Idealne posunięcie dla zespołu LeMans i duetu Oshima-Yamashita w Fuji

Lexus zachował koronę na dystansie 500 mil od Fuji dzięki zwycięstwu LC 500 nr 6 – Zespół LeMans z Oshima – Yamashita, autorzy punktualnego zatrzymania przed neutralizacją.

opublikowany 04/08/2019 à 11:56

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Idealne posunięcie dla zespołu LeMans i duetu Oshima-Yamashita w Fuji

Przez długi czas wydawało się, że te 500 mil do Fuji działa na korzyść Nissana. Zarówno GT-R GT500 nr 23 – Team Nismo Ronniego Quintarelliego i Tsugio Matsudy, jak i nr 3 – NDDP Racing z B-Maxem Frédérica Makowieckiego – Kohei Hirate zdominowały początek wyścigu, zanim scenariusz się zmienił tym gorzej na korzyść Lexusa i Team LeMans.

Przede wszystkim to Frédéric Makoweicki został wrzucony w korkociąg przez Lexusa nr 19 – Team Bandoh, po ponownym uruchomieniu po wyjściu Lexusa nr 38 – ZENT Cerumo, ofiarą problemu z nakrętką koło.

Nissan nr 23 prowadzi następnie zespół Lexusa nr 36 w Tom's of Nakajima – Sekiguchi, ale nowa neutralizacja następuje po zatrzymaniu Nissana nr 24 – Kondo Racing Nissan z Jann Mardenborough, ofiary problemu z silnikiem w związku z aleją serwisową .

Incydent, który zadecyduje o wyniku wyścigu, ponieważ Lexus LC 500 nr 6 – Zespół LeMans złożony z Kazuyi Oshimy i Kenty Yamashity Udało mu się zjechać do alei serwisowej, zanim została ona zamknięta w ramach systemu samochodu bezpieczeństwa.

Opłacalne wezwanie dla zespołu, który po wznowieniu wyścigu ma solidną przewagę nad konkurencją, która nie może już wrócić. W ten sposób Lexus odnotowuje drugi sukces z rzędu w tym wyścigu na dystansie 500 mil, po zwycięstwie zespołu w zeszłym roku w wyścigu Tom's.

To także drugie zwycięstwo z rzędu tandemu Oshima – Yamashita w tym roku, po sukcesie Burirama w Tajlandii i pomimo znacznego handicapu wagowego na pozycji nr 6.

Podium uzupełniają Honda NSX-GT nr 1 – Team Kunimitsu Jensona Buttona i Naoki Yamamoto oraz Nissan GT-R GT500 nr 23 – Team Nismo Quintarelli – Matsuda.

W GT300 Lamborghini odniosło pierwsze zwycięstwo w tym roku za kierownicą Huracan GT3 Evo nr 87 – JLOC de Couto – Takahashi – Fujinami.

Pełny raport z wydarzenia Fuji 500 mil znajdziesz w numerze 2228 AUTOtygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz