Soucek – Parente podpisuje podwójny kontrakt w Las Vegas pod tytułem Ferrari

Andy Soucek i Alvaro Parente zdobyli podwójną bramkę w Las Vegas za kierownicą Bentley Continental GT3 nr 9 – K-Pax Racing. Ferrari zdobyło jednak tytuł Producentów.

opublikowany 20/10/2019 à 09:45

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Soucek – Parente podpisuje podwójny kontrakt w Las Vegas pod tytułem Ferrari

Wczorajsze zakończenie sezonu Blancpain GT World Challenge America 2019 w Las Vegas (Nevada) pozwoliło K-Pax Racing i tandemowi Alvaro Parente – Andy Soucek (Bentley Continental GT3 nr 9) zabłysnąć w dwóch wyścigach programu.

Parti depuis la pole en course 1, Soucek est cependant battu au premier virage par Scott Hargrove (Porsche 911 GT3 R n°58 – Wright Motorsports) et le champion 2019 Toni Vilander (Ferrari 488 GT3 °61 – R. Ferri Motorsports).

Hiszpan zachował jednak cierpliwość i stopniowo odzyskał pierwsze miejsce na 6. okrążeniu. Hargrove również został uznany za winnego przekroczenia limitów toru na pierwszym zakręcie na starcie.

Dalsza część wyścigu będzie już praktycznie formalnością dla Bentleya z numerem 9. Parente przejmie obowiązki od Soucka i ponownie wystartuje przed rywalami, na czele których stoi Patrick Long (Porsche 911 GT3 R z numerem 58) po zmianie kierowców.

Portugalczyk zwyciężył z przewagą ponad 8 cali nad tandemem Toni Vilander – Miguel Molina, który wykorzystał przebicie Porsche 911 nr 58 Patricka Longa na ostatnim okrążeniu, aby awansować na drugą pozycję i zakończyć przed drugą Bentley Continental GT3 nr 3 – K-Pax Racing Maxime’a Souleta i Rodrigo Baptisty.

Drugi wyścig rozegrany w nocy był niemal kopią startu z pierwszego wyścigu, w którym Andy Soucek stracił przewagę nad Miguelem Moliną. Jednak kierowca Ferrari nr 1 zostaje uznany za winnego wykonania manewru poza granicami toru i musi oddać swoje stanowisko.

Dzięki pit stopom Bentley z numerem 9 utrzymał przewagę. K-Pax wykorzystał także opuszczony postój w R. Ferri Motorsports i zobaczył, jak Bentley nr 3 zajmuje drugie miejsce, zdobywając dublet, który zapewnił K-Pax Racing tytuł drużynowy.

Jednak Ferrari zdobyło tytuł producentów w mistrzostwach, po tym jak zobaczyło już koronę Toniego Vilandera wśród kierowców.

W Pro-Am, RealTime Racing (Hedlund – Cameron / Acura NSX GT3) i Squadra Corse (van der Zande – Fuentes) zwyciężyły odpowiednio w wyścigach 1 i 2 w Las Vegas.

Pod koniec tego amerykańskiego finału, Mercedes-AMG zdobywa także ogólny tytuł GT World Challenge, nagradzając programy konsumenckie marek na kontynentach Europy, Ameryki i Azji. Marka z gwiazdą pokonuje Ferrari, jedyną inną markę zgłoszoną w tym roku.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz