Lamera Cup – Stabilność na rok 2022, nowości w roku 2023

Opierając się na dynamice sezonu 2021 i przygotowując znaczące wydarzenia, taki jest cel TTM Compétition, organizatora Pucharu Lamera. Mistrzostwa Francji świętują w tym roku swoje 10-lecie.

opublikowany 18/01/2022 à 13:53

Jeana-Philippe'a Laurenta

0 Zobacz komentarze)

Lamera Cup – Stabilność na rok 2022, nowości w roku 2023

Podążając dynamiką sezonu 2021, przygotowując jednocześnie znaczące wydarzenia, taki jest cel TTM Compétition. ©Puchar Lamery

W kalendarzu Lamera Cup 2022, podobnie jak w roku ubiegłym, znalazło się siedem spotkań francuskich i europejskich. W sierpniu ubiegłego roku mistrzostwa zainaugurowały w Jerez wyścig trwający 30 godzin plus jedno okrążenie, najdłuższą imprezę kiedykolwiek zorganizowaną w ramach Pucharu Lamera. Format XXL ma stać się standardem dla wyścigów „wydarzeń” każdego sezonu. „ Zorganizujemy nowy wyścig trwający 30 godzin i 1 okrążenie w Portimão. Przyjechaliśmy na ten tor już w 2019 roku na 24-godzinne wydarzenie. To obwód F1 z bardzo ciekawą trasą i fantastyczną infrastrukturą, dlatego jest to satysfakcjonujący cel dla naszych kierowców », wyjaśnia Wilfried Merafina, organizator Pucharu Lamera. Magny-Cours będzie gospodarzem inauguracyjnej rundy sezonu, która odbędzie się 2 i 3 kwietnia. Misano (Włochy, 30 i 1 kwietniaer maja), Nogaro (4 i 5 czerwca), Le Castellet (9 i 10 lipca), Portimão (Portugalia, 10 i 11 września), Walencja (Hiszpania, 1er i 2 października) oraz Dijon (21 i 22 października).

  • Rozwój pneumatyki

Dyscyplina pozostaje otwarta dla kierowców na każdym poziomie – zarówno doświadczonych, panów kierowców, jak i zupełnie początkujących. W trosce o stabilność kosztów definicja Lamery jest identyczna jak w zeszłym roku: podwozie rurowe, 5-cylindrowy silnik turbo Ford o mocy 330 KM, 6-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów, wspomaganie układu kierowniczego, 970 kg pustego... W przypadku nowych Większe lusterka ogłoszono w celu poprawy widoczności, należy zauważyć ewolucję po stronie opony. Lamera Cups są nadal obute w opony Continental. Jednak niemiecki producent, partner mistrzostw od ich premiery w 2012 roku, dostarczy zupełnie nowy SportContact 7. Przy jego opracowywaniu firma Continental wzięła pod uwagę specyfikę Lamery. „ W porównaniu do SportContact 6 jesteśmy o 1”3 szybsi w Dijon. Przyczepność boczna i stabilność hamowania są lepsze, a wytrzymałość powinna wzrosnąć o 15%. W wyścigu 30-godzinnym powinniśmy zatem zużyć tyle samo opon, co w wyścigach 24-godzinnych z poprzednich lat. »

  • V6 i biopaliwa w 2023 roku

Najbliższe miesiące zostaną wykorzystane na przygotowanie zmian wprowadzonych na rok 2023. Począwszy od integracji nowego silnika. Będzie to silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, nadal dostarczany przez Forda, który powinien zapewnić większy komfort jazdy. Jego moc nie została jeszcze ustalona, ​​ale będzie większa od obecnego 5-cylindrowego. Przede wszystkim silnik ten może być zasilany zarówno paliwami standardowymi, jak i biopaliwami. „ Chcemy zainicjować podejście proekologiczne. Wykorzystanie biopaliwa to pierwszy krok, możliwy do natychmiastowego osiągnięcia i mający znaczenie ekonomiczne » – precyzuje Wilfried Merafina. Organizator drugi rok z rzędu zauważa, że ​​okres poza sezonem jest przerywany gromadzeniem większej liczby informacji od zespołów i kierowców spoza mistrzostw. Zaowocowało to zbudowaniem tej zimy pięciu podwozi. Szósty egzemplarz został już zamówiony na sezon 2023.

CZYTAJ TAKŻE > Czy Sébastien Loeb może wygrać Monte Carlo?

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz