Zgodnie z ekskluzywne informacje z AUTOhebdo.fr ze środy, 22 maja, BMW wycofa się z Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) po przybyciu 24 godziny Le Mans 2019 (Sarthe, 15-16 czerwca). Oddział sportów motorowych niemieckiego producenta szczegółowo przedstawił swój nowy plan bitew na nadchodzące lata.
Ekscytująca podróż dobiega końca: cztery lata po naszej decyzji o rywalizacji z BMW M8 GTE żegnamy się z @FIAWEC po @ 24hoursoflemans. Jednak nasze #MISJA8 trwa w @IMSA seria. Co jeszcze pozostaje? Sprawdź nasz wątek.#BMW #BMWM #BMWMotorsport pic.twitter.com/vYtIT6AOVT
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) 22 maja 2019
Program ten ma „ skoncentruj się bardziej na istniejących i potencjalnych klientach”, Z „wykorzystanie synergii technologicznych w dziale Rozwoju” z BMW. Wśród najważniejszych zapowiedzi zwróćmy uwagę na rozwójnowy samochód dostosowany do przepisów GT3 i utworzenie zespołu wyścigowego sim. Tam Formuła eThe DTM iImsa pozostają trzema głównymi mistrzostwami bawarskiej firmy.
„Nasze zaangażowanie w Formułę e ma charakter długoterminowy.– precyzuje Jens Marquardt, dyrektor BMW Group Motorsport. Dla nas dyscyplina elektryczna to nie tylko wyścigi samochodowe, nasze zaangażowanie wykracza poza to. Jest to ważna platforma do zaprezentowania naszej wiedzy specjalistycznej w dziedzinie innowacji motoryzacyjnych. Istotne jest utrzymanie dodatniego stosunku kosztów do korzyści, nawet w przypadku pojawienia się nowych zespołów. (Mercedes et Porsche fin 2019. Ndlr). "
Imsa będzie nadal przyjmować M8 GTE, co nie będzie już miało miejsca w przypadku WEC. „Imsa odgrywa kluczową rolę dla naszej marki w Ameryce Północnej i są to mistrzostwa, które dobrze się rozwijają, kontynuuje Jens Marquardt. Największym rynkiem są Stany Zjednoczone w przypadku samochodów BMW M bezpośrednie połączenie między M8 GTE a produkcją jest bardzo odpowiednie. »
Co wskazać bezużyteczność programu GTE Pro w WEC zdaniem BMW. „Globalna obecność BMW M Motorsport jest zapewniona przez konkurencję klientów oraz DTM w Europie i Azji, a także Imsę po drugiej stronie Atlantyku, bez konieczności przechodzenia przez mistrzostwa świata. »
Wreszcie, rozszerzone zostanie wsparcie dla zespołów chcących wystartować w GT3 w wyścigach najwyższej klasy. „Nadal możliwe będzie zapewnienie wsparcia zespołom na początku wydarzeń na torze Nürburgring (Niemcy), Makau i Spa-Francorchamps (Belgia). »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)