Czy Sébastien Loeb może wygrać Monte Carlo?

W każdy wtorek dwóch naszych reporterów koncentruje się na gorącej debacie chwili. W tym tygodniu zastanawiamy się, czy Sébastien Loeb zdoła w tym roku wygrać Monte-Carlo i wyrównać rekord Sébastiena Ogiera wynoszący 8 zwycięstw.

opublikowany 18/01/2022 à 10:00

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Czy Sébastien Loeb może wygrać Monte Carlo?

Czy Sébastien Loeb może w tym roku wygrać Monte Carlo? ©DR

Fakty : Kilka dni po zdobyciu drugiego miejsca za Nasserem Al-Attiyahem w Dakarze Sébastien Loeb powraca WRC. W najbliższy weekend Alzatczyk będzie rywalizować w Monte-Carlo ze swoim nowym zespołem M-Sport. Za kierownicą Forda Puma Hybrid Rally1 dziewięciokrotny mistrz wystartuje w klasyku Monako po raz pierwszy od 2020 roku. W międzyczasie Rajdowe Mistrzostwa Świata zamieniły się w hybrydy, a konkurencja się wzmocniła. Co wystarczy, aby przewidzieć weekend pełen wydarzeń i automatycznie wykluczyć go ze zwycięstwa?

TAK, przez Medhiego Casaurang-Vergez

Obaj mężczyźni nie lubią redukować swoich sportowych stawek do pojedynku pomiędzy Sébastienem, jednak Monte-Carlo niewątpliwie ożywi chęć porównań. Wyjątkowy kierowca, Sébastien Loeb, były rekordzista sukcesów w zimowej imprezie, przekazał ten nieoficjalny tytuł najlepszemu kierowcy w rallye z 2010 roku, Sebastian Ogier, na długość. Jeśli nic nie potwierdza, że ​​Alzatczyk sięgnie po ósme trofeum zwycięzcy w Księstwie, nie brakuje powodów do nadziei.

Po pierwsze, doświadczenie i wiedza człowieka takiego jak Sébastien Loeb, który jest już niezwykle cenny w każdej rundzie kalendarza, nabierają innego wymiaru w wydarzeniu inaugurującym sezon. Uczestnicy opisują Monte-Carlo jako jeden z rajdów, jeśli nie „rajd”, najbardziej niebezpieczny do opanowania, ponieważ wiąże się z wieloma pułapkami: czwartkowe nocne promocje (które w 2022 r. stały się niemal anachroniczne), zima warunki w górach (śnieg, płaty lodu, błoto w przypadku łagodnej przejażdżki i druga specjalna przełęcz), ale czasami w dolinach łagodna pogoda, co wiąże się z trudnym wyborem opon. Wygrać może tylko pilot doświadczony w praktyce.

Ponadto styl jazdy Sébastiena Loeba powinien odpowiadać ograniczeniom związanym z ładowaniem pojazdów hybrydowych, co jest wielką nowością w Rally1. Jeżeli do hamowania używa lewej stopy, nie robi tego, trzymając prawą stopę stale wciśniętą na pedale przyspieszenia. Dlatego nie powinien mieć większych trudności w przeprowadzeniu tego procesu i regularnie korzystać z dodatkowej mocy, jaką zapewnia ta technologia w Fordzie Pumie.

Zatem sekwencja między saudyjskim Dakarem a Monte-Carl stanowi fałszywy problem. W 2019 roku trzecie miejsce zdobyte na peruwiańskiej pustyni nie przeszkodziło mu w wskoczeniu tydzień później na siedzenie Hyundai i20 Coupe WRC nawiązuje współpracę z południowokoreańskim producentem. Czwarty po 16 wyścigach specjalnych, zajmując w sobotę ostatni stopień podium, dziewięciokrotny mistrz świata WRC nie miał czego pozazdrościć pod względem świeżości fizycznej i psychicznej w porównaniu ze swoimi (znacznie) młodszymi rówieśnikami. Rok później najsłynniejszy rajd nie pojawił się w jej programie. Mogliśmy się spodziewać, że Seb będzie nakręcony jak szwajcarska kukułka, ale nie: dojechał na szóstym miejscu z powodu błędu kierowcy na ostatnim etapie. Tym razem Loeb pospieszył do południowo-wschodniej Francji, aby po powrocie z samolotu z Arabii Saudyjskiej spędzić dzień za kierownicą, analizując notatki ze swoją nową pilotką Isabelle Galmiche. 47-letni Sébastien Loeb pozostaje głodny!

niebieski samochód na śniegu

©DPPI/B. Rudowłosy

NIE, przez Gonzalo Forbes

Musimy wrócić do Turcji we wrześniu 2020 r. i do jej trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej, aby znaleźć jakikolwiek ślad Sébastiena Loeba w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Od tego czasu Alzatczyk z pewnością nie pozostaje bezczynny, biorąc udział w dwóch startach w Dakarze, ale pozostaje z dala od światowego środowiska rajdowego.

Sébastien Loeb, chcący wrócić do wielkich lig, pragnie zrobić wrażenie, ale ósme zwycięstwo w klasyku Monako wydaje się obecnie trudne. Przede wszystkim Francuz trafia do zupełnie nowego dla niego zespołu. Nietykalny z Citroënem, dyskretny z Hyundaiem, ten, który stanie na podium Dakaru, po raz pierwszy w swojej karierze odkryje M-Sport. Zakład jest śmiały, ale angielska struktura jest tylko cieniem samej siebie od czasu zdobycia tytułu w 8 roku przez Sébastiena Ogiera. Dla przykładu podopieczni Malcolma Wilsona nie zaznali smaku zwycięstwa przez ostatnie trzy sezony, systematycznie kończąc z tyłu. Toyota i Hyundai, dwa ogry mistrzostw.

Oprócz słabych wyników M-Sportu, Sébastien Loeb będzie musiał poradzić sobie z nową osobą na właściwym miejscu. Wyjdź z Daniela Eleny i zrób miejsce Isabelle Galmiche. Chociaż podczas ostatnich testów pocierali się ramionami, duet będzie miał pierwsze wspólne doświadczenie w wyścigach. Z nowym nawigatorem po prawej stronie Alzatczyk mógł potrzebować kilku odcinków specjalnych, a nawet rajdów, aby majonez się przyjął.

Wreszcie nie zabraknie także rywalizacji. Aktualny mistrz świata i najnowszy zwycięzca wyścigu w Monte-Carlo, Sébastien Ogier, nie odrzucił zaproszenia Toyoty i będzie miał tam okazję mierzyć się z dziewiątym sukcesem. W tym samym klanie będziemy musieli liczyć na Elfyna Evansa i Kalle Rovanperä, którzy obaj chcą być numerem 9 w Gazoo Racing. W Hyundaiu nadszedł czas na reakcję. Po skomplikowanym roku 1 Thierry Neuville et Ott Tanak będą chcieli od początku pokazać, że są poważnymi pretendentami, co jeszcze bardziej utrudni zadanie Sébastienowi Loebowi.

„Jest wiele powodów, które sprawiają, że uważam, że Sébastien Loeb nie może wygrać Monte Carlo w 2022 roku, chyba że Seb stworzy pierwszą wielką niespodziankę w nowej erze WRC.

CZYTAJ TAKŻE > Isabelle Galmiche: „Sébastien Loeb zna moją powagę i zaangażowanie”

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz