Pascal Zurlinden: „Porsche 911 GT3 R było konkurencyjne niemal wszędzie”

Pascal Zurlinden, szef programów Porsche Motorsport, skorzystał z Pucharu Świata FIA GT w Makau, aby przypomnieć sobie udaną kampanię nowego 2019 GT911 R w 3 roku, w tym sukces w 24-godzinnym wyścigu w Spa.

opublikowany 20/11/2019 à 17:10

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Pascal Zurlinden: „Porsche 911 GT3 R było konkurencyjne niemal wszędzie”

Udany rok dla 911 GT3 R „2019”?

Należy wziąć pod uwagę, że samochód dopiero zaczynał. Na początku trochę cierpieliśmy, bo nie byliśmy do końca gotowi na spotkania w Daytona (otwarcieIMSA). Mieliśmy małe problemy z samochodem.

Jednak po Bathurst zwycięstwo na Monzy w GT World Challenge z Dinamic Motorsport było prawdziwym punktem zwrotnym. Dla wszystkich było to zaskoczeniem. A potem był szczyt Spa. Tym bardziej, że po raz pierwszy zaufaliśmy firmie GPX Racing.

 

 

Od tego czasu udało nam się być konkurencyjnymi niemal wszędzie, gdzie pojawiło się 911. Nie zawsze w biegu po zwycięstwo, ale zawsze w wyścigu o czołowe pozycje.

Vous devez être satisfaits de voir que toutes les équipes exploitant la Porsche ont à un moment été performantes ?

Nasz zespół wsparcia, kierowany przez Sebastiana Golza (menedżer projektu 911 GT3 R, przyp. red.), działa bardzo dobrze. Każda drużyna może wygrać. Zobaczymy to w ten weekend w Makau, gdzie wszystkie samochody są szybkie. Nawet „czysty klient”, taki jak Absolute Racing i Alexandre Imperatori, dotrzymuje kroku.

Ile nowych samochodów sprzedałeś do tej pory?

Dostarczono już 45, a naszym celem jest osiągnięcie 70 do końca roku.

Jak poradziłeś sobie z rozczarowaniem po 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu? (Porsche było na dobrej drodze do zwycięstwa, zanim Laurens Vanthoor został ukarany karą za nadmierną prędkość i nieprzestrzeganie podwójnych żółtych flag)

Myślę, że zdecydowanie mieliśmy szansę na zwycięstwo. Samochód był w mieszance. W tamtym czasie ważne było również to, że tor Nürburgring stanowił prawdziwy krok naprzód po tym, jak 911 GT3 R ewoluowało bez problemów w 24-godzinnym wyścigu.

Klienci tacy jak Frikadelli Racing mieli także okazję walczyć z Manthey Racing (silnym ramieniem Weissacha w GTE/GT3), co potwierdziło, że prawdziwy postęp poczyniono również w przypadku klientów.

Wspomniałeś o Frikadelli Racing. Jak doszło do tego wyboru w przypadku 9-godzinnego wydarzenia Kyalami w ten weekend?

Często kontaktujemy się z Frikadellim (regularnie występującym w VLN i 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring). Pod koniec roku próbowali zobaczyć różne mistrzostwa, w GT Open, w GT World Challenge. Teraz chcieli spróbować swoich sił w Intercontinental GT Challenge.

Czy możemy spodziewać się ponownie takiego samego zaangażowania ze strony Porsche w… IGTC w 2020 roku?

Zdecydowanie. Zawsze tak będzie z lokalnymi zespołami. Chcemy zachować tę koncepcję, nawet jeśli pozostali producenci mają w pewnym sensie oficjalne zespoły, które podróżują po świecie. Będą to zatem dla nas lokalne zespoły lub klienci ze sponsorami, którzy są zainteresowani organizacją wyścigów poza Europą.

Co stanie się z ogólnym wyzwaniem GT World Challenge?

W Stanach Zjednoczonych nie będzie już samochodów Pro, ale w Pro-Amie powinniśmy mieć kilka samochodów. W Azji sprawdza się to bardzo dobrze, a w Europie to głównie rękawy Wytrzymałość które są uprzywilejowane. Stąd właśnie to zainteresowanie. To będzie skomplikowane.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz