Instrukcja obsługi Pure ETCR, przyszłych mistrzostw w turystyce elektrycznej

„Bitwy” zamiast zwykłych „wyścigów”, format sprintu, kalendarz międzynarodowy, pełna moc; Pure ETCR chce wyróżnić się na tle tradycyjnych etykiet zawodów samochodów turystycznych.

opublikowany 19/02/2020 à 16:55

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Instrukcja obsługi Pure ETCR, przyszłych mistrzostw w turystyce elektrycznej

Ogłoszenie po raz pierwszy jesienią 2018 r, l’Electric TCR (ETCR) s’était depuis fait discret. Cupra et Hyundai avaient bien annoncé le développement de machines électriques, mais les détails concernant le championnat se faisaient attendre. 

19 lutego w Paryżu firma Eurosport Events, odpowiedzialna za organizację i promocję mistrzostw oraz Grupa WSC, twórca produktu ETCR za pośrednictwem Marcello Lottiego, zorganizowały konferencję, aby ostatecznie przedstawić instrukcje dotyczące tej serii.

 

 

Zmieniono również nazwę na Pure ETCR. Nie zabraknie oczywiście odniesienia do ekologicznej strony technologii elektrycznej, ale także aspektu autentycznej rywalizacji, „od drzwi do drzwi”, którą tylko TCR wie, jak ją zapewnić. 

Goodyear został, podobnie jak w przypadku WTCR, jedynym producentem mistrzostw. W Pure ETCR opracowany zostanie tylko jeden rodzaj gumy. 

Innowacyjny format 

Nie nazywaj tego już „wyścigiem”, ale Bitwa ". Peleton zostanie podzielony na kilka grup, rozdzielonych losowaniem. Planowane są trzy fazy bitew na bardzo krótkich dystansach: trzy rundy w bitwach 1 i 2 oraz runda kwalifikacyjna w bitwie 3.

W przeciwieństwie do rallycross, po zakończeniu tych bitew nie zostanie wyeliminowany żaden pilot. Zawody zakończą się trzema finałami, w których najsprawniejsi zawodnicy zgromadzą się w Finale A, wicemistrzowie w Finale B, a najsłabsi w Finale C. 

Finały będą trwały 20 minut. Celem jest uniknięcie zarządzania oszczędnościowego, jak to może mieć miejsce w przypadku Formuła Einnymi słowy: daj z siebie wszystko od początku do końca!

Totalny atak

Elektryczność nie musi być trudna. Aby zapewnić stały spektakl, wydarzenia będą odbywać się w krótkich cyklach, z myślą o zapewnieniu wyjazdu z Bataille co kwadrans. Samochody będą ładowane na specjalnej stacji z urządzeniem wodorowym. 

Baterie dostarczone przez firmę Williams Advanced Technologies, są w stanie zwiększyć autonomię od 10% do 90% w ciągu jednej godziny. Pojazdy nie powinny się ciągnąć. Pchnięcie, aby przejść, czasami zwiększy moc do odpowiednika 680 koni mechanicznych i 500 kW w stałym czasie.

 

Kalendarz 

W 2020 roku odbędzie się kilka wydarzeń, które przybliżą dyscyplinę szerszej publiczności. Pierwszy występ odbędzie się podczas Goodwood Festival of Speed (Wielka Brytania, 9-12 lipca), z dynamiczną demonstracją podczas wspinaczki górskiej.  

Rundy Pucharu Świata Samochodów Turystycznych (WTCR) na torach Salzburgring (Austria, 25–26 lipca) i Inje (Korea Południowa, 17–18 października) będą służyć jako tradycyjne pokazy torów, z dwoma wyjazdami na Grand Prix Historycznej Kopenhagi (Dania, 1-2 sierpnia), podczas 24-godzinnego wyścigu Daytona (Floryda, 30-31 stycznia 2021 r.) oraz w Chinach.

Po tym okresie próbnym nadszedł czas „prawdziwe” otwarcie, zaplanowane na 2021 rok. Odbędzie się osiem spotkań, z czego połowa odbędzie się w Europie, a dwa lub trzy spotkania odbędą się obok WTCR. Żaden producent nie będzie mógł wystawić więcej niż trzech samochodów. W tej serii odznak FIA International przyznany zostanie tytuł kierowcy i producenta. W 2022 roku kalendarz powinien powiększyć się do 10 wydarzeń. 

Na chwilę obecną w rankingach Pure ETCR znajdują się cztery firmy. Cuprę i Hyundaia są na stosunkowo zaawansowanym etapie tworzenia swojego samochodu elektrycznego, natomiast włoscy przygotowują Romeo Ferrari pracuje nad Giulią specjalne (bez pomocyAlfa Romeo). Ostatnio Chińczycy LSR (odpowiedzialny za MG TCR) ogłosili zamiar przybycia na Pure ETCR. 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz