Puchar Lamera – Portimão: Zespół Lamera zwycięża po 26 godzinach wyścigów

W ten weekend na torze w Portimão odbył się najdłuższy wyścig w sezonie. Bezkompromisowy Team Lamera zwyciężył po starcie z pole position.

opublikowany 12/09/2022 à 14:30

Jeana-Philippe'a Laurenta

0 Zobacz komentarze)

Puchar Lamera – Portimão: Zespół Lamera zwycięża po 26 godzinach wyścigów

Zwycięstwo drużyny Lamera w Portimão. © Stéphane Azemard / Puchar Lamery

Udział w najdłuższym nowoczesnym wyścigu wytrzymałościowym w roku był wyzwaniem dla 27 załóg obecnych w ten weekend na torze w Portimao. Trasa portugalska, tak doceniana za wyzwanie techniczne, jakie stanowi, odwiedziła już w 2018 r. podczas Pucharu Lamera, nie zawiodła 119 zgłoszonych kierowców. Zgodnie z tradycją Lamera Cup, podczas całego wyścigu współistnieli doświadczeni kierowcy, panowie i zupełni nowicjusze. Niektórzy wystawiają swoje mechanizmy na próbę. Inni stanęli przed fizycznym wyzwaniem związanym z uczestnictwem w takim wydarzeniu, podczas gdy temperatura w kabinach pasażerskich czasami przekraczała 60°C.

Startując z pole position, Team Lamera (Couasnon, Wilfried i Matteo Merafina) wygrał zawody, jeszcze bardziej umacniając swój status lidera mistrzostw. Załoga Lamery #2012, która nigdy nie zdobyła tytułu od czasu rozpoczęcia mistrzostw w 65 roku, ma większe niż kiedykolwiek szanse na zdobycie mistrzostwa. Z tyłu będziemy pamiętać bardzo dobre drugie miejsce ekipy ETC Racing 1 (Dufour, Parsa, Ayari) po 6923 przejechanych okrążeniach i starcie z trzeciego miejsca na starcie. Dzisiejszy występ to zasługa załogi CTF Corpoboost (Poret, Corbie, Boust, Beraud), trzeciej w klasyfikacji generalnej i pierwszej reprezentantki kategorii Pro-Am. Jednorodna, stała, załoga spędziła w szybie najmniej czasu: tylko godzinę i dziesięć minut. Wynik, który w szczególności pozwala mu pokonać Team TTM 75 (Di Duca, Samarianov, Soave), zajmując 2. miejsce w kwalifikacjach i ostatecznie 5. pod szachownicą. Mieszany wynik jak na załogę, która w klasyfikacji generalnej zajmowała 2. miejsce przed Portimao. Kolejnym rozczarowaniem była załoga L'Auto Leclerc by Asphalte (Orgeval, Valensi, Casals, Gruau). Szósty na starcie, czwarty w klasyfikacji generalnej przed Portimao i przede wszystkim aktualny mistrz, nie zobaczy szachownicy z powodu nocnej awarii silnika.

Zwycięstwo drużyny Lamera w Portimão. © Stéphane Azemard / Puchar Lamery

W Pro-Am doskonały wynik załogi AMS Propreté by CTF (Christophe, Fabien, Tristan Heliou) – 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. w kategorii – pozwala zachować wszelkie szanse przed mistrzostwami, które wyraźnie pokazały tytuł Pro-Am jest jego celem priorytetowym. Wynik kontrastujący z obecnym liderem klasyfikacji generalnej Pro-Am, załogą Race Track Rollinger TEC (Rollinger, Dumont, Delpit, Bruckner), która zajęła 3. miejsce w kategorii w Portimao.

Wśród Gentlemanów zwyciężył Triangle Nord (Szulc, Durieu, Forissier, Lannelongue) przed Triangle Belgique (Toussaint, Plunus, Nava, Huyge). Załoga West Motors by ETC Racing (Peyrard, Mengolli, Galland, Devos) po zdominowaniu imprezy w swojej kategorii musiała zadowolić się trzecim miejscem. Problem z elektroniką i incydent wyścigowy zmusiły go do rezygnacji ze zwycięstwa.

Odnotujemy także obecność załogi w barwach M6 Turbo z okazji 35-lecia pokazu. Załoga składała się z czterech neofitów, prezentera Safeta Rastodera i komika Arnauda Tsamere jako lidera samochodu. Na innej Lamerze Grégory Galiffi (Direct Auto, C8) przyjechał, aby odkryć świat nowoczesnej wytrzymałości. Na kilka godzin przed metą oba samochody nie zobaczyły flagi w szachownicę z powodu problemów mechanicznych.

Do zobaczenia 1 i 2 października na hiszpańskim torze w Walencji na przedostatnim wydarzeniu w sezonie.

WYNIKI :

ELITE

1 – Couasnon, Wilfried i Matteo Merafina (zespół Lamera).

2 – Dufour, Parsa, Ayari (ETC Racing 1).

3 – Di Duca, Samarianow, Soave (zespół TTM 75).

PRO-AM

1 – Poret, Corbie, Boust, Beraud (CTF Corpoboost)

2 – Christophe, Fabien, Tristan, Lucas Heliou (AMS Propreté).

3 – Rollinger, Dumont, Delpit, Bruckner (tor wyścigowy Rollinger TEC).

PAN

1 – Szulc, Durieu, Forissier, Lannelongue (Trójkąt Północny).

2 – Toussaint, Plunus, Nava, Huyge (trójkąt Belgia).

3 – Peyrard, Mengolli, Galland, Devos (West Motors firmy ETC).

Wszystkie wyniki znajdziesz na stronie http://lameracup.fr.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz