kierowcą Peugeot sporti Jimmy Clairet za kierownicą, alzacka ekipa stawiała przy tej okazji pierwsze kroki w tej dyscyplinie. Pierwsze kroki, które na torze Spa-Francorchamps zaowocowały dwoma ożywionymi wyścigami z grupą specjalistów, za każdym razem oba samochody docierały do ​​mety. Wystarczająco, aby nauczyć się wielu lekcji po pracowitym weekendzie.

Nowe mistrzostwa, nowy samochód i dwóch nowych kierowców. Dla Sébastiena było wiele odkryć Loeb Wyścigi, które miały trwać przez całe spotkanie w Belgii. Na tak wymagającym torze jak Spa zespół Soultz-Sous-Forêts musiał uporać się z deficytem mocy, ponieważ Peugeot 308 Racing Cup był napędzany silnikiem 1,6 l w porównaniu do silnika 2,0 l konkurentów. Niemniej jednak Grégory Guilvert i Jimmy Clairet animowali oba wyścigi i pokazali część potencjału 308 Racing Cup, który doskonale wyraził się na krętych odcinkach. Już podczas swojego pierwszego występu w tej dyscyplinie wykazał także doskonałą niezawodność.

Oprócz opinii technicznych, które zostaną przekazane inżynierom Peugeot Sport, Sébastien Loeb Racing docenił to doświadczenie, zarówno z samochodem, kierowcami, jak i podczas serii. Zespół pokazał także, że potrafi przystosować się do nowego środowiska.

Franck Tiné, dyrektor sportowy Sébastien Loeb Racing: „To ciekawe doświadczenie dla zespołu. Dowiedzieliśmy się wielu lekcji i ciekawych informacji na przyszłość. Odkryliśmy nowy, atrakcyjny format. Dobrze nam się współpracowało, z dwoma sprawnymi kierowcami, poważnymi i bardzo profesjonalnymi w swoim podejściu. Peugeot 308 Racing Cup to bardzo dobry samochód, z doskonałym zawieszeniem i doskonałym prowadzeniem na torze. Dodajemy sznurek do naszego łuku i jesteśmy zadowoleni z ogólnego efektu. »

Grégory Guilvert, oficjalny kierowca Peugeot Sport, Peugeot 308 Racing Cup nr 38: „Dobrze pracowaliśmy nad ustawieniami i widzieliśmy, że samochód zachowuje się bardzo dobrze na wejściu i w środkowym zakręcie. Pokazaliśmy kilka świetnych rzeczy, mimo że Spa-Francorchamps to jeden z torów, które wymagają dużej mocy silnika. Szanowaliśmy nasz plan trasy, przestrzegając ograniczeń toru i nie popełniając błędów. Dobrze radziliśmy sobie na wysokich obrotach, a pod koniec wyścigu dobrze wykorzystywaliśmy opony. Świetnie się bawiłem za kierownicą. 308 Racing Cup to wysokiej jakości, dobrze wykończony produkt i jestem pewien, że wielu kierowców będzie się nim dobrze bawić. »

Jimmy Clairet, Peugeot 308 Racing Cup nr 30: „Ogólnie jestem całkiem zadowolony. Zrobiłem postępy przez cały weekend i dobrze pracowaliśmy nad ulepszeniem samochodu. Ograniczała nas moc silnika 1,6 l w porównaniu z 2,0 l, ale walczyliśmy z zaletami samochodu, który ma bardzo dobre zawieszenie i doskonale hamuje. Jestem szczęśliwy, że dotarłem do Q2 podczas kwalifikacji, bardzo starałem się przejechać czyste okrążenie. W wyścigu miałem dobry start, być może w pierwszym wyścigu byłem trochę zbyt ostrożny. Braliśmy udział w bitwie i to pozwoliło nam wyraźnie zobaczyć, gdzie możemy się rozwijać. Dobrze się bawiłem i dziękuję zespołowi za wykonaną pracę. »

Film weekendowy. Czwartkowy trening wolny poświęcony jest poszukiwaniu najlepszych ustawień. Jimmy odkrywa 308 Racing Cup z 10. najszybszym czasem w pierwszej sesji, podczas gdy Grégory, który dobrze zna samochód, kontynuuje pracę nad ustawieniami. Obaj kierowcy gromadzą kilometry, aby zdobyć maksymalne doświadczenie przed kwalifikacjami. Jeśli Grégory musi zadowolić się dziewiątym rzędem, Jimmy’emu udaje się wspiąć do Q9 i zdobywać go po raz dwunasty.

Wyścig 1. W piątkowe popołudnie wciąż nie świeciło słońce. Na pokładzie statku nr 30 Jimmy dobrze zaczął, wspinając się na 10. miejsce. Musi jednak zrezygnować z kilku stanowisk po uniknięciu kontaktu z innym konkurentem. Za kierownicą motocykla z numerem 38 Grégory stopniowo wraca na właściwe tory: z 17. miejsca na starcie wspina się na 10.! Bitwy mnożą się, a dwaj mężczyźni uciekają z pułapek gorączkowego plutonu. Ostatecznie zakończyli 9 okrążeń na 12. miejscu dla Grégory’ego i 13. dla Jimmy’ego.

Wyścig 2. Początek dwóch wyścigów 308 Racing Cup po raz kolejny pozytywny. Jimmy przed końcem pierwszego okrążenia przesunął się z 12. na 8. miejsce, a Grégory awansował o dwie pozycje. Przez kilka okrążeń Jimmy wyprzedził Hondę z numerem 24, VW z numerem 7 i Seat z numerem 49, oscylując pomiędzy miejscami 10. i 12. Grégory kontynuuje swój postęp w pojedynkach z Seatem nr 50 i nr 9. Na 8. okrążeniu, gdy Jimmy’emu przeszkadzał kierowca ukarany karą, oba samochody 308 Racing Cup zamieniły się miejscami. Do mety dotarli w tej samej kolejności co dzień wcześniej: 12 i 13.
Kolejny występ 308 Racing Cup odbędzie się w przyszły weekend na Nordschleife w ramach VLN, ponownie za pośrednictwem Sébastiena Loeba Racing. Do kierowcy WTCC Grégoire'a Demoustiera dołączy dwóch specjalistów z niemieckiej serii, Jürgen Mett i Michael Bohrer.     

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz