NASCAR słabszy w 2019 r

Ujawniono regulamin techniczny sezonu Nascar Cup Series 2019. Organizatorzy ograniczą uprawnienia na kilku imprezach, aby dać pierwszeństwo kierowcom.

opublikowany 02/10/2018 à 22:00

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

NASCAR słabszy w 2019 r

Samochody z Nascar W sezonie 2019 Cup Series będą generalnie słabsze, ale za to będą charakteryzowały się większym dociskiem aerodynamicznym. Tak wynika z ujawnionych przez organizatorów przepisów technicznych na przyszły sezon.

Oferowanych będzie kilka pakietów w zależności od długości pobranych owali i osiąganych prędkości.

Główny pakiet obejmie redukcję mocy o około 200 KM, przy czym silniki V8 wzrosną z 750 do 550 KM dzięki stożkowym podkładkom dystansowym, a także specjalne dodatki aerodynamiczne z większymi spojlerami i splitterami. Pakiet ten, oferujący większą aerodynamikę i mniejszą moc, będzie stosowany na owalnych torach o długości ponad mili, tj. w 17 z 36 wyścigów sezonu, i powinien umożliwić kierowcom operowanie na mniejszych przestrzeniach bez przebywania pod wiatr.

„Pracowaliśmy nad tym przez dwa lata, czy to z zespołami, producentami silników, czy różnymi udziałowcami, zwłaszcza kierowcami, aby osiągnąć ten pakiet., skomentował wiceprezes i dyrektor biura rozwoju Nascar Steve O'Donnell. Staramy się umieścić kierowcę z powrotem w centrum wyścigu. Tego właśnie potrzebuje Nascar. Nie chcemy już walk w tunelu aerodynamicznym z inżynierami, ale zaciętych walk między pilotami. »

W ten sposób Nascar położy kres tablicom ograniczającym (obowiązującym od około trzydziestu lat!), które ograniczały moc na „superszybowcach”, aby zapobiec osiąganiu przez samochody zbyt niebezpiecznych prędkości. Wydajność powinna być podobna, ponieważ płytki ograniczające ograniczały moc do około 410 KM. Wyścig Daytona 500 (Floryda), który rozpoczyna się w każdym sezonie, będzie jednak rozgrywany na tych tablicach, ponieważ zmiana ta nastąpi 28 kwietnia podczas wyścigu w Talladega (Alabama).

„Powinno być podobnie pod względem prędkości i ogólnych wyścigów, potwierdził Steve O'Donnell. W każdym razie, jak zawsze, będziemy śledzić rozwój sytuacji podczas testów. Jeśli zajdzie taka potrzeba, będziemy mieli okazję wprowadzić pewne zmiany po rozpoczęciu weekendu. »

W tym roku oficjalne testy będą ograniczone do trzech zamiast czterech. Goodyear przeprowadzi również testy opon w trzech zespołach zamiast czterech.

To nowe rozporządzenie może przywrócić Chevroleta na właściwe tory, gdyż amerykański producent ma trudności z dotrzymaniem kroku Fordowi i... Toyota wraz z wprowadzeniem na rynek w tym sezonie Camaro ZL1.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz