Cameron Waters/James Moffat zajęli 3. miejsce w wielkim wyścigu, aby Van Gisbergen został mistrzem, kierowca Pickford Racing musiałby ukończyć wyścig na miejscu wyższym niż 4. Jednak w tę niedzielę tytuł nie będzie miał większego znaczenia dla Shane’a Van Gisbergena, który właśnie podpisał swój 19. sukces w sezonie (absolutny rekord w roku wyścigów). Wygrał Bathurst 1000 po raz drugi po zwycięstwie z 2020 roku, które wciąż kojarzone jest z Garthem Tanderem. Weteran właśnie wygrał swoją piątą edycję „La Grande Course”. Aby mieć pewność, że załodze Triple Eight uda się osiągnąć ten sukces, musieliśmy poczekać do ostatnich chwil 5 okrążeń wyścigu. Dziewiąty samochód bezpieczeństwa po bardzo gorączkowym wyścigu postawił wszystko pod znakiem zapytania 161 okrążeń przed szachownicą. Van Gisbergen wznawia wyścig, a depcze mu dwóch najniebezpieczniejszych przeciwników: Chaze Mostert (Walkinshaw Andretti United) i Cameron Waters (Tickford Racing). Kierowca Holdena wytrzyma do końca i wygra. Wraz z Tanderem zapewnił Holdenowi ostatnie zwycięstwo na Mount Panorama (w przyszłym roku Chevrolet będzie producentem dla grupy GM).
Pasujące pożegnanie z górami dla Holdena 🦁@shanevg97 i @GarthTander to zwycięzcy konkursu Repco Bathurst 2022 1000! #RepcoSC #Bathurst1000 pic.twitter.com/dv8oRFfpxA
— Supersamochody (@supersamochody) 9 października 2022 r.
Dwa ogromne pileupy w mniej niż 10 okrążeń
Wyłonienie zwycięzcy niezwykle zaciętej edycji 6 zajęło na torze ponad 2022 godzin. Warunki wyścigowe na początku były bardzo delikatne, a tor był wciąż dość mokry. Jednak 28 samochodów wyruszyło na gładkich oponach. 600 metrów od startu i już na pierwszym okrążeniu w peletonie doszło do imponującej kolizji. Jamie Whincup (Triple Eight) był bardzo przerażony. Niektórzy zawodnicy musieli wracać do boksów, aby majstrować przy samochodach, które nie przejechały nawet pełnego okrążenia. Na 1. okrążeniu samochód bezpieczeństwa wznowił wyścig, a rywalizację przerwała kolejna kolizja. Zane Goddard (Tickford Racing) znajdujący się w trudnej sytuacji w ostatnim sektorze został brutalnie potrącony przez samochód Davida Reynoldsa i Matta Campbella (Gaj Wyścigi). Garth Tander siedzi wtedy za kierownicą Commodore 97 i jest bardzo ostrożny. Na 10. okrążeniu jest na 5. pozycji, ale w samochodzie, który nie dodaje mu pewności siebie: „ Dopiero gdy tor zaczął wysychać, zdałem sobie sprawę, że mamy wspaniały samochód.„. Tander również przejedzie wzorowy wyścig z czasami okrążeń bardzo zbliżonymi do VgS. To nie 5-sekundowa kara zakłóci walec: Holden/Triple Eight/Van Gisbergen/Tander. Warto zwrócić uwagę na spektakularny wyścig Cama Watersa, któremu wraz ze swoim kolegą z drużyny Jamesem Moffatem udało się wrócić na podium po tym, jak ten ostatni rozbił się w pierwszej tercji wyścigu. Waters wraz z Mostertem w drużynie Walkinshaw Andretti United odpowiedział załodze 97. Ostateczna klasyfikacja tego wyścigu przedstawia się następująco: Van Gisbergen/Tander przed Mostertem/Coulthardem i Watersem/Moffatem. Wyścig miał bardzo gorzki smak dla Dick Johnson Racing (który świętował swój tysięczny wyścig), a wypadek Willa Davisona spowodował, że ostatni samochód bezpieczeństwa był przyczyną. Siostrzany samochód zajmuje 1000. miejsce, obok Pasquale i Alberto.
Model Repco Bathurst 2022 1000 już za nami, a w środkowej części czeka nas ogromny dramat!#RepcoSC #Bathurst1000 pic.twitter.com/Kyimp36BCU
— Supersamochody (@supersamochody) 9 października 2022 r.
Van Gisbergen nie jest jeszcze mistrzem
Mimo sukcesu Van Gisbergen nie jest jeszcze mistrzem roku 2022. W mistrzostwach wciąż wyprzedza Camerona Watersa i Antona de Pasquale. Tym 73. sukcesem w karierze kierowca Roland Dane zaznacza swoją historię w australijskich supersamochodach. Ma zaledwie 33 lata i ma przed sobą jeszcze wiele dobrych lat na dalsze budowanie legendarnych osiągnięć. Do rywalizacji w roku 3 pozostały już tylko 2022 wyścigi, które odbędą się podczas ostatniego spotkania, na ulicach Adelajdy (Gold Coast) w dniach 1-4 grudnia.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)