PCCF – Julien Fébreau: „Wspaniała szansa” na występ w Le Mans

Oficjalny komentator Formuły 1 w Canal+, Julien Fébreau zakłada w tym tygodniu kostium pilota. Kierowca Pierre Martinet by Alméras ma swoje pierwsze doświadczenia za kierownicą Porsche 992 GT3 Cup.

opublikowany 08/06/2023 à 18:20

Aleksandra HERBINA

0 Zobacz komentarze)

PCCF – Julien Fébreau: „Wspaniała szansa” na występ w Le Mans

Bardzo zadowolony ze swojej obecności w Pucharze, Julien Fébreau świetnie się bawi w Pucharze. © Alexis Goure.

Jakie to uczucie być obecnym jako kierowca w wyścigu wspierającym 24 godziny Le Mans ?

C’est évidemment beaucoup de plaisir. L’événement est exceptionnel, la date historique et c’est une édition à laquelle tout le monde veut assister. J’ai une chance fabuleuse, j’y participe en tant que pilote dans le cadre de la Porsche Carrera Cup Le Mans. Être au volant sur le circuit des 24 Heures, le même week-end que la course, on était nombreux à l’espérer. 

Dla ścisłości, planowałem już przyjazd do Le Mans. W nocy z 31 grudnia na 1 stycznia zarezerwowałem nocleg nie wiedząc, że będę mógł pojechać. Czekałem na ten wyścig ponad sześć miesięcy. Można powiedzieć, że tam byliśmy! 

Czy siedząc za kierownicą czujesz ciężar historii?

Jesteśmy bardzo skupieni na torze, ale zdajemy sobie sprawę, że przejeżdżamy przez legendarne miejsca. Na prostej Mulsanne mam czas, aby powiedzieć sobie, że naprawdę jestem na miejscu. To samo dotyczy zakrętów w Indianapolis czy Porsche esses, z których korzystały legendy przed nami. Następnie nie powinieneś ustawiać się zbytnio po stronie widza. Jesteśmy w ciągłym ruchu, ponieważ jest mnóstwo rzeczy do zrobienia za kierownicą i pedałami. Koncentracja szybko bierze górę. 

Wjechałeś Alpine Cup, w Clio Cup i w Rallycross oczywiście. Jak oceniasz Porsche 911 GT3 Cup w wersji 992?

911 to legendarny samochód, którym jeżdżę w miejscu równie legendarnym. Porsche charakteryzuje się wyjątkowo wysokimi osiągami i imponującą wydajnością. Flirtujemy z 300 km/h w Hunaudières. Jeździłem z nim w Le Castellet, ale miał ABS. To odkrycie bez, więc zaczynam się oswajać. Przed nami cztery ważne spotkania (dwie bezpłatne sesje, kwalifikacje i wyścig). Pierwsze dwa mam już za sobą, teraz skupiam się na kolejnym.

Podczas 2PR ustanowiłeś trzeci najszybszy czas w kategorii Am, gdzie w tym roku poziom jest wyższy. Czy jesteście zaskoczeni tym występem?

Szczerze mówiąc, skupiam się tylko na sobie. Nie patrzę na zegarek, bo muszę się jeszcze wiele nauczyć. Najważniejszą rzeczą było znalezienie orientacji, czego nie udało mi się zrobić podczas pierwszego treningu. Popełniałem błędy podczas hamowania i dlatego moje trajektorie były złe, podobnie jak wyjścia z zakrętów. Mój czas jest dobrą niespodzianką, ale największą przyjemność sprawia mi znalezienie rozwiązań tego, czego mi brakowało. 

Zespół Pierre Martinet by Alméras, z którym jeździsz, ma duże doświadczenie. Mają szybkich kierowców, takich jak lider mistrzostw Alessandro Ghiretti. Czy otrzymujesz od nich porady?

Jestem bardzo szczęśliwa, że ​​mogę być z nimi, bo bardzo mi pomagają! Philippe Alméras, menadżer zespołu, ma monumentalne doświadczenie. Atmosfera jest doskonała i wszyscy są otwarci. Niezależnie od tego, czy będzie to Alessandro Ghiretti, Mathieu Martins czy Christophe Lapierre, przekazują mi właściwe informacje, których potrzebuję. Postawili się na moim miejscu, aby pomóc mi przejść do sedna. 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz