Zawody rozgrywane z uwzględnieniem średniej czasów trzech kierowców każdej załogi, ostatnia sesja kwalifikacyjna sezonu Blancpain GT Series 2018 Wytrzymałość Puchar w Barcelonie uśmiechał się Mercedes oraz nr 4 – Czarny Sokół Maro Engela – Yelmera Buurmana – Luca Stolza.
W Q1, wierny swojemu dobremu przyzwyczajeniu od początku mistrzostw, Belg Dries Vanthoor był najszybszy od pierwszych okrążeń, plasując swoje Audi R8 LMS GT3 nr 1 – Team WRT na szczycie hierarchii z czasem 1:44 ″068, zanim Mirko Bortolotti (Lamborghini Huracan GT3 nr 63 – GRT) tymczasowo powrócił na prowadzenie.
Jednak Vanthoor zareagował natychmiast, osiągając czas 1'43″950, czas osiągnięty tuż przed neutralizacją czerwonej flagi, po gwałtownym wypadku Pietera Schothorsta w Audi R8 LMS GT3 nr 66 – Attempto Racing na wyjeździe z zakrętu Campsa. Kierowca opuścił samochód bez poważnych obrażeń.
Czerwona flaga i paskudny wypadek Attempto-Audi nr 66. Za kierownicą siedział Pieter Schothorst. Na szczęście już go nie ma i wszystko w porządku. https://t.co/jLnH2e2zLs pic.twitter.com/Gn4i4AXbhe
— Seria Blancpain GT (@BlancpainGT) 30 września 2018 r.
Po ponownym uruchomieniu nie odnotowano żadnej poprawy w najlepszym czasie, ale Vanthoor anulował swój czas z powodu poprawy pod żółtą flagą. Tym samym Felipe Fraga (Mercedes-AMG GT3 nr 44 – Strakka Racing) kończy Q1 na prowadzeniu z czasem referencyjnym 1:43″951, 70 tysięcznych przewagi nad Mirko Bortolottim i 117 tysięcznych przed Driesem Vanthoorem.
Następnie Simon Gachet (nr 8 Audi R3 LMS GT25 – Saintéloc Racing), Franck Perera (nr 3 Lamborghini Huracan GT82 – GRT) i Tristan Vautier (nr 3 Mercedes-AMG GT88 – Mercedes-AMG Team AKKA-ASP).
Faworyci są obecni
Q2 została następnie w dużej mierze zakłócona przez żółty żółty tor mający na celu ewakuację #24 – Reiter Engineering Lamborghini Gallardo, który utknął w żwirowej pułapce na zakręcie nr 1, oraz przez czerwoną flagę w ostatnich chwilach po wyjściu Audi R8 LMS GT3 n° 888 – Kolekcja samochodów.
Ale dzięki Christianowi Vietorisowi, który uplasował się na 44. miejscu, Strakka Racing i Mercedes nadal utrzymują najlepszy tymczasowy średni czas 1'44″330, 111 tysięcznych przed Mercedes-AMG GT3 z numerem 4 – Black Falcon autorstwa Maro Engela. autor absolutnie najlepszego czasu w Q2.
Mniejszy sukces załogi Mercedesa nr 88 – AKKA-ASP, gdyż utrudniony przez neutralizacje Dani Juncadella nie może osiągnąć lepszego czasu niż 12. najszybszy czas, a francuski samochód spada na 8. miejsce tymczasowe przed decydującą częścią.
Ostatnie słowo w końcu należy do nr 4 – Black Falcon d'Engel – Stolz – Buurman, który kończy z najlepszą średnią z czasem 1'44″312. Wynik ten zapewnia dodatkowy punkt trio, które wraca do remisu w mistrzostwach z Raffaele Marciello.
Po drugie, Audi R8 LMS nr 1 – Team WRT z Vanthoor – Riberas – Mies poniosło porażkę przy 172 tysięcznych i wyprzedziło Mercedes-AMG GT3 nr 43 – Mercedes-AMG Team Strakka Racing z Buhk – Parente – Götz, trzecie z wynikiem 274 tysięczne tysięczne.
Lider mistrzostw, Raffaele Marciello, wspierany przez Tristana Vautiera i Dani Juncadellę w Mercedesie nr 88 – AKKA-ASP wystartuje z 4. pozycji i może żałować słabego występu Daniego Juncadelli w Q2, Marciello ustanawiając najlepszy czas bezwzględny zawodów sesja w 1'43″667.
Dobry występ Audi R8 LMS GT3 z numerem 25 – Saintéloc Racing de Haase – Feller – Gachet, które znalazło się w pierwszej piątce. Polak w Srebrnym Pucharze wywalczył numer 5 Jaguar G3 – Emil Frey Racing de Fontana – Zaugg – Grenier , kiedy Mercedes-AMG GT54 nr 3 – Strakka Racing firmy Williamson – Leventis – Buncombe dominuje w Pro-Am.
Mercedes-AMG GT3 nr 89 należący do tandemu Debard – Barthez (AKKA-ASP) zdobywa pole position w Pucharze Am, choć nadal badany jest pod kątem możliwej nadmiernej prędkości w alei serwisowej.
Trzygodzinne wydarzenie rozpocznie się o 15:XNUMX i będzie transmitowane na żywo w formie wideo z komentarzem w języku francuskim na naszej stronie internetowej.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)