FFSA planuje wznowić wyścigi na początku sierpnia

Po zapowiedziach rządu FFSA przedstawiła plan wznowienia działalności w sportach motorowych w obliczu kryzysu związanego z koronawirusem.

opublikowany 30/04/2020 à 20:19

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

FFSA planuje wznowić wyścigi na początku sierpnia

W związku z wystąpieniami Premiera i Ministra Sportu w sprawie wznowienia działalności sportowej i gospodarczej, aktualizacja sytuacji na dzień 30 kwietnia w trzech pytaniach/odpowiedziach.

1. Kiedy i jak będę mógł jeździć jako jeździec?

Oto jest pytanie. Każdy z nas pragnie znów móc realizować swoją pasję.

Wszyscy Francuzi czekają na konkretne środki i nie są pewni codziennych spraw. Niewiadomych jest wiele i dotyczą tak wielu obszarów. Dlatego musimy wykazać się odpowiedzialnością i cierpliwością. Nie oznacza to jednak bierności i braku obrony naszej sprawy.

LPodczas przemówienia premiera Édouarda Philippe’a 28 kwietnia przed Zgromadzeniem Narodowym wspomniano, że indywidualną aktywność sportową można wznowić 11 maja pod warunkiem przestrzegania określonych zasad określonych dziś rano przez Ministra Sportu.

LFFSA wznowiła już kontakt ze służbami Premiera, Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i ministrem sprawującym nad nim nadzór w celu uzyskania warunków wznowienia swojej działalności z poszanowaniem zasad określonych przez rząd, postępowości i terytorialności.

LFFSA oferuje również plan wznowienia działalności dostosowany do każdego ze swoich światów, ze wstępnym opracowaniem globalnego planu odbioru. Zawiera protokół zdrowotny, wspólny z Francuską Federacją Motocykli, opracowany przez lekarzy federalnych we współpracy z przedstawicielami grup zawodowych (ADEPA, GNCACEIPA i GNPK), Ministerstwem Sportu i CNOSF. Protokół ten umożliwia stosowanie gestów barierowych i przestrzeganie środków dystansowania fizycznego, bez narażania siebie lub innych na ryzyko dla zdrowia.
 

TW tym planie wznowienia działalności należy rozumieć trzy wszechświaty:
 

  • Działalność handlowa torów i torów

FFSA zaleca ponowne otwarcie torów i torów zewnętrznych karting, głównych graczy gospodarczych w sektorze sportów motorowych i szerzej w sektorze turystyki, od 11 maja, nawet jeśli ma się to odbywać w sposób postępowy i terytorialny, zgodnie z mapą departamentów oraz limitami podróży i decyzjami prefekturalnymi.

W szczególności plan przyjęć przewiduje środki dla personelu i uczestników: zamknięcie restauracji, maksymalną liczbę osób przebywających na torze, obowiązek noszenia wystarczającej ilości środków ochrony indywidualnej, dezynfekcję kasków i pojazdów, zamknięcie szatni itp.
 

  • Zajęcia w klubie

Sport w ogóle, poprzez wartości, jakie niesie, a także gęstą strukturę naszych klubów i naszych wolontariuszy, ma do odegrania kluczową rolę. Kluby są istotnymi podmiotami w społeczeństwie i muszą nimi być również w okresie znoszenia izolacji. Dlatego też FFSA zaleca w swoim planie wznowienia działalności, aby kluby mogły bardzo szybko powitać z powrotem naszych praktyków (amatorów i osoby na wysokim szczeblu), aby umożliwić im pełne odgrywanie swojej roli społecznej. W związku z tym Minister Sportu określił 30 kwietnia, że ​​treningi dotyczące sportów indywidualnych na świeżym powietrzu, bezkontaktowe, w których zgromadzi się nie więcej niż dziesięć osób i z zachowaniem bezpiecznej odległości dziesięciu metrów na powierzchni 4 metrów kwadratowych na osobę, będą zezwolenie od 11 maja.
 

  • Zawody torowe i szosowe

Sporty motorowe, niezależnie od tego, czy są uprawiane na szosie, czy na torze, wywierają wpływ, dynamikę i animację na naszych terytoriach. Jest zakotwiczona w życiu Francuzów i ich historii.

Po odwołaniu dwóch ważnych wydarzeń I semestru, ePrix Paryża w Formule E et francuski GP F1i ogłoszone przełożenie 24-godzinnego wyścigu Le Mans, współzawodnictwo sportowe należy bezwzględnie włączyć do planu naprawy państwa.

W związku z tym FFSA zaleca możliwość ponownego organizowania zawodów od 1 sierpnia. W tym celu Federacja wraz z Francuską Federacją Motocyklową i Francuską Federacją Kolarską pozostaje w stałym kontakcie z Ministerstwem Sportu i Ministerstwem Spraw Wewnętrznych, aby ustalenia dotyczące wznowienia były dostosowane do kontekstu zdrowotnego i nowych środków rządowych .

Pytanie, które dotyczy również naszych klubów, dotyczy terminów administracyjnych przesyłania plików do Prefektury w celu organizacji imprez. Jak wskazał 28 kwietnia Edouard PHILIPPE, jednym z kryteriów będzie sytuacja departamentalna. Ligi i kluby mają zatem do odegrania rolę we współpracy z prefekturami i władzami lokalnymi, aby ułatwić funkcjonowanie organizacji. W tym celu wkrótce do każdego klubu zostanie przesłany zestaw komunikacyjny.

FFSA i cały jej sektor chcą brać aktywny i odpowiedzialny udział w ożywieniu aktywności gospodarczej i społecznej w naszym kraju.

 

2. Konkretnie, czy wydarzenie związane ze sportami motorowymi mogłoby zostać zorganizowane przed wrześniem?
 

FFSA, za pośrednictwem jednostki ad hoc utworzonej na początku okresu izolacji, pracuje nad opracowaniem różnych scenariuszy w celu dostosowania kalendarzy zgodnie z decyzjami rządu. Niemniej jednak Ministerstwo Sportu przypomniało federacjom, że w kontekście poprzedzającym zniesienie izolacji konieczne było zachowanie dużej ostrożności w informowaniu o warunkach wznowienia działalności federalnej, ryzykując, że sprzeciwią się temu środki rządowe i lokalne.

FFSA, obecna na spotkaniach CNOSF, w Ministerstwie Sportu oraz w Sektorze Ekonomii Sportu, broni interesów sportów motorowych i dba o pełne uwzględnienie jego interesariuszy.

Wszystkie prace wykonane z determinacją przez FFSA, jej ligi, komisje i służby, gdy nadejdzie czas, będą w pełni funkcjonalne i przekażą wszystkie elementy niezbędne do stopniowego wznowienia naszej pasji.

Dotychczas, jeśli impreza sportowa odbywa się przed mniej niż 5 tysiącami osób lub za zamkniętymi drzwiami, ta ostatnia mogła być organizowana od 000 sierpnia, pod warunkiem uzyskania zgody Prefektury, pod warunkiem spełnienia warunków zdrowotnych i materialnych są spełnione.

Ewolucja epidemii pozostanie czynnikiem determinującym ocenę władz administracyjnych, a także ewentualnych nowych działań rządowych, wciąż nieznanych.

 

3. Kryzys zdrowotny ma i będzie mieć również wpływ gospodarczy na ekosystem sportów motorowych. Jakie środki prawdopodobnie podejmie FFSA?
 

Podobnie jak inne sektory, sektor sportów motorowych jest dotknięty tą sytuacją.

Aby ograniczyć negatywne skutki tego kryzysu, musimy z jednej strony jak najlepiej przygotować warunki do jak najszybszego wznowienia działalności, jak wyjaśniono wcześniej, a z drugiej strony podjąć działania dostosowane do kontekstu gospodarczego.

Komitet Sterujący FFSA podjął już decyzję o zamrożeniu przepisów technicznych do 31 grudnia 2021 r., aby uniknąć wzrostu kosztów praktyki.

Ponadto, w pełni świadoma trudności napotykanych przez wszystkich, FFSA przeprowadza obecnie badanie mające na celu maksymalne obniżenie kosztów we wszystkich swoich dziedzinach. W tym celu planowane są konsultacje ze wszystkimi uczestnikami naszego ekosystemu (organizatorami, praktykami, przygotowującymi, producentami, partnerami itp.).

Sama FFSA zainicjowała plan ograniczenia wydatków i inwestycji, aby odzyskać zdrową i pozytywną dynamikę.

Ponadto FFSA, obecna w grupie roboczej CNOSF „Task Force” składającej się z około dziesięciu federacji, realizuje szereg konkretnych środków gospodarczych mających na celu wsparcie graczy w sektorze sportowym, takich jak wprowadzenie odliczeń. sponsoringu sportowego czy nawet wyeliminowania na lata 2020 i 2021 żądanych od organizatorów wydatków ponoszonych na policję i żandarmerię.
 

Na koniec Prezydent FFSA Nicolas Deschaux, powiązany z Prezesem Francuskiej Federacji Motocyklowej, napisał do Ministra Gospodarki i Finansów, aby przypomnieć znaczenie i specyfikę naszego sektora, który ma rzadką cechę łączenia z siłą Francuskie dziedzictwo przemysłowe i sportowe. Mamy nadzieję, że przedsiębiorstwa należące do tego ostatniego, które zapewniają 13 500 miejsc pracy na całym terytorium i osiągają 2,3 miliarda euro obrotu, będą mogły skorzystać ze wsparcia rządowego i środków wsparcia.

Solidarność i odpowiedzialność osób zaangażowanych w sport motorowy i szerzej sport motorowy umożliwi nam wyjście z tego bezprecedensowego kryzysu, który podważa trwałość naszych struktur i praktykowanie naszej pasji.

Wśród zawodów, które mogą zostać dotknięte, znajduje się w szczególności 4 godziny w Castellet, impreza, która ma zainaugurować sezon 2020WIĄZY 19 lipca.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024