Ribeiro: „Zwiększenie dostępności WTCR” w 2020 r

Dla szefa Eurosport Events (promotora WTCR) sezon Pucharu Świata Samochodów Turystycznych 2020 musi pozwolić na powrót do pierwotnej mentalności TCR, czyli rozsądnych kosztów, nawet jeśli oznacza to zmniejszenie wysiłków producentów.

opublikowany 29/02/2020 à 09:36

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ribeiro: „Zwiększenie dostępności WTCR” w 2020 r

Puchar Świata Samochodów Turystycznych (WTCR) zostawiliśmy włączony po prostu oszałamiający finał w Malezji środek grudnia. Dwa miesiące później to już nie czas świętowania i satysfakcji z Eurosport Events. To rzeczywiście delikatny okres, przez który przechodzi szczyt piramidy TCR.

Chociaż oficjalne testy są nadal zaplanowane w Motorland Aragon (Hiszpania) na koniec marca, lista zgłoszeń z trudem się zapełnia. Termin zgłoszeń przesunięto na 6 marca, natomiast w 2019 r. lista 26 zawodników była kompletna do 31 stycznia.

Istnieje więc prawdziwy niepokój. Zmiana mentalności producentów w kierunku turystyki elektrycznej (Hyundai, Cupra, Romeo Ferrari), w przeciwnym razie wymontowanie pompy paliwa ze zbiorników termicznych (Volkswagen) jest jedną z podstawowych przyczyn. Optymizm i zaawansowana gotowość na przyszłość Pure ETCR elektryczne również to odzwierciedliły.

Aby poradzić sobie z odejściem oficjalnych armad i ułatwić powrót struktur wielkości człowieka, Eurosport Events, firma odpowiedzialna za organizację WTCR, w tym sezonie zmienił format spotkań. François Ribeiro, szef Eurosport Events, szczegółowo opisuje stan WTCR i nowe zasady.

Jak wygląda sytuacja w WTCR na dwa miesiące przed jego otwarciem?

Wersja WTCR 2019, zachowaj doskonałą pamięć, ponieważ mając 7 różnych marek i 20 zawodowych kierowców, potrzebne będą wyjątkowe okoliczności, aby ten scenariusz powtórzył się w tym roku. 

 

 

Czyli w 2020 roku tak się nie stanie?

NIE. Producenci przeznaczają mniej pieniędzy na termalne sporty motorowe. To będzie tylko przyspieszać, niezależnie od tego, czy będziemy tego oczekiwać, czy nie, czy to zaakceptujemy, czy zignorujemy. To jest fakt. Musimy obniżyć koszty, aby uczynić WTCR bardziej dostępnym i sprawić, że pomysł wejścia w życie będzie mniejszy. 

Wiąże się to zatem ze skróceniem czasu prowadzenia pojazdu…

Jeśli tego nie zrobimy, rzeczywistość nas dogoni i może nas powalić. Gdy w tej samej sekundzie jest razem 20 kierowców, ostatnia dziesiątka jest kosztowna. Zespoły poszły szukać inżynierów wartych od 800 do 1 euro dziennie! Jesteśmy zadowoleni z ostatnich dwóch lat.

Powiedziałem sobie w 2018 roku: koszt TCR jest tak niski (ograniczony do 130 000 euro. Przyp. red.), zróbmy trzy wyścigi. Wszyscy byli na to gotowi. Jednak w związku z jeszcze jednym wyścigiem konieczne było wydłużenie weekendowego harmonogramu do 2 i pół dnia. Zatem zespoły wynajęte do dyspozycji w przypadku dużej awarii spędzały więcej czasu na miejscu, a co za tym idzie, wydawały więcej itp.

Możemy zasłonić oczy i kontynuować w ten sposób. Mam jedną trzecią stawki, która chciała zachować 3 wyścigi. Ale siatka wymaga równowagi, aby zadowolić wszystkich. 

 


Volkswagen i Audi nie będą oficjalnie wspierać żadnego zespołu WTCR w 2020 roku.

Kiedy zdecydowałeś się na te zmiany?

W zeszłym tygodniu (połowa lutego, przyp. red.) wyjaśniłem sytuację Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), tłumacząc, że te rozwiązania, które zaplanowałem na 2021 rok, muszą zostać przesunięte o rok. . 

Czy koronawirus ma wpływ na Twoje mistrzostwa?

Mocno nas to uderzyło (imituje policzek. Przyp. red.). Hyundai (trzy tytuły w dwa lata) zamknął swoją siódmą fabrykę w Korei Południowej. Nie będę rysował obrazu Geely: 100% sprzedaży Lynk & Co odbywa się w Chinach. W zeszłym roku połowa zysków Audi została zrealizowana w Chinach.

Wszyscy promotorzy czekają. Musimy się tam wybrać we wrześniu (do Ningbo, twierdzy Lynk & Co); Nie jestem spokojny. Jaka będzie wówczas sytuacja w kraju? Trzeba zachować wielką ostrożność.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz